StoryEditorOCM
TribinaVODA DO GRLA

Nautički turizam traži hitne mjere za opstanak sektora: "Želimo novac za potpore radnicima i oslobađanje marina od plaćanja koncesijske naknade!" 

Piše HKG
6. travnja 2020. - 15:28
”Marine se nalaze pod snažnim pritiskom charter kompanija čija cjelokupna flota miruje i zbog toga traže pomoć od marina koje se već susreću s problemom likvidnosti.”Romulic /stojcic

Ostvarivanje mogućnosti za potpore radnicima i oslobađanje marina od plaćanja koncesijske naknade za pomorsko dobro za 2021.

Udruženje marina Hrvatske gospodarske komore pozdravlja sve ekonomske mjere koje je Vlada donijela u borbi protiv COVID-19 pandemije, ali i poziva na donošenje mjera nužnih za spas nautičkog turizma u Hrvatskoj.

- Po uzoru na druge djelatnosti, pozivamo Vladu da žurno na sljedećoj sjednici donese hitne mjere za spas nautičkog turizma, od kojih su najvažnije ostvarivanje mogućnosti za potpore radnicima i oslobađanje marina od plaćanja koncesijske naknade za pomorsko dobro za 2021. godinu koja dospijeva na naplatu ove godine. Naime, ovim mjerama već su obuhvaćene druge djelatnosti i usporedive koncesijske naknade za turističko zemljište, ali ih marine ne mogu koristiti - apelira predsjednik Udruženja marina HGK Sean Lisjak u kojem su okupljene sve marine u Hrvatskoj, njih više od 70.

Udruženje je još jednom pozvalo da se djelatnost marina uvrsti u sektor turizma i da se izjednači s drugim srodnim turističkim djelatnostima smanjenjem PDV-a na 13 posto. Marine se nalaze pod snažnim pritiskom charter kompanija čija cjelokupna flota miruje i zbog toga traže pomoć od marina koje se već susreću s problemom likvidnosti. Osim toga marinama bi smanjenje PDV-a donijelo nove vezove u odnosu na konkurentne zemlje zbog smanjenja cijene vezova, a od toga bi čarteri imali direktnu korist u vidu smanjenja troškova veza.

image
Nautički turizam traži hitne mjere za opstanak sektora
Arhiva

Hrvatska ima jednu od najvećih charter flota u svijetu od 4.500 plovila i sada je trenutak da se osvijesti činjenica da ti brodovi čine oko 30 posto kapaciteta vezova, a sada miruju. „Iz tog razloga charter kompanije opravdano vape za pomoć od matičnih marina, koje istovremeno imaju troškove jednake onima prije krize. Zbog svega toga, već se susrećemo s problemom likvidnosti koji za sobom nosi i brojne druge probleme u poslovanju - ističe Lisjak.

Ovu tešku situaciju, čija je posljedica stagnacija cjelokupnog gospodarstva, potrebno je iskoristiti na način da kao država gledamo malo dalje u budućnost.

- Pri tome prvenstveno mislim na priliku da sada donesemo ključne zakonske odluke i pravilnike koji će naš nautički sektor bolje pozicionirati u dobu nakon COVID-a 19 i na taj način poboljšati dugoročnu konkurentnost nautičkog turizma RH. Nakon ovakvih iskustava s kojima se suočava cijeli svijet, nametanja povećanog opreza u kontaktima te fizičkog distanciranja, mišljenja sam da će se taj oprez nastaviti i u godinama koje slijede - rekao je Lisjak te dodao kako je upravo boravak manjih grupa međusobno poznatih ljudi, naših nautičara na plovilima, na kojima mogu biti u krugu svoje obitelji i izolaciji na moru, vid turizma koji će značajno dobiti na važnosti.

07. studeni 2024 21:35