Forum mladih SDP-a Zadar u utorak se oglasio priopćenjem, kojeg u cijelosti prenosimo:
S obzirom na to da nam Gradonačelnik Branko Dukić nije odgovorio na naše posljednje priopćenje, pitamo se je li razlog neodgovaranja ispunjena mjesečna kvota odgovora u protuvrijednosti od 14 000 kuna kod splitskog PR stručnjaka. Ne samo da nismo dobili odgovor postavljenim pitanjima o politici Grada prema mladim ljudima već nam je kroz medije serviran poluproizvod u obliku dokumenta koji bi kao takav trebao rješavati probleme kulture i mladih u Zadru po nazivom „Kreativni Zadar do 2020“. Naš je cilj ovim priopćenjem zainteresirati Vas građane kako bi pročitali ovaj dokument i sami se uvjerili kako se to radi u našoj gradskoj upravi.
Naime, Grad Zadar 05.03.2018. na svojim stranicama objavljuje dokument pod nazivom „Kreativni Zadar 2020.“ Dokument obiluje proturječnostima, nedorečenosti te je kao dokument ovakve vrste izrazito neozbiljan pokušaj političke propagande. Dokument se prikazuje kao zajednički prikaz razmišljanja, stavova i prijedloga mjera raznih aktera zadarske kulturne i društvene scene samo kako bi se s tom difuzija autora nekako prekrio ustaljeni nerad zadnjih 27 godina s mladima i u kulturi.
Između ostalih izdvojili smo neke problematične djelove u produžetku:
1. Dokument koji se bavi kulturom i kulturnim djelovanjem u sebi sadrži odjeljak pod nazivom „Tko smo mi?“ Ne razumijemo potrebu NEPOTPISANOG autora koji veoma dugu povijest grada Zadra započinje kreiranjem nacionalne svijesti u 19. st. Nije nam jasno ni zašto se autor neutemeljeno i općenito upušta u široku raspravu o povijesti grada u sklopu dokumenta koji se bavi kreativnošću, mladima i budućnošću. Tko smo mi“ između ostaloga nam još donosi patetične bisere kao “Hoćemo li razumno, s onoliko emocija koliko sol daje okus jelu, među sobom uspostaviti povjerenje s ciljem stvaranja takvih vrijednosti koje će nam omogućiti skladan život u različitosti.“
2. U dijelu pod nazivom „Svjetsko naspram domaćeg “imamo još jedan super kreativan citat: “U mnogim je zemljama arhitektura primjerice preuzela oblik međunarodnih časopisa i monotonih ponavljanja. Baš kao što svi televizijski programi izgledaju potpuno isto, ulice također izgledaju identično zbog trgovina istih brendova. „ Često se tokom teksta zapitate jesmo li možda u nekom paralelnom svemiru u kojem HDZ nije na vlasti već 27 godina. Ta ista dvadesetsedmogodišnja vizija nam je priuštila da danas nakon otvaranja JEDNE trgovine na Kalelargi koja nije puna kineskih suvenira izaziva oduševljenje članaka na portalima o tome kao novom trendu u zadarskom turizmu.
3. U kreativnom dokumentu višesektorski je nabacano svašta, pa i pitanje mladih kojima je kako se navodi nezaposlenost 30%, te čiji su problemi kako naziva strategija izraženiji u Hrvatskoj nego igdje drugdje. Sve se to problematizira u prvom dijelu dokumenta preko istraživanje napravljenog 2014. godine. Tridesetak strana kasnije, a samo 4 godine nakon istraživanja, u poglavlju „Zadar za mlade“ isti dokument navodi: „ Statistički podaci o situaciji mladih u Zadru traže da se ovim pitanjem sustavno počne baviti. Mladi trebaju pomoć – ovdje i sada, a ne nakon 5 ili 10 godina.“
4. Problematizira se masovni turizam spajajući s njim statistiku da samo 3% posjetitelja zanima kulturna ponuda grada. Isti nam ovaj dokument donosi mogući odgovor što se može i što se napravilo po tom pitanju: “Grad Zadar još nije razvio svoju službenu strategiju kulturnog razvoja. Jedan od razloga zašto ona još uvijek ne postoji jest taj što se 2014. godine usvojila Strategija razvoja grada Zadra 2013.-2020. koja prethodi Strategiji kulturnog razvoja grada.” Kratkim pogledom na kalendar zaključno s današnjim danom nije teško utvrditi kako je već prošlo 5 godina kako za kulturu tako i za mlade.
5. Ako se samo osvrnemo na ekonomsku i SWOT analizu koja je temelj prikaza projektne strategije možemo uvidjeti nestručnost u samom poznavanju kako se analiza uopće radi. Polazeći od temelja same analize stavke su nemjerljive, rezultat subjektivnog promišljanja, a ne objektivnog kao što nalažu učenja analize, te potpuno kontradiktorne. Pa tako primjerice u SWOT analizi pod stavkom Snage nailazimo na argumente da Zadar ima 'tradiciju građanskog identiteta' ili nadalje 'snažnu identifikaciju građana s gradom', dok u stavci Slabosti imamo argumente da još uvijek postoji problem građanskog identiteta, te da Zadrani 'tragaju za građanskim identitetom'. Isto tako dok u Snagama imamo argumente: 'razvijena solidarnost građana', 'organizirane nacionalne manjine', 'različiti kulturni utjecaji', 'ugodnost Grada za život', na drugoj strani u Slabostima imamo potpuno suprotne argumente tome kao što su primjerice: 'netolerancija', 'zatvorenost', 'imidž zatvorenosti', 'nedostatak integracije stanovništva'. U stavci Prijetnje, koje bi trebale prikazivati moguće vanjske utjecaje koje bi mogle loše utjecati na razvoj kulture u Zadru, navedene su samo dvije stavke i to ponovno nametanje teme masovnog turizma koje potiču u dokumentu kao pokretač kulture (a u analizi navode kao prijetnju) i jačanje netolerancije i zatvorenosti građana. Pa dok si skupina autora uzima za pravo pitati nas i odgovoriti, “tko smo mi?” Jedino je pošteno, s obzirom na napisano upitati se jeste li Vi gospodo išta od ovog pročitali.
Maksimalno smo se trudili skratiti naše obrazloženje, no na ovu količinu dijametralnih suprotnosti smo jednostavno morali reagirati. Nakon svega što smo napisali možemo jedino konstatirati da zadarski HDZ pokušava kreativno prekriti svoj nerad posljednjih 27 godina i izbrisati povijest ovog Grada pozivajući nas sve na kolektivni zaborav i osrednjost ili riječima HDZ-ova pamfleta: „Vrijeme je da se resetiramo“.
Gradonačelniče da li je ovo vrhunac “kreativnosti” Vas i Vaše PR službe?
Forum mladih SDP-a Zadar
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....