Kada se četiri njemačka automobilska diva s imotskom pameti slože, i karting se napraviti može. Ova pomalo smiješna rečenica nekima može izgledati neobična, no za četvoricu imotskih maturanata imotske srednje Tehničke škole itekako je važna.
Naime, učenici 4. h razreda te škole Antonio Gudelj, Tomislav Alerić, Alen Meter i Josip Vrljić pod mentorstvom svoga profesora Inoslava Livajića itekako su je ozbiljno shvatili jer za nekoliko dana pred stručnom komisijom svoje škole brane maturalni rad na temu ručna izrada kartinga, koji su sami konstruirali i izradili. Kartinga koji uredno pali i vozi na benzin.
Itekako vozi tako da već cijela škola s nestrpljenjem čeka da pohrli prema prozorima kako bi vidjela kako ova četvorka testira svoj izum koji je više nego neobičan. Mnogi će kazati, pa nećeš ti konstruirati karting, danas imaš modele stotine vrsta, imaš već i one na električni pogon. Dakako, sve se može kada imaš novac, sustave, projekte, kupi i posloži i još plati masno nekog tamo inženjera strojarstva da vam to sve složi.
Sve od otpada
Ali napraviti karting, taj mini automobil od otpada, pa u njega implementirati dijelove od čak četiri automobila njemačkih automobilskih divova Mercedesa, BMW-a, Golfa i Opela, pa iskonstruirati šasiju i sve to posložiti, konačno da to još i projuri pored vas zavidnom brzinom, e za to treba imati pameti. I upravo ta pamet mladih imotskih maturanata posložila je dijelove njemačkih poznatih automobilskih firmi s otpada i stvorila prvi imotski karting. Nije nešto atraktivan, jer za bolji vanjski izgled treba novca, ali on ispunjava svoju pravu funkciju, a to je da ga lijepo upalite, sjednete i odjurite kamo želite. Priča o putu od ideje do realizacije ovoga maturalnog rada stvarno je zanimljiva.
- Početkom ove školske godine već smo se konzultirali s razrednicom što ponuditi za zajednički maturalni rad. Htjeli smo da sudjeluje cijeli razred jer smo imali manjak prakse. Netko je spomenuo izradu kartinga, to se prihvatilo. Čak je i škola pristala da nam financijski pomogne kupnjom određenog materijala ili dijelova. I onda dan po dan, mjesec po mjesec, približavao se kraj školske godine, svatko u razredu nešto planira i onda se nas četvorica odmah poslije zimskih praznika, tamo u veljači, dogovorimo da krenemo u taj projekt. Ostali neka se misle svatko za sebe. I tako su Tomislav i Josip konstruirali preko 3D programa cijelo karting vozilo. I onda je počeo rad. U radionici moga prijatelja u Podbablju počeo sam sastavljati šasiju, Alen je pisao dokumentaciju - veli nam Antonio Gudelj.
Prijatelj Tomislav nastavlja:
- Ja sam karting dizajnirao. U prvoj verziji mislili smo ga napraviti za dvije, tri osobe, ali je to bio veliki zalogaj za nas, a kune nismo imali, jer je trebao jaki motor pa smo ostali na jednosjedu.
Radili smo ga šest mjeseci točno, napominje Alen, a Josip veli da su konstrukcije varene u radionicama prijatelja, kada su bile slobodne. Dakako, varenje i potrošni materijal za šasiju bila im je prijateljska donacija. Onda su sjedalo za vozača našli u okružju svoje škole. Netko je bacio sjedalicu od plastike iz sportske dvorane, tako da je time i škola sudjelovala simbolično u projektu.
Džeparac za motor
Četiri prijatelja su od svoga džeparca prikupila novac za kupnju motora jer se to jedino i moralo kupiti. Kupili su ga od građevinskog stroja "Žabe", uređaja za sabijanje zemlje i pijeska. No lanac nije mogao pokretati sigurno poluosovine prema kotačima pa su našli jači lanac od Opela, uklopili ga u motor Žabe. Istina, lanac je bio od nekog starijeg tipa, ali je bio Opelov i bio je dobar. Netko je na otpadu našao sportski volan od BMW-a, jedan od njih donio je takozvanu "lulu" volana od Golfa šestice.
Kotače su pronašli od kolica za prijenos tereta, gume od karijole. I onda je počelo spajanje svih dijelova. Četiri mlada imotska majstora zasukala su rukave, ostavila po strani i svoje slobodno vrijeme, krstarila su od radionice do radionice, od auto otpada do škole pa opet sutra ispočetka. I evo, prije nekoliko dana dovezli su prvi imotski karting ispred škole samo da ga mi fotografiramo jer se njihov proizvod nije smio još pokazati javnosti. S njima je bio samo prof. Livajić. E, sada se i pitate a gdje je dio kartinga od nekog dijela kultnog imotskog automobila Mercedesa.
- Dakako da šlag na ovu našu tortu dolazi na kraju u obliku velikog Mercedesova poznatog trokrakog znaka. On krasi prednji dio našega kartinga - veli nam Antonio, a mi doznajemo iz povjerljivih izvora da je doniran od nekog prijatelja koji ima starih "merđa".
Sada se čeka i ocjena komisije za njihov maturalni rad, no njih četvorica već znaju svoj životni cilj. Antonio planira upisati strojarstvo u Zagrebu, Tomislav informatiku u Varaždinu, Alen računarstvo u Splitu, a Josip konstrukcijsko strojarstvo ili građevinu u Splitu. No sva četvorica čvrsto su odlučila da će surađivati i da ih odlazak u razne gradove na studij neće odvući od njihove zajedničke ideje da danas-sutra konstruiraju sami karting na struju, ali koji će biti nešto posve novo u Hrvatskoj. Vjerujemo im, vidjevši kako su i na koji način realizirali ovaj svoj maturalni rad.