StoryEditorOCM
RegionalSVI SU SKEPTIČNI

Dalmatinski ugostitelji o novim mjerama: Kako svaki put nakon što netko popije kavu sve u kafiću dezinficirati? Bolje još pričekati pa biti siguran...

Piše Ružica Mikačić/Slobodna Dalmacija
22. travnja 2020. - 08:42

Dalmatinski ugostitelji koji se bave dostavom hrane za sada nemaju većih problema s Državnim inspektoratom vezano uz protuepidemijske mjere koje moraju poštovati.

Štoviše, oni tvrde da u mjerama koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo sada objavio zapravo i nema nečeg novog u odnosu na ono kako oni rade od samog početka. I to čine, kako kažu, ne radi nekih kontrola ili kazni, nego prije svega radi sebe, svojih zaposlenika i gostiju.

Sigurnosne mjere

Iz razgovora s desetak ugostitelja s područja Zadra, Šibenika, Dubrovnika i Splita, koji su nastavili poslovati u novim okolnostima, s narudžbom i dostavom hrane, čujemo da su mjere očekivane i u njima, kažu, nema ničega što se ne može ispoštovati.

- Mi u novim uputama za rad ugostiteljskih objekata koje su objavljene u ponedjeljak ne vidimo ništa što već i do sada nismo radili u skladu s protuepidemijskim mjerama rada i socijalnog distanciranja. Mi smo se prvi put u 18 godina postojanja našeg restorana morali preorijentirati na dostavu hrane koju nikada prije nismo radili i u startu smo se vrlo detaljno informirali o svemu što pri tome moramo zadovoljiti. A to je sve ono što sada navode kao „nove mjere“. To su logične odrednice u radu za koje smo mi napravili svoj protokol ponašanja i poštujemo ga – kaže nam poznati splitski ugostitelj.

Podsjetimo, HZJZ je u ponedjeljak objavio upute za rad ugostiteljskih objekata u kojima navode da se dopušta obavljanje rada ugostiteljskim objektima iz skupina: restorani, barovi (kavana, pivnica, buffet, krčma i klet) i catering objekti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja.

Tako je zabranjeno usluživanje jela, pića i napitaka u samom objektu. Naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja kupaca kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između kupaca, prodavača i kupca te prodavača međusobno ako jedan naplaćuje, a drugi izdaje narudžbu, kažu u HZJZ-u.

Preporučuje se postavljanje pregrade od pleksiglasa ili drugog perivog materijala kako bi bili ispunjeni svi uvjeti i sigurnosne mjere za zaštitu kupaca i prodavača. Ako je moguće, preporučuje se plaćanje beskontaktnim karticama.

Isto tako, epidemiolozi preporučuju da jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno, ako to nije moguće organizirati, prodavač mora dezinficirati ruke između naplate i izdavanja narudžbe te dezinficirati pult na kojem se obavlja naplata i izdavanje narudžbe između te dvije aktivnosti.

Razumne mjere

- Pa moramo se toga pridržavati, nema u tome nečega spektakularnog, to su razumne mjere i nije ih teško ispoštovati. Rukavice, maske, stalno dezinficiranje prostora i površina na kojima se radi, socijalno distanciranje, jedna osoba naplaćuje, a druga dostavlja...

Mi nikada do sada nismo radili dostavu hrane iako jesmo catering, ali sada smo se u hodu prilagodili novonastalim okolnostima. Zatvorili smo restoran, stavili zvono na vrata i osim osoblja nitko ne može unutra. Naši ljudi dostavljaju pažljivo spakiranu hranu pred vrata kupaca, nazovu telefonom ili pozvone i odu, nema kontakta. Treba nešto raditi jer puno je zaposlenih i treba sačuvati radna mjesta, pa je bolje raditi bez zarade nego sjediti kući.

Dostava nam nije ni 10 posto prometa koji bismo imali inače i da gledamo po isplativosti, mogli bismo svi zatvoriti. Ali, bolje je ostati u kontaktu s gostima i stjecati nove dobrim radom – kaže nam vlasnik kultnog restorana.

Na pitanje veseli li ih mogućnost da se možda za dva tjedna otvore neki kafići ili restorani koji bi radili po posebnim mjerama socijalnog distanciranja, svi naši sugovornici redom su vrlo skeptični.

- Iskreno govoreći, bolje je pričekati još malo da budemo sigurni da nema zaraženih nego sada eksperimentirati u nekim nenormalnim uvjetima. Pa kako ćemo organizirati da za stolom sjedi jedna ili dvije osobe?! To je nemoguće, ljudi izađu u restoran da se druže, a ne da svatko sjedi za svojim stolom. Kako će se u kafiću nakon što netko popije kavu sve dezinficirati svaki put, od stola do sjedalice? Kako ćemo spriječiti ljude da se druže, što ćemo ako se pozdrave, priđu blizu jedan drugome?!

A i kome će se isplatiti raditi za deset ljudi u cijelom restoranu ili na terasi? Kad smo sve ovo nekako izdržali, trebalo bismo još malo pričekati s početkom rada da ne napravimo još veći problem radi neke male zarade. Eto, Austrijanci i Talijani su zbog zarade ove zime u skijalištima nastavili raditi i proširili virus cijelom Europom.

Bolje je još malo pričekati pa početi raditi normalno nego nešto brzo otvarati po nemogućim uvjetima, slažu se svi naši sugovornici koji imaju po više od 20 godina rada u obiteljskom ugostiteljstvu.

23. studeni 2024 04:09