Već se tjednima stvaraju velike gužve ispred prostorija Policijske uprave zadarske za izdavanje osobnih dokumenata. U vrijeme epidemije koronavirusa građani nisu mogli odlaziti po nove dokumente, pa su sada gužve i veće nego prije, a što je najgore, ljudi moraju čekati u redu ispred prostorija, bilo da se radi o jakom suncu ili kiši.
Zbog čega ljudi ne mogu čekati u prostorijama poštujući pravilo međusobne udaljenosti od dva metra, već ih se zadržava ispred zgrade na suncu i kiši – pitali smo nadležne u PU zadarskoj.
Zanimalo nas je i koliko službenika radi na izdavanju dokumenata, zašto se zbog gužvi ne poveća njihov broj, a i zašto se ne produlji radno vrijeme rada sa strankama na čitav dan, pa čak i subotom i nedjeljom, s obzirom da za vrijeme epidemije koronavirusa služba nije radila dva mjeseca, zbog čega se sada nakupio broj neriješenih dokumenata?
- Od 11. svibnja, u svim policijskim upravama i policijskim postajama na upravnim poslovima počelo se s obavljanjem svih poslova vezanih uz izdavanje putnih isprava, osobnih iskaznica i vozačkih dozvola, prijavu i odjavu prebivališta i boravišta te poslova vezanih uz nabavu i registraciju oružja, reguliranje statusa i izdavanja isprava stranaca u punom opsegu. Obavljanje tih poslova organizirano je su u skladu sa specifičnim okolnostima, mogućnostima i mjesnim prilikama, uz ispunjenje svih epidemioloških mjera – kazala je glasnogovornica PU zadarske Ivana Grbin.
Proteklih nekoliko mjeseci zbog epidemije bolesti COVID-19, u Policijskoj upravi zadarskoj rad sa strankama radi obavljanja upravnih poslova bio je prilagođen epidemiološkim mjerama propisanim od nadležnih tijela. Manji dio poslova obavljao se dolaskom stranaka u službene prostorije, dio putem sustava e- Građani, a zatim i naručivanjem stranaka radi preuzimanja izrađenih isprava, objasnila je.
- Uredovno radno vrijeme sa strankama je od 7.30 do 14 sati, a utorkom od 8.30 do 16 sati. Na isti način poslove sa građanima obavljaju i policijske postaje koje imaju upravne poslove, a kontakt elektronske adrese i brojevi telefona objavljeni su na službenim stranicama ove PU, a također se svo vrijeme poduzimaju mjere s ciljem što efikasnije organizacije rada na upravnim poslovima. Što se tiče izrađenih isprava (osobnih iskaznica, putovnica, vozačkih dozvola i isprava stranaca) koje čekaju uručenje, kroz cijelo proteklo vrijeme se građane bilo putem SMS ili putem elektronske pošte pozivalo da dokumente mogu preuzeti na način da putem elektronske pošte zatraže termin za uručenje isprava, isto tako su upućivani na uslugu e-građanin.
Također, sukladno Odluci o organizaciji rada, rasporedu rada i radnog vremena u Ministarstvu unutarnjih poslova u vezi s pojavom bolesti COVID-19 uzrokovanim virusom SARS-CoV-2, uputi Ministarstva uprave i preporukama HZJZ u vezi s pojavom bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, od 20. ožujka do 11. svibnja obavljali su se svi poslovi utvrđeni zakonom, uredbom i pravilnikom, a koji su nužni i ne trpe odlaganje (nužni i neodgodivi poslovi), te su stranke nakon ugovaranja točnog termina telefonom ili e-poštom, dolazile u prostorije upravnih poslova. Isto tako građanima su se putem elektroničke pošte izdavala uvjerenja o prebivalištu za sve zatražene zahtjeve, a ne govorimo o malom broju zahtjeva (prvenstveno za upis djece u vrtiće i dr.), te se odgovaralo na mnogobrojna pitanja i pružala pomoć u pravnim poslovima vezanim za prebivališta, boravišta, prelazak granice, radne dozvole i sl. - kazala je glasnogovornica Grbin koja se zahvalila građanima koji su se prilagodili digitaliziranom načinu rada i funkcioniranja upravnih polova u PU, te iskazanom susretljivošću i razumijevanjem olakšali i njihov rad.
- I nadalje ih pozivamo da koriste naše usluge putem elektronske pošte zadarska@policija.hr ili za potrebne informacije nazovu na kontakt brojeve telefona koje su navedene na našim internetskim stranicama. Građane podsjećamo kako sukladno čl.5.a. Odluke o proglašenju zakona o dopunama Zakona o osobnoj iskaznici od 7. travnja 2020. godine, osoba za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, ne mora podnijeti zahtjev za izdavanje nove osobne iskaznice, a najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.
Također sukladno čl.14.a istog Zakona za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, a najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije, policijska uprava odnosno policijska postaja neće poništiti osobnu iskaznicu i podatke za aktivaciju elektroničkog dijela osobne iskaznice i podatke za registraciju na Portalu elektroničke osobne iskaznice te neće podnijeti zahtjev za opoziv certifikata, a osoba će izdanu osobnu iskaznicu i podatke za aktivaciju elektroničkog dijela osobne iskaznice te podatke za registraciju na Portalu elektroničke osobne iskaznice moći preuzeti najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije – dodala je Grbin.
S obzirom na navedene zakonske odredbe, građani kojime nije nužno ne moraju odmah zatražiti izdavanje osobnih dokumenata, a isto tako mogu koristiti uslugu e-građanin. Pritom je, možda, bitno napomenuti da ti dokumenti vrijede na području Republike Hrvatske, ali imaju li građani potrebu ići izvan granica, u inozemstvo, tada moraju imati važeće osobne dokumente, tj. s valjanim rokom važenja – zaključila je glasnogovornica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....