Manje ili više učestalo, vino pije 85 posto hrvatskih građana, što dovoljno govori o popularnosti ovoga tradicionalnog pića u našoj zemlji.
Vino svakodnevno svakodnevno pije ukupno osam posto Hrvata, a ovo piće degustira barem jednom tjedno 21 posto ispitanika. Onih koji vino piju barem jednom mjesečno ima 20,4 posto, a gotovo isti postotak ispitanika, njih 20,7 psoto, ističe kako vino pije samo u posebnim prilikama. Da vino piju rijetko navodi 14,8 posto sudionika ankete, a da ne piju vino kaže 15,2 posto ispitanih.
Rezultati su to istraživanja koje je proveo Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal.
S obzirom da je vino je dio hrvatske tradicije i povijesne baštine koje svjedoči o bogatstvu regija i podneblja pokušali su vidjeti i uočiti kako tu raznolikost doživljavaju hrvatski potrošači.
Govoreći o preferencijama vrsta vina (podjela prema boji) rezultati su pokazali da gotovo podjednak broj konzumenata vina preferira crno (48,4 posto) te bijelo (44,3 posto) vino, dok ih samo 7,3 psoto više voli ružičasto (rose) vino.
Zanimljivi su i stavovi hrvatskih građana kada je riječ o porijeklu vina.
Upitani vole li više strana ili hrvatska vina, sudionici ankete nedvojbeno su stali na stranu domaćih vina. Tako njih velika većina, 77,9 posto ističe kako više voli hrvatska vina, a svega 7,6 posto svoj glas daje stranim etiketama. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 14,5 posto ispitanih.
Dalmacija je najpopularnija vinska regija među hrvatskim konzumentima vina koju preferira trećina njih- 32,7 posto, a na čvrstom drugom mjestu nalazi se Slavonija kao regija iz koje 20,8 posto građana najviše vole piti vina. Jednako tako čvrsto treće mjesto drži Istra s 13,9 posto, Hrvatsko zagorje je četvrto sa 6,4 posto, a potom slijede vinske regije Baranja s 4 posto, Moslavina s 2,4 posto i Međimurje s 1,8 posto. Za 10,8 posto ispitanika nije važna regija porijekla.
E sad, što se tiče mjesta gdje kupuju vino situacija je sljedeća. Glavno mjesto kupnje vina su trgovine mješovitom robom (male, srednje i velike trgovine te supermarketi i hipermarketi) u kojima vino kupuje 62,1 posto ispitanih građana. Od prijatelja ili poznanika domaće vino kupuje 19,8 posto građana, dok 9 posto njih vino kupuje izravno kod vinara, a 5,4 posto u vinoteci.
Istraživanje su tijekom rujna 2020. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Kada je riječ o preferencijama vrsta vina (podjela prema boji) rezultati su pokazali da gotovo podjednak broj konzumenata vina preferira crno (48,4%) te bijelo (44,3%) vino, dok ih samo 7,3% više voli ružičasto (rose) vino.
Zanimljivi su i stavovi hrvatskih građana kada je riječ o porijeklu vina. Upitani vole li više strana ili hrvatska vina, sudionici ankete nedvojbeno su stali na stranu domaćih vina. Tako njih 77,9% ističe kako više voli hrvatska vina, a svega 7,6% njih svoj glas daje stranim etiketama. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 14,5% ispitanih.
Dalmacija je najpopularnija vinska regija među hrvatskim konzumentima vina koju preferira trećina njih (32,7%), a na čvrstom drugom mjestu nalazi se Slavonija kao regija iz koje 20,8% građana najviše vole piti vina. Jednako tako čvrsto treće mjesto drži Istra s 13,9%, Hrvatsko zagorje je četvrto sa 6,4%, a potom slijede vinske regije Baranja s 4%, Moslavina s 2,4% i Međimurje s 1,8%. Za 10,8% ispitanika nije važna regija porijekla.
Glavno mjesto kupnje vina su trgovine mješovitom robom (male, srednje i velike trgovine te supermarketi i hipermarketi) u kojima vino kupuje 62,1% ispitanih građana. Od prijatelja ili poznanika domaće vino kupuje 19,8% građana, dok 9% njih vino kupuje izravno kod vinara, a 5,4% u vinoteci.
Istraživanje je provedeno tijekom rujna ove godine a u sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva.