Što ako Visoki upravni sud donese rješenje da je proračun zakonit, odnosno da je nezakonit?
- Ako Visoki upravni sud smatra da je proračun zakonit, on se nastavlja izvršavati. Ako ga ukine, može ukinuti cijeli proračun ili pojedine odredbe koje smatra nezakonitima. Problem s ukidanjem pojedinih odredbi jest taj što ako ih ukine, onda ukida i namjenu tih sredstava te se ta sredstva više ne mogu prenamijeniti u nešto drugo, npr. u ono za što su primarno bili namijenjena, tako da pretpostavljam da će Visoki upravni sud, ako smatra da su neki amandmani nezakoniti, ukinuti cijeli akt, odnosno cijeli proračun „proglasiti” nezakonitim.
Što će se dogoditi nakon što se proračun proglasi nezakonitim?
- Stvari se tada vraćaju na lokalnu razinu i Grad Zadar, točnije kod gradonačelnika Dukića koji ponovno mora predložiti proračun koji može biti isti kao što ga je predložio prošle godine u studenom, a predstavničko tijelo odnosno Gradsko vijeće mora usvojiti proračun u roku 45 dana od donošenja odluke Visokog upravnog suda. Tako da se sve može završiti za mjesec dana ili za godinu dana.
Koliko puta se odluka o financiranju nužnih rashoda i izdataka može produžavati?
- Sve dok Visoki upravni sud ne donese meritornu odluku. Zakonom o proračunu je predviđeno da se ne mogu preuzimati nove obveze osim kada se radi o projektima sufinanciranim iz EU fondova koji se planiraju se sukladno ugovorenoj dinamici provedbe projekata.
S obzirom na to da je Gradsko vijeće donijelo proračun, makar on trenutno bio obustavljen, ono nema osnove da se raspusti. Isto tako nema osnove da se razriješi gradonačelnik. Ovo nisu situacije na koje smo naviknuli do sada. Sad je pitanje koliko će se brzo ovo razriješiti, može biti mjesec, može biti godina ili više...
Što ako gradski vijećnici ponovno predaju i izglasaju iste amandmane?
- Ako se ta situacija ponovi, a da je od Visokog upravnog suda donesena odluka da proračun nije zakonit, onda bi se takva situacija mogla podvesti kao razlog za razrješenjem predstavničkog tijela, odnosno Gradskog vijeća. Prema Zakonu o lokalnoj i regionalnoj samoupravi kao razlog za raspuštanje predstavničkog tijela navodi se i situacija ako npr. gradsko ili općinsko vijeće učestalo donosi opće akte suprotno Ustavu, zakonu ili drugom propisu... To je jedina odredba koja bi mogla dovesti do sankcioniranja ponašanja Gradskog vijeća ako opetovano usvaja nezakonite odluke unatoč Ministarstvu i Visokom upravnom sudu. Gradsko vijeće bi u tom slučaju razriješila Vlada RH.