Već noćima zadarskim ulicama u kasnim satima odjekuje zaglušujuća buka nabrijanih motocikala i automobila kojima se njihovi vlasnici, očigledno, natjeruju po gradu. Ta je pojava postala učestala, a motoristi i nabrijani automobilisti najviše jurcaju Bulevarom, Bilim brigom, zadarskom obilaznicom D8 i magistralom prema "dvije pumpe", mada ih se može čuti i u ostalim dijelovima grada.
Osim što ometaju noćni mir startanjem, nabijanjem gasa, utrkivanjem i škripanjem guma, i to od ponoći pa do ranih jutarnjih sati, vozači motocikala i automobila ugrožavaju i sigurnost prometa, ali za sada ih u tome, čini se, nitko ne sprječava. Iako je dolaskom proljeća dosta motociklista izvelo svoje motocikle iz garaža, ovdje se radi o nabrijanim motociklistima koji u pravilu skidaju prigušivače na svojim motociklima te ih spremaju za utrkivanje, a voze ih ili bez registracijskih pločica ili su one zavučene iznad zadnjeg kotača pa ih se ne može ni razaznati.
Brzi i neuhvatljivi
Tko su mladi vozači koji se utrkuju gradskim ulicama i koji je razlog toj pojavi? Može li ih policija uopće sankcionirati s obzirom na to da su na brzim neregistriranim motorima praktično i neuhvatljivi?
– Imamo takvih informacija i svakako ćemo sad, s obzirom na to da je sezona počela, angažirati i veći broj policajaca-motorista, ali i drugih službenika kako bi se takva događanja spriječila. Naravno da motoristi, koji na takav način voze, dovode u opasnost sebe i druge sudionike u prometu. Policija će učiniti sve da to spriječi, prvenstveno svojom preventivom, poput otvorenog pisma kojim smo se prije nekoliko dana obratili svima njima, a uradit ćemo i ovaj dio gdje se mora represivno djelovati, znači kažnjavati sve koji voze neprilagođenom brzinom i bez zaštitne opreme, bez vidljive registracije, dozvole... – kazao je Elis Žodan, glasnogovornik PU zadarske.
Što se tiče uzroka divljanja po gradu, naše istraživanje po društvenim mrežama pokazalo je da to možemo povezati i s nasipanjem nekadašnje piste u Šepurinama kod Zatona i Nina, koja je zadnjih godina služila kao neslužbena staza za ljubitelje brzine. Prije nekoliko tjedana, pista se počela nasipati građevinskim otpadom i zemljom, čime su onemogućene utrke na toj stazi koja je, doduše, bila ilegalna, ali je bar nabrijane vozače držala dalje od prometa i ulica. Revoltirani korisnici Šepurina nakon nasipanja staze, svojim motociklima i automobilima demonstrativno su se provezli kroz Nin, a moguće je da su se zbog istog razloga sad "preselili" i na gradske ulice Zadra, koje u noćnim satima koriste kao stazu za utrke. Čine li to zbog revolta zbog onemogućavanja daljnjeg korištenja Šepurina ili su jednostavno zadarske ulice pretvorili u trkalište?
Dozvola iz Zagreba
Mjesni odbor Zaton i Grad Nin zbog cjelodnevnih, ali i cjelonoćnih utrka u Šepurinama, više su puta negodovali tvrdeći da buka ugrožava turizam, posebno u mjestu Zaton. Ipak, utrke nisu mogli spriječiti, ali nasipanjem piste utrke su spriječene. Indikativno je da su u isto vrijeme počele jurnjave Zadrom u noćnim satima, pa se te dvije pojave zbilja mogu dovesti u vezu. Postavlja se pitanje tko je pistu u Šepurinama pretvorio u odlagalište građevinskog otpada i tko je takvo što odobrio?
