Jedan se profesionalni vozač autobusa ovih dana čudom čudi – koliko je Zadar jeftin, barem kad je o turističkim autobusima riječ. U Dubrovniku se, kaže nam, ulazak turističkih autobus u stari grad grad naplaćuje 110 eura, u Splitu dolazak i odlazak po 80 eura (ukupno 160), a u Zadru dolazak turističkih autobusa na lokaciju nekadašnjeg autobusnog kolodvora na Poluotoku stoji svega – 6,64 eura (ili nekadašnjih 50,03 kuna) po parkiranju ili zaustavljanju.
- I to ako dođe „mali” pa naplati. A ako ne dođe, nikome ništa. Nitko nije toliko jeftin kao Zadar. Doduše, kad dolazite po turiste, opet bi trebali platiti 6,64 eura, ali i to je simbolična cijena. Parkiranje doduše nije dozvoljeno, već se autobusi usmjeravaju na Autobusni kolodvor gdje parkiranje naplaćuje Liburnija. Ali sve skupa je to vrlo jeftino za razliku od drugih gradova. Nije mi jasno zašto Zadar svoju „zlatninu” tako olako rasprodaje, odnosno ne naplaćuje ono što ima. Uz to nije rijetka pojava da se autobusi zaustavljaju i na Pozdravu Suncu, mada to nije dozvoljeno. U Zadru kao da svatko može raditi što hoće i to za mali ili nikakav novac. U drugim gradovima nije tako – kaže nam vozač.
I zbilja, dovoženje, iskrcaj i ukrcaj turista turističkim autobusima reguliran je odlukom koja je donesena sad već davne 2018. godine, kada se sve plaćalo u kunama. Turistički autobusi mogli su se zaustavljati na starom autobusnom kolodvoru kako bi iskrcali putnike najviše 10 minuta i za to su plaćali 50 kuna, a naplatu je provodila gradska tvrtka Obala i lučice.
Na takvu odluku suglasnost je dala i Policijska uprava zadarska, a za vrijeme turističkog razgledavanja stare gradske jezgre autobuse se upućivalo na Autobusni kolodvor poduzeća Liburnija. Liburnija je parkiranje turističkih autobusa naplaćivala 337,50 kuna, odnosno s iskrcajem i ponovnim ukrcajem putnika autobusere je dolazak turista u Zadar stajao 437,50 kuna, što bi danas iznosilo oko 58 eura, znatno jeftinije od cijena u Splitu i Dubrovniku.
U gradskoj upravi se slažu da je cijena ulazaka turističkih autobusa u staru gradsku jezgru simbolično niska, ali za podizanje tarifa potrebno je provesti javno savjetovanje, te novu cijenu poslati na usvajanje Gradskom vijeću. A to – traje.
Slično je i s naplatom dolazaka kruzera u zadarsku luku. Prema prijedlogu Upravnog odjela za gospodarstvo Grada Zadra od 2026. godine brodovi na kružnim putovanjima koji pristaju u Putničkoj luci Gaženica neće plaćati turističku pristojbu. Kruzeri koji se vežu uz Istarsku obalu plaćali bi najveću moguću pristojbu. Cilj prijedloga je zadržati konkurentnost Gaženice, te istovremeno smanjiti pritisak na Gradsku luku Zadar. Tako bi se za kruzere na Istarskoj obali pristojba naplaćivala u rasponu od 265 eura za brodove do 200 putnika do 5,3 tisuće eura za više od 3.000 putnika, ali bi se brodove zato oslobodilo pristojbe u luci Gaženica, što je pomalo čudna odluka kad se zna da kruzerski promet bilježi 25 postotno povećanje u odnosu na rekordnu 2019. godinu.
Na naplaćujemo posjet glavnim gradskim atrakcijama Pozdrav Suncu i Morske orgulje što je svakako dobro, ali čini se da ne znamo naplatiti niti ono što bi mogli, dolazak kruzera i autobusa koji svugdje u svijetu plaćaju pristojbe koje nisu male. Olaka rasprodaja „zlatnine”...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....