“Pogledaj na Netflixu, dat ću ti ja svoju šifru,” sasvim je uobičajena rečenica kojom smo dali ili dobili lozinku za korištenje platforme puno puta. Gotovo je stvar tradicije da se ona dijeli, a na internetu postoji pozamašan broj memeova koji se bave upravo time: znamo li uopće čije šifre koristimo?
Čini se da Netflix, međutim, ozbiljno pokušava odgovoriti na to pitanje umjesto nas. Streamer je uveo novu odredbu kojom se svim korisnicima koji od danas posjete njihovu stranicu, na zaslonu pojavljuje poruka koja glasi: "Ako ne živite s vlasnikom ovog računa, potreban vam je vlastiti račun da biste nastavili gledati." Kako bi nastavili, od korisnika se traži da potvrde kako smiju koristiti račun tekstom koji se šalju vlasniku računa. Još uvijek je ponuđena opcija odgode potvrde klikanjem na “potvrdi kasnije.”
Netflix je potvrdio da su uveli novo pravilo za The Hollywood Reporter, napominjući da se test za sada primio ograničeno, te da je pokrenut tek u nekim zemljama. U Hrvatskoj se još uvijek potrebno samo ponovno ulogirati, što nije nikakav problem u slučaju da ste označili da vam se šifra sačuva za poslije. "Ovaj je test osmišljen kako bi se osiguralo da ljudi koji koriste Netflix račune budu ovlašteni za to", rekao je glasnogovornik Netflixa.
Netflix, koji se može pohvaliti s impresivnih 203,67 milijuna korisnika širom svijeta, proteklih godina je pokazao prilično razumijevanje u vezi dijeljenja lozinki, priznajući da ovu praksu teško regulirati. "Dijeljenje lozinke nešto je s čime morate naučiti živjeti, jer postoji toliko legitimnih slučajeva dijeljenje, poput onoga sa partnerom, djecom ... tako da nema baša načina da se to spriječi, a dobro nam ide i ovako," rekao je direktor Netflixa Reed Hastings 2016. godine.
Streamer je, zapravo, u posljednjih godinu dana profitirao usprkos pandemiji, ili bismo mogli reći, baš zbog nje. Netflix se našao u dobrom društvu nekolicine filmskih i TV platformi koje su zabilježile rast. S obzirom na to da smo bili zatvoreni nismo imali puno izbora nego tražiti izvor zabave online, u filmovima i serijama iz udobnosti svoga kauča. Upravo Netflix je oborio sve rekorde gledanosti, prvo dramskom serijom 'Damin Gambit', a zatim sapunicom 'Bridgerton'.
Usprkos uspjesima, zaključili su da je vrijeme da suzbiju dijeljenje lozinki za koje možemo samo pretpostaviti da se u tom periodu dodatno razmahalo. Još 2019. su surađivali s Amazonom i Disneyem na zajedničkom suzbijanju piratstva i nepropisnog dijeljenja lozinki. Iako su tvrdili da nije moguće tome stati na kraj u potpunosti, moglo se očekivati da će se probati domisliti načinima kako da u tome ipak uspiju, a sada svoj plan provode u djelo. Uživajte u lozinki prijatelja svoga prijatelja, jer nećete moći još dugo.