A‘Mare asocira na amarenu, višnju marašku. Znači ”na moru” iako nismo baš na moru, ali jesmo uz more. U toj je riječi i ”amore”, komunicira višeznačno na nekoliko jezika, a tako se zove i moja baka, Mara. Otkako smo odabrali ime, kad me nazove, prvo što me pita je da joj kažem kako se ono zove moj hotel... – smije se Anthony Ninčević, ispred novog modernog zdanja na Voštarnici. Dvije i pol godine od početka radova na obnovi, nekadašnji vojni Hotel Iž pretvoren je u novi gradski hotel A‘Mare koji je ovih dana otvorio vrata svoji prvim korisnicima. Bez velike buke i pompe, dok se ne uhoda vojska od gotovo 40 zaposlenih koja bi trebala brinuti za 250 gostiju. Da, dobro ste pročitali. Nitko ne bih rekao, ali A‘Mare ima 102 sobe i 13 apartmana, kapacitet kakav od završetka Domovinskog rata nitko u Zadru nije otvorio.
- Stvarno smo ponosni na hotel. Bilo je puno muke i odricanja, ali sada kada smo došli do kraja, zadovoljstvo je veliko – govori 27-godišnji Anthony, najstariji sin Mladena Ninčevića, poznatog zadarskog poduzetnika, čija obitelj stoji iza ove velike investicije. Bivši Hotel Iž kupili su na javnoj dražbi Ministarstva državne imovine prije četiri godine za 11,5 milijuna kuna, a u njegovu obnovu i uređenje uložili su više od 10 milijuna eura. Ili, kako Anthony kaže, oko 100 milijuna kuna.
- Znamo dobro da je povrat ulaganja u hotele razmjerno spor, ali mi u ovo nismo ušli zbog brze zarade. Razmišljamo dugoročno, želimo sudjelovati u kreiranju zadarske turističke ponude i doprinijeti njenom razvoju i podizanju na višu razinu – kaže samozatajni Anthony.
Prije dvije godine, čim je stekao diplomu diplomiranog inženjera građevine u Zagrebu, preuzeo je vođenja obnove novog hotela. Bio je to, danas priznaje, najteži posao koji je mogao zamisliti.
- Obnova ovakve stare zgrade s 4000 metara korisne površine je puno teža i zahtjevnija nego izgradnja novog objekta. Uvjetovani ste postojećim gabaritima te unutrašnjim i vanjskim površinama. U međuvremenu standardi su se promijenili, u građevini, a pogotovo u hotelijerstvu. Nije bilo lako sve to skupa pomiriti i postići ovo što smo postigli – govori, objašnjavajući zašto su hotelu za samo nekoliko kvadratnih centimetara izmakle četiri zvjezdice. U pitanju je zapravo obična administrativna prepreka jer ono što se može vidjeti u apartmanima, sobama, kuhinji, baru, restoranu i prijemnom prostoru hotela, daleko je iznad propisanih standarda za tri zvjezdice. Naprotiv, uređenjem i sadržajima A‘Mare nalikuje modernim gradskim hotelima iz europskih metropola koji privlače dinamične mlade goste, ali s uslugom i komforom u maniri starih hotelskih brendova.
- Želja nam je stvoriti vlastiti hotelski brend. Naravno, tek smo počeli i nismo veliki, ali želimo izgraditi svoju prepoznatljivost. Od dizajna i vizualnog identiteta, do kvalitete smještaja, ponude hrane i prijateljskog odnosa prema sredini u kojoj se razvijamo. Vrata našeg hotela su otvorena za turiste i goste, a naš bar, restoran i drugi sadržaji, otvoreni su svim Zadranima – naglašava Anthony.
Velika ostakljena sala nekadanje menze Hotela Iž tako je pretvorena u centralni ulaz gdje se nalazi prostrani bar i restoran. Kao i u sličnim gradskim hotelima u Europi, svaki javni prostor A‘Marea ima nekoliko funkcija koje se izmjenjuju tijekom dana. Bar s velikom salom u vrijeme ručka postaje restoran, u večernjima satima ugodan klub, a kroz jutro mjesto za ispijanje kave. Na pročelju do ulaza u dio hotela sa smještajem, dograđen je novi lift...
- Želimo da se naši gosti, bez obzira odakle dolaze, ili su tu iz susjedstva, kod nas osjećaju kao u dnevnom boravku. Inzistiramo na visokoj razni uslužnosti i ljubaznosti osoblja, na maksimalnom komforu i cjenovno dostupnoj usluzi – objašnjava svoj poslovni model mladi Ninčević.
Posebna pažnja u izradi poslovnog plana stoga je posvećena hotelskoj kuhinji. Opremljena je po HACCP standardu i dnevno može izbaciti do dvije tisuće obroka. Kuhinja nudi dnevne menije i jela po narudžbi, ali i priprema catering za razna događanja.
- Kuhinja je počela s radom, polagano je uhodavamo i navikavamo ljude na organizaciju posla. U tome imam veliku pomoć sestre Monike koja na Kornatima vodi dva restorana ”N20”. Bez njezine pomoć sve bi bilo puno teže – dodaje.
Nakon završetka prestižne Le Cordon Blue kulinarske škole u Londonu prije tri godine, Monika je s tada svega 20 godina preuzela vođenje dvaju restorana u ACI-jevim marinama u Piškeri i na Žutu. Mlada chefica ubrzo je postala prava kulinarska senzacija, a sada kada su restorani izvan pogona, pomaže bratu ustrojiti kuhinju po svojim visokim kriterijima.
A‘Mare će raditi tijekom cijele godine. U njemu trenutno radi tridesetak radnika, a preko ljeta će se ta brojka povećati za još dvadesetak sezonaca. Planovi međutim tu ne staju. Ispred hotela, na današnjem trgu, gradska uprava je počela pripreme za izgradnju prve javne garaže na Voštarnici. Iznad ukopanog parkinga uredit će se novi trg kojeg Anthony želi tematski vezati za uspjehe zadarskih sportaša i činjenicu da je kao prognanik za vrijeme rata u bivšem Hotelu Iž neko vrijeme živio danas proslavljeni nogometaš Luka Modrić.
- Hotel smo otvorili, ali posao nismo završili. U podrumskom dijelu hotela, ispod spavaonica, iduće godine planiramo otvoriti teretanu na gotovo 700 kvadratnih metara. Kao i drugi sadržaji hotela, teretana će biti dostupna gostima, ali i svim građanima. Namjeravao sredstva za uređenje osigurati iz EU fondova – ističe.
Drugi važan iskorak za hotel je dio koji je za sada ostao neobnovljen. Riječ je o dijelu koji gleda prema Ulici bana Josipa Jelačića i koristio se kao vojni magazin, a jedno vrijeme u njemu se prodavao i namještaj. Svojedobno ga je od tadašnjeg MORH-a kupio poduzetnik Stipe Latković, poznat po aktivnom sudjelovanju u devastaciji prirodne uvale Vruja kod Brela. Ako pregovori uspiju i Ninčevići kupe taj dio, u njemu bi uredili konferenciju dvoranu, a u podzemnom dijelu, paralelno s garažom, smjestili bi atraktivan wellness. Ako se jednog dana sve to sklopi u jednu priču, izgledat će kao bajka...