U Londonu je u tijeku drugi dan WTM-a, jednog od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova, a brojni sastanci s partnerima i upiti posjetitelja najbolje opisuju potražnju za našom zemljom na štandu Hrvatske turističke zajednice u sklopu kojega svoju ponudu predstavlja 16 hrvatskih suizlagača.
Nakon brojnih poslovnih razgovora odrađenih tijekom prvog dana sajma, hrvatska turistička delegacija predvođena ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac i direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem i danas se susrela s ključnim partnerima na britanskom tržištu, kao što su TUI, Lonley Planet, Road.Travel, British Airways, itd.
Također, delegacija se na izložbenom prostoru Hrvatske turističke zajednice susrela sa Zurabom Pololikashvilijem, glavnim tajnikom Svjetske turističke organizacije (UNWTO) koji optimistično gleda na iduću turističku godinu te je najavio kako će se u Hrvatskoj iduće godine održati 2. WORLD SPORTS TOURISM CONGRESS.
- Većina naših britanskih partnera za iduću godinu planira rast turističkog prometa prema hrvatskim odredištima, a ono što nas posebno veseli je produljenje reda letenja na jesenske mjesece što je iznimno bitno za naše južne destinacije. Osim sunca i mora i obalnog djela Hrvatske, britanski se partneri sve više fokusiraju na hrvatsku kontinentalnu turističku ponudu i to posebno na riječna kružna putovanja što je u skladu s temom održivog razvoja hrvatskog turizma - izjavio je direktor Staničić.
Hrvatski štand posjetila je i Ivett Bódi, zamjenica direktora za turistički razvoj u Mađarskoj turističkoj organizaciji (MTO). Ona je s hrvatskom delegacijom razmijenila iskustva i postignute turističke rezultate, a razgovaralo se o budućim trendovima te strateškim smjerovima daljnjeg razvoja mađarskog, odnosno hrvatskog turizma.
- U sklopu WTM-a u Londonu održali smo niz sastanaka s turoperatorima, aviokompanijama i putničkim agencijama o važnosti održivih putovanja. Zadovoljni smo velikim interesom za Hrvatskom na tržištu UK-a te očekujemo daljnje jačanje suradnje. Na Ministarskom forumu u organizaciji UNWTO-a i WTTC-a raspravljali smo o aktivnostima koje će u narednom razdoblju turizam učiniti otpornijim, inovativnijim i održivijim na svjetskoj razini u čemu će vodeću ulogu imati mladi. Istaknula sam kako održivi turizam nema alternativu te pojasnila način na koji smo za provedbu svoje Strategije razvoja održivog turizma do 2030. osigurali sredstva za projekte koji će učiniti Hrvatsku konkurentnom i održivom destinacijom - poručila je ministrica Brnjac.
O novim i potencijalnim projektnim suradnjama razgovaralo se s predstavnicima Lonely Planeta, Bloomberga, Wanderlusta te Paramounta.
Riječ je o partnerima s kojima se provode zajedničke kampanje, a koji za cilj imaju poticanje turista na putovanja u Hrvatsku.
Snažan doprinos u povezivanju hrvatskih destinacija i inozemnih tržišta zračnim putem ima Croatia Airlines, čiji su predstavnici u sklopu nastupa na WTM-u predstavili ljetni red letenja za 2023. godinu. Tako će hrvatski nacionalni avioprijevoznik u idućoj godini povezati Hrvatsku s 22 europska odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi Croatia Airlinesa pritom će letjeti na 47 međunarodnih linija. Ukupno je planirano više od 17.000 letova, a u ponudi će biti više od 1,820.000 sjedala.
- Na ovogodišnje izdanje WTM sajma u Londonu vratila se atmosfera prije pandemije. Prognoze i najave naših partnera pokazuju da nas iduće godine čeka jako dobra sezona. Hrvatska nudi sve što Britanci vole, skrivene turističke dragulje, mala i neotkrivena mjesta, priče lokalnog stanovništva, sve ono što ih intrigira i motivira da se ponovno vrate u određenu destinaciju i nanovo ju istraže - izjavila je Darija Reić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Velikoj Britaniji.
Dodajmo kako je Svjetska turistička burza WTM u Londonu jedno od vodećih događanja koje okuplja ključne dionike svjetske turističke industrije i sektora putovanja na temu trendova, izazova i inovacija u turizmu. Svoju turističku ponudu izlaže 182 zemalja svijeta, a procjenjuje se da će sajam ove godine obići preko 50.000 predstavnika turističke i poslovne javnosti, od agenata, ulagača, predstavnika medija, digitalnih influencera pa sve do ministara i ostalih visokih dužnosnika turističke industrije iz cijelog svijeta.