Sve su manje šanse da će u Svetom Petru biti izgrađena nautička marina sa 199 vezova i benzinskom postajom vrijedna 16 milijuna eura, ako je suditi prema postupcima čelnih ljudi Općine Sv. Filip i Jakov.
Prošle srijede, kako smo i najavili, u Zadarskoj se županiji trebao održati sastanak između predstavnika Županije, Općine Sv. Filip i Jakov i tvrtke Labora s ciljem rješavanja problema oko ugovora za izgradnju pristupne ceste, što je preduvjet za potpisivanje koncesije sa Zadarskom županijom. No na sastanku se nitko iz općine nije pojavio, naprotiv, umjesto dolaska čelnih ljudi, priča nam Marko Santini, vlasnik i direktor tvrtke izabrane za izgradnju marine, iz Općine su uputili ”pismo isprike” u kojem vrijeđaju i protestiraju zbog toga što ih se uopće poziva na sastanak kod Krešimira Laštre, županijskog pročelnika za pomorsko dobro, more i promet.
- Očekivali smo načelnika Zorana Pelicarića i Marina Colića, općinskog vijećnika i predsjednika HDZ-a u Sv. Filipu i Jakovu, koji zapravo stoji iza svega, s obzirom da je deset hadezeovih vijećnika, od njih ukupno trinaest (troje su članovi HSP-a, op.a.), zatražilo od Županije raskid odnosa s nama. No oni nisu došli, a gospodin Laštro nam je pročitao dijelove ”pisma isprike” u kojem su nas praktički sve izvrijeđali – govori Santini i podsjeća da je vijeće spornu odluku donijelo 15. siječnja, što je vrlo znakovito. Istog dana, odmah ujutro po otvaranju Općine, Santini je, kaže, na protokol predao pismo u kojem zahtjeva točne podatke o troškovima za dio prometnice kojeg bi Labora trebali sufinancirati.
- No umjesto odgovora, načelnik Pelicarić je u dogovoru s vijećnikom Colićem, kao njegovim savjetnikom koji u biti kreira politiku općine, ispisao odluku Općinskog vijeća u kojem je lažno navedeno da od Labore nisu zaprimili nikakav dopis ili pismo namjere. Što je smiješno, jer je upravo naš dopis dostavljen tog jutra inicirao njihovu ”izvanrednu” sjednicu i akciju donošenja famozne odluke. Podsjećam, prije dopisa u tri sam se navrata sastajao s načelnikom Pelicarićem. Na tim sastancima nije mi dao niti predočio baš nikakvu dodatnu dokumentaciju vezanu za cestu ili marinu, osim onoga što je bilo priloženo u natječajnoj dokumentaciji, a to je samo slika područja marine bez ikakvih brojki ili projekta vezanog u prometnicu koja je inače van obuhvata koncesioniranog područja.
Međutim, u upućenoj ”isprici”, nastavlja Santini, sad se po prvi put spominje postojanje nekakvog elaborata na temelju kojeg se mogla izraditi procjena troška izgradnje nužnog pristupnog puta, oko kojeg se sve i zakuhalo.
- Malo mi je čudno kako je moguće izraditi procjenu vrijednosti zahvata ako nemate odobrene projekte s troškovnicima i građevinom dozvolom? Za postojanje tog elaborat, kojeg su navodno izradili sudski vještaci, prvi put smo čuli na sastanku u županiji i mi i pročelnik Laštro, koji je bio vidno zatečen s tom činjenicom. Kako se taj elaborat sad stvorio? Zašto nam ga prije osam mjeseci nisu pokazali ako su ga imali? Je li on antidatiran? Kakve zapravo sadrži podatke i po kojoj osnovi, ne znam, ali do sastanka u Županiji nitko ga nije spominjao niti nam ga je predočio!
Ali i da je postojao prije sastanka, taj elaborat ne može biti podloga za utvrđivanje međusobnih obveza jer nije proizašao iz odobrenih projekata i građevinske dozvole iz koje bi se jasno vidjelo koliko dio prometnice mi trebamo izgraditi i koliko će nas to koštati – inzistira Santini koji je uvjeren da ovakvim načinom rada Općina i njeni predstavnici nastavljaju manipulirati s informacijama jer su svjesni da su ozbiljno zabrljali i sada se pokušavaju izvući.
