Vijest da će se u sklopu obnove Nove rive graditi novi gat, ostala je bez tehničkih detalja. Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver potvrdio nam je kako je stručnim pregledom utvrđeno da je stanje sadašnjeg mula jako loše i da je na takav objekt nemoguće provesti dogradnju, odnosno produželje za 15 metara, čime bi cijeli mul imao nekadašnjih 80 metara. Zbog toga će, rekao je, postojeći trebati ukloniti i iznova napraviti novi, zajedno s predviđenim produžetkom.
Dodatne informacije potražili smo u državnoj Lučkoj upravi Zadar koja je nositelj posla rekonstrukcije zadarske rive od Mosta do Foše u vrijednosti od 67,5 milijna kuna.
"Prilikom izvođenja radova na drugom i četvrtom dijelu obale došlo je do novih saznanja o stanju konstrukcije gata (podmorskom i nadmorskom) čime se je ukazala potreba za izmjene projekta rekonstrukcije gata. Promjene obuhvaćaju: demontažu kompletnog opločenja zbog neravnomjernog slijeganja nasipa, te nemogućnosti sanacije istog bez demontaže, rušenje zidanih dijelova podmorskog zida te izrada novog obalnog zida od montažnih blokova, demontaža obloge obalnog zida i bankine, te izrada novog nadmorskog obalnog zida i oblaganje istog novim kamenom. Kroz postojeći dio gata će se provesti instalacije vode i struje do produženog dijela gata u zasebnim rovovima" objašnjavaju iz LUZ-a.
Dakle, puno novog i neplaniranog posla, koje ipak ne uključuje potpuno uklanjanje starog mula. Ali kad postojeći bude ovako temeljito demontiran, dobit ćemo praktički novi objekt. Imat će novi vanjski i unutrašnji armirano-betonski "kostur" na koji će se dograditi produžetak. Kameno opločenje mula u potpunosti će se zamijeniti, a prije samog pruduženja bit će potrebno nasuti 15-ak metara mora. Sredstva za dodatne radove osigurat će se unutar postojećeg projekta preko državne agencije SAFU, a sve to ne bi trebalo utjecati na planirani dovršetak radova do početka idućeg ljeta.
U konačnici Zadar će imati novi gat, a na vrhu će mu vratiti lanternu.
"Na novoizgrađenoj glavi gata, na udaljenosti od 3,5 m od vrha gata, izgradit će se objekt sigurnosti plovila, po uzoru na nekadašnji. Svi detalji završnog oblikovanja pročelja i unutrašnjeg uređenja bit će identični kao postojeća lanterna na ulazu u gradsku luku Zadar. Lanterna se završno farba u bijelu boju. Na vrh kupole će se postaviti svjetlo bijele boje" poručuju iz Lučke uprave Zadar uz napomenu da radovi kreću sredinom rujna.