Urbanistički plan uređenja Uvale Bregdetti, i, rađen za tvrtku "Nautilus" Zdenka Zrilića kao investitora, doživjet će i ponovljenu javnu raspravu koja će biti održana u gradskoj vijećnici 2. travnja, ali od toga nitko od brojnih ljudi koji su na plan dostavili primjedbe ne bi trebao ništa očekivati. Razlog je vrlo jednostavan: izrađivač plana Željko Predovan kaže da se ponovljena rasprava odnosi samo i isključivo na izmjene plana, dok niz odbačenih primjedbi jednostavno neće biti predmetom rasprave.
A kao izrađivač plana Predovan je prihvatio svega dvije primjedbe od kojih je prva stigla iz Hrvatskih željeznica iz kojih su zatražili da u zelenom zaštitnom pojasu koji odvaja željezničku prugu od zemljišta obuhvaćenog planom ne budu sađena visoka stabla!
-To će biti riješeno s nekoliko rečenica u tekstualnom dijelu plana, najavljuje Predovan i obrazlaže drugu prihvaćenu primjedbu koja se odnosi na osigurava parkirališnog prostora uz postojeća sportska igrališta. -Investitor je izjavio da je spreman prepustiti dio zemljišta za formiranje parking zone. Tako će uz igrališta za košarku i mali nogomet biti osigurano četrdesetak parkirnih mjesta, kaže Predovan koji sve ostale, odbačene primjedbe svrstava u "pozdrave i želje" kojima se jednostavno nije moglo udovoljiti jer on u UPU nije mogao unijeti nešto što plan višeg reda ne omogućava.
Pritom, Predovan hvali veliki interes za detalje njegovog plana, ali primjećuje kako se "netko jako dobro pripremio jer je desetak primjedbi reciklirano i s istim tekstom poslano s deset različitih adresa". Jedna od primjedbi odnosila se na maksimalnu visinu budućih zgrada koju je Predovan postavio na 12 metara.
-Po Prostornom planu Grada Zadra visina je mogla biti kudikamo veća, mogla je biti 16 ili 20 metara! Išlo se na 12 metara, što je, objektivno, potkapacitiranost prostora namijenjenog mješovitoj stambeno-poslovnoj zoni. Na skupu mještana se spominjalo da ništa u Arbanasima ne bi smjelo biti više od crkvenog tornja i – neće biti, makar što se tiče obuhvata ovog plana! I s visinom od 12 metara ovdje će biti izgrađeno vrhunsko naselje u kojemu su mogući svi sadržaji koji Arbanasima nedostaju, kao što su pošta ili vrtić ili neki drugi objekti za javne potrebe, siguran je Predovan.
Mještani Arbanasa su smatrali da komunalna infrastruktura, pogotovo prometna, nije dovoljna ni za postojeće naselje, a kamoli kada nikne novo naselje s 2.500-3.000 ljudi. Ali, Predovan kaže da se u izradi plana baratalo aproksimacijom od 1.740 stanovnika, dok je cijela zona dimenzionirana za 2.500 korisnika, a ne stanara. Što se prometnica tiče, on podsjeća da je postojeća cesta proširena, te da je gradskim Prostornim planom predviđen njen dodatni proboj u širem profilu do autobusnog kolodvora, a na drugoj bi strani trebala biti izgrađena nova prometnica koja će zonu preko Gaženice spojiti s Biogradskom ulicom.
Kako bilo, Arbanasi su dobili parking kod sadašnjih igrališta i niža stabla u zaštitnom pojasu prema željezničkoj pruzi.
Mjesni odbor Arbanasi: Nismo zadovoljni!
-Nismo zadovoljni odgovorima koje smo dobili, naše brojne primjedbe nisu uvažene. Ali, vidjet ćemo što će biti 2. travnja na ponovljenoj javnoj raspravi, kaže predsjednik Mjesnog odbora Arbanasi Zvonimir Rogić.
Kada smo mu skrenuli pažnju da će u fokusu te rasprave biti samo prihvaćene izmjene, Rogić je konstatirao:
-Sigurno ćemo raspravljati i o primjedbama koje su odbačene! Opet su sazvali raspravu u 10 sati ujutro, kada većina ljudi ne može doći, što njima paše, ali po onome što čujem, odazvat će se veliki broj mještana Arbanasa, a neki od njih su najavili da će se pojaviti i sa svojim odvjetnicima jer su nezadovoljni statusom svog zemljišta unutar obuhvata plana. Najveći problem nam je prekomjerni broj novih stanovnika i prometnice na kojima su obavljene samo neki kozmetički zahvati, kaže Rogić.