- Doveli su u zabludu i nas kao investitore i Županiju kao izdavatelja koncesije, i sada pokušavaju okrenuti pilu naopako. Od nas se traži pola milijuna eura bez pokrića za nešto što nitko ne zna koliko vrijedi, dokumentaciju za cestu nemaju, kao ni građevinsku dozvolu. Takvim svojim ponašanjem Općina nas želi uvući u kriminalne radnje ili nas izbaciti iz igre jer očito preferiraju nekog drugog u tom poslu – zaključuje Santini.
Pročelnik za pomorsko dobro Krešimir Laštro potvrdio nam da su predstavnici Filipjakova umjesto dolaska na sastanak poslali ispričnicu. Nije htio govoriti o njenom sadržaju, kao ni o elaboratu za čije je postojanje saznao na samom sastanku.
- Od jedne i druge strane zatražili smo da nam dostave međusobnu korespondenciju u zadnjih osam mjeseci, odnosno od kada je tvrtka Labora izabrana kao investitor marine. Tako ćemo znati tko je što poduzimao i tko je što napravio. Činjenica je međutim da ponuditelji dosad nisu napravili ništa izvan zakonske procedure, naprotiv, pokazalo se da Općina nije imala kompletno pripremljenu dokumentaciju za pristupnu prometnicu. Zato će i ovaj elaborat koji se sad pojavio biti posebno razmatran – ističe pročelnik Laštro i dodaje da odluku o potpisivanju koncesijskog ugovora bez prethodnog sporazuma s Općinom, što je bio jedan od prijedloga Labore za rješenje problema, ne može donijeti on samostalno, već jedino Županijska skupština.
Marina Colića, inače direktora biogradskog Komunalca, za kojeg Santini tvrdi da u rukama drži konce cijele priče, pitali smo zašto se nitko nije pojavio na sastanku.
- Naša je namjera od prvog dana bila jasna, a to je uređenje rive u Svetom Petru gdje i sam živim. Mi smo, uz Drage, jedno mjesto uz more koje nema svoju rivu. Da bi se takav projekt priveo svrsi potrebne su dvije strane i neki kompromisi, ali toga ovdje nema – rekao nam je dodajući da su stručne službe Općine u više navrata razgovarale s predstavnicima Labore oko sporne prometnice.
- Nemamo građevinsku dozvolu za cestu, ali imamo projekt sudskog vještaka koji je dovoljan da se utvrde međusobne obveze. Ili će se utvrditi kompromis i krenuti raditi ili će se ova priča završiti. Nama je cilj da nešto napravimo za svoje mjesto – poručuje Colić.
U slučaju da Županijska skupština prihvati prijedlog Općine Sv. Filip i Jakov i raskine odnos s izabranom tvrtkom, Labora će, kao što nam je potvrdio Santini, podnijeti kaznene prijave protiv svih odgovornih osoba u općini i županiji.
Smatraju da su izigrani, ucijenjeni i oštećeni, iako ništa nisu krivo napravili. Samo, kažu, nisu htjeli pristati na mutne igre općinskih vlasti.
Raskidanje ugovora s Laborom vjerojatno bi značilo da Sveti Petar nikad neće dobiti nautičku marinu. Novi natječaj, ako bi se uopće raspisivao, sigurno bi uključivao obvezu ishođenja pravomoćne građevne dozvola za pristupni put. Još prije toga, kao opći uvjet za raspisivanje koncesije, sigurno će se tražiti izrada studije utjecaja na okoliš jer se cijeli prostor buduće marine nalazi u moru, odnosno na dijelu obale u Svetom Petru kojeg treba nasuti.
Dok se ti uvjeti ispune proći će minimalno pet, šest i više godina, a dotad bi, ako je vjerovati političkim kuloarima, i sama lokacija za marinu mogla ”izletjeti” iz županijskog prostornog plana.