Samo od 21. do 24 kolovoza ove godine u prometnim je nesrećama smrtno stradalo čak šest vozača i putnika na motociklima odnosno mopedima.
Ponovno su brzina, nepažnja i kršenje prometnih propisa nepotrebno i besmisleno uzeli nekoliko ljudskih života. Žrtve su raznih životnih dobi, što dokazuje kako nitko nije zaštićen od stradavanja u prometu ukoliko se ne poštuje propisano.
- Uzmemo li u obzir da je u sedam mjeseci ove godine smrtno stradalo 38 vozača i putnika na mopedima i motociklima, što je povećanje 22,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, potrebno je ponoviti već nebrojeno puta ponovljeno: vozači i putnici na motociklima pa i na mopedima specifična su grupa sudionika u prometu na cestama. Upravljaju ili se prevoze izuzetno brzim vozilima, uživaju u vožnji na dva kotača koja pokreću moćni motori i pri tom, nažalost, često teško stradavaju. Zbog toga ponovimo (ne)poželjna ponašanja svih sudionika u prometu u korelaciji s motociklistima i mopedistima, kao i njih samih, a sve s ciljem preveniranja teških stradavanja svih sudionika prometa na cestama, poručili si iz MUP-a.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska,
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.