Je li kruzer Azamara Journey kompanije V Ships Leisure koji je 20. srpnja od 8 do 20 sati bio vezan u Putničkoj luci Zadar "odgovoran" za ispust fekanih voda u moru kod Pozdrava Suncu koje su građani snimili i poslali medijima?
- Nije! Odgovorno tvrde iz Lučke uprave Zadar u čijoj se nadležnosti nalazi spomenuti vez i sva ticanja kruzera.
- Ma nema nikakve šanse da bi to kruzer učinio, a pogotovo ne Azamara koji ima vrlo stroge i sofisticirane sustave pročišćavanja otpadnih voda i svog otpada koji se proizvede na brodu. Tvrdimo to sa 99,99 postotnom sigurnošću, ali ipak, uputili smo preko agenta i službeni upit kapetanu broda kako bi javnost bila mirna, međutim s velikom vjerojatnošću tvrdimo da kruzer nije za to odgovoran, odnosno da je krivo "optužen". Uoči dolaska kruzera padala je jaka kiša i moguće je da je kišnica "sprala" oborinske vode u more ili ih je donio kurenat od tramuntane u kraj. Moguće je da je kruzer možda svojim propelama "promiješao" more s dna na vezu jer mu je gaz 6,8 metara, a dubina uz gat je 7,4 metra, ali o nekakavom ispuštanju fekalnih voda nema nikakvog govora. Kazne za takvo što mjere se u iznosima od nekoliko milijuna eura. Osim toga, kad bi jedan takav kruzer ispustio svoje sive (a ne fekalne) vode, prekrilo bi se more u čitavoj uvali Jazine, a ne jedna flekica pored broda. Razumijemo javnost koja je osjetljiva na ovakve teme, ali u ovom slučaju kruzer nema baš nikakve veze sa zamućenjem na snimci, koje je rezultat najvjerojatnije oborinskih voda koje je kurenat stjerao u kraj - kažu nam iz Lučke uprave Zadar.
Vrlo rigorozni propisi nalažu svakom kruzeru da otpadne vode preradi kako bi one postale sigurne za ispuštanje u more. Takve prerađene otpadne vode mogu se ispustiti u međunarodnim vodama tek na 12 milja od najbližeg kopna (ili otoka), odnosno na 6 milja od najbližeg kopna (ili otoka) ukoliko brod ima napredne sustave za prečišćavanje otpadnih voda, a kruzer Azamara ih ima i to najsuvremenije. Kad kruzer ispusti takve prečišćene otpadne vode, one se u roku od dva tjedna potpuno razgrade u moru i ne predstavljaju nikakvu opasnost za okoliš.
- A ponavljamo, kazne za kršenje tih međunarodnih, vrlo strogih propisa su drakonske i vjerujte, niti jedan kapetan kruzera ne bi riskirao svoju karijeru i budućnost svoje kompanije zboge jedne takve greške - umiruju javnost iz Lučke uprave Zadar.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....