Izmjene i dopune zakona o trgovini, kojima se regulira način rada trgovina nedjeljom i blagdanom, na snagu stupaju 1. srpnja ove godine. Dva i pol mjeseca prije početka primjene ograničenja rada trgovina nedjeljom na samo 16 nedjelja u godini većina trgovaca još uvijek nije uspjela napraviti plan kojom će nedjeljom koje njihovo prodajno mjesto biti otvoreno, a koje zatvoreno, piše Lider.
Mnogo zahtjevniji posao planiranja radnih i neradnih nedjelja od maloprodajnih lanaca imaju šoping centri, budući da treba usaglasiti želje i potrebe mnoštva različitih njihovih zakupaca prostora.
Jedna od rijetkih kompanija koja je dosad uspjela napraviti detaljan raspored radnih i neradnih nedjelja za do kraja ove godine jest Supernova, koja u Hrvatskoj upravlja sa šesnaest trgovačkih centara u deset gradova, piše Lider.
Primjerice, Supernova Garden Mall u Zagrebu bit će zatvoren tijekom čitavog ljeta, s iznimkom posljednje nedjelje u kolovozu. Tijekom listopada i rujna bit će otvoren po tri nedjelje, a u studenom i prosincu radit će sve nedjelje.
Supernova u Zadru (inače površinom najveći šoping centar u Dalmaciji) će, naprotiv, biti otvorena sve nedjelje u srpnju i kolovozu, dvije nedjelje u rujnu, tijekom listopada će sve nedjelje biti zatvorene, u studenom će raditi samo jedne nedjelje kako bi ‘uštedjela’ za četiri otvorene nedjelje tijekom prosinca. Nedjeljama kad određeni Supernova centar neće raditi, unutar njega neće biti otvorena niti jedna trgovina.
Mnogi misle da je Mall of Split sa svojih 60.700 metara četvornih površinom najveći šoping centar u Dalmaciji, no na vrhu je Supernova u Zadru, koja nakon proširenja ima čak 68.000 kvadrata, čime je postala jedan od najvećih trgovačkih centara u državi.