Kao i svake godine, Njemački autoklub (ADAC) u travnju 2022. objavio je svoju statistiku Službe pomoći na cesti, odnosno odrađenih intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su stari od 3 do 10 godina. Kao i dosad, najčešće intervencije u 2022. godini bile su one vezene uz kvar akumulatora. Tijekom 2021. godine akumulator je bio problem u 46,2 posto slučajeva od ukupno 3.49 milijuna kvarova. Godinu prije, udio kvarova baterija bio 46,3 posto, što predstavlja snažan porast u odnosu na 2019. sa 41,8 posto. Razlog je pandemija koronavirusa. Zbog nje su automobili mirovali, a to slabi akumulator više nego česta vožnja, piše HAK Revija.
Koji su neki tipični kvarovi? Problemi s pumpom za gorivo, na primjer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi s alternatoromkontinuirano rastu od četvrte godine. Senzor radilice počinje se ozbiljnije kvariti od 2010. godišta, dakle kada automobili navrše 12 godina i oni nisu u ovoj statistici. Kod svjećica ozbiljniji kvarovi se pojavljuju relativno rano (prva registracija 2013./2014.). Problemi s recirkulacijom ispušnih plinova češće se javljaju u razdoblju od 2007. do 2013. godine. Uglavnom, uz akumulator, vozači će potražiti pomoć na cesti zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15,5 posto), problemima s karoserijom, upravljanjem, kočnicama, ovjesom ili mjenjačem (14,8 posto), elektronikom (10,3 posto), gumama (7 posto), sustavom pumpe goriva (3,1 posto)…
Evo cijele liste:
Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne rezultate su Smart Forfour, Hyundai i20, Renault Clio, Toyota CH-R, Toyota Corolla, Ford S-Max, Opel Insignia i Volkswagen Sharan. Zanimljivo, Toyote ne viđamo često u ovoj rubrici, ali ADAC je zabilježio veliki broj problema s akumulatorima CH-R-a i Corolle, navodi HAK Revija.
Uzrok kvara često ovisi o starosti vozila. Kod mlađih vozila općenito je malo kvarova i stoga manje problema s akumulatorom. Kada vozilo navrši sedam godina, povećava se i osjetljivost na kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja svog radnog vijeka.