– Mi smo imali stalne pritužbe mjesnih odbora Zaton zbog ilegalnih utrka u Šepurinama. Kontaktirali smo Ministarstvo državne imovine pa su se te utrke zabranile. Jasno kažem, da, Grad Nin je obavio nasipanje zemlje kako bi se onemogućile daljnje utrke na nekadašnjoj pisti jer je zbog svakodnevnog divljanja stanje jednostavno postalo neizdrživo – kazao je Emil Ćurko,gradonačelnik Nina.
Iščupani kabeli
– Od Ministarstva državne imovine dobili smo dozvolu da tamo deponiramo građevinski otpad koji je dijelom nastao u katastrofalnim poplavama prošle godine. Koliko znam, utrka tamo više nema, a preko društvenih mreža zbog toga je čak bilo i nekih prijetnji, jer se bivša pista više ne može koristiti u te svrhe. Ako su se prebacili na zadarske ulice, tu policija treba odraditi svoj dio posla jer je takvo što nedopustivo. Što se tiče Šepurina, još se ne zna sudbina tog kompleksa. Prije nekoliko dana iz Ministarstva državne imovine obavijestili su nas da ima zainteresiranih te da ih provedemo tamo, ali povratnih informacija nemamo. Prostornim planu dio Šepurina namijenjen je za turističku zonu, ali ništa konkretno se još ne zna. Poznato je da je čitav taj prostor devastiran, iz hangara su nestajali razni materijali i uzimalo se sve što se moglo uzeti, čak su se iz zemlje čupali kabeli. Tražili smo da se to da Gradu Ninu još dok su postojali hangari i dizalice, i sve je tada još bilo i useljivo. Sad je tamo katastrofa, a situacija s utrkama prelila je čašu, te smo nešto morali poduzeti, bar da vratimo mir na to područje – ističe gradonačelnik Ćurko.
Zapuštena vojna pista usred šikare i borove šume nekadašnje vojne baze u Šepurinama ugostila je i ekipu nekadašnjeg "Top Geara". Popularni voditeljski trojac Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May prije točno godinu dana u Zadru i okolici snimali su svoj novi serijal "The Grand Tour". Na stazi u Šepurinama utrkivali su se pod budnim okom produkcijske ekipe i zadarske policije koja im je diskretno osiguravala teren za vožnju, a oduševila ih je i zadarska manekenka Silvija Jurin, koja je sudjelovala u snimanju...
Bit će lipo i turistima (koji znaju za to kupalište) vidit di grad Nin baca otpad. Pa ako slučajno koji turist nekoga pita za mirnu i lipu plažu, znate di ih treba poslat, pa neka se Grad Nin malo zapita.
Konkretno sa zatvaranjem Šepurina se neće ništa postić. Na žalost, ne gleda se šira slika, tj. interes šire društvene zajednice. S druge strane "problem" Šepurine se seli na javne ceste.
Eto taman nam gotov Bulevar... Skinemo tablice i zatvorimo Bulevar za trku pa neka pišu kazne i privode 50 ljudi...
Sad će se skupiti vas deset i kod gradonačelnika u ured... Jel za vas sigurnije da se trke odvijaju na starom aerodromu, il vam je sigurnije da se trke odvijaju kroz centar Zadra u kasnim noćnim satima?
Umjesto da su to pozdravili, oni naprave ovo... i sad kad su zatvorili pistu čudit će se kad ekipa počne divljat po gradu.
Prošle godine uvečer jedno je auto sletjelo u šumu ispod piste i zapalilo se. Dva su se dečka uspjela spasiti iz olupine, a samo brzom intervencijom naših vatrogasaca spriječen je veći požar i da ne izgore cijele Šepurine jer je puhala bura – ističe Ćurko.
Prema nekim procjenama, do sada je na pistu Šepurine iskrcano oko 500 kamiona građevinskog otpada. Zapremnina jednog kamiona iznosi oko 25 kubika zemlje, što znači da je u Šepurinama do sada iskrcana ogromna količina otpada, i to ne samo zemlje već i betonskih blokova i drugoga građevinskog otpada. Dovoz jednog takvog kamiona košta oko 500 kuna, pa je dovoz tolike količine otpada i značajna financijska stavka...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....