Ovo je još jedna tužna hrvatska priča, ovo je strateška luka RH u koju je uloženo više od 1,5 milijardi kuna. Proveden je natječaj za koncesionara kojim se pogoduje turskim vlasnicima koji su odbačeni u Dubrovniku, a otvorili su neku tvrtku, u suradnji s onima koji su bojali tunele, izjavio je Mostov saborski zastupnik Miro Bulj na konferenciji za novinare organiziranoj u zadarskoj luci Gaženica.
-Zbog Gaženice sam tražio stanku u Saboru i poslao pismo ministru Olegu Butkoviću, ali nisam dobio odgovor. Pokrenuo sam inicijativu da se sazove saborski Odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu čija će sjednica posvećena Gaženici biti održana u četvrtak. Interes nam je razvoj, a ne izvlačenje sredstava interesnih skupina. Nisu Turci krivci, krive su političke elite koje se nas dovele u situaciju da se iz luke plaćene 1,5 milijardu vraća sedam milijuna kuna godišenje, a oni će plaćati najam 1,5 milijun kuna, rekao je Bulj te najavio sjednicu saborskog Odbora posvećenu dodjeli koncesije za Gaženicu koju je on inicirao:
-To je katastrofa, ovo je veleizdaja! Na sjednicu Odbora će biti pozvani i ministar Butković, oni koji su krivci i ne daju informacije, predstavnici Lučke uprave, te članovi Upravnog vijeća koji su pod utjecajem županijskih vlasti. Tražit ćemo odgovore i inzistirati da se obustavi ovaj natječaj koji je protiv interesa RH. Uskraćuju nam informacije, pa ni županijski vijećnik ne može dobiti odgovore kakav je natječaj. Građani moraju znati o čemu se radi, da je ovo pljačka i tužna priča koju moramo zaustaviti u interesu RH. Ovo jest zadarska priča, ali i strateški interes RH, pa se Ministarstvo mora uključiti, ne mogu pilatovski prati ruke kao dosada. Ne poduzme li ništa ministar Butković, dužan je dati ostavku jer se ne može ponašati kao Alisa u zemlji čudesa, a naravno da je i on u sklopu ovih interesnih skupina jer njegova šutnja potvrđuje ovo što govorimo, smatra Bulj.
-Ako ministar, ravnatelj i predstavnici Lučke uprave ne dođu na sjednicu, bit će sve jasno. Građani moraju reagirati jer dobivamo 1,5 milijun kuna godišnje na uloženih milijardu i pol, a država godišnje plaća 8 milijuna kredita. Katastrofa je da se za nikakav novac u tuđe ruke predaje luka u središtu Dalmacije, kazao je Bulj smatrajući da "ovo nije pitanje oporbe i političkih opcija, ovo je interes svih protiv urušavanja interesa RH", a "vjerojatno će ljudi koji su odlučili dodijeliti koncesiju za sramotno nisku cijenu, te njihova rodbina i političlke kolege dobiti te potkoncesije".
Uz Bulja su na konferenciji za novinare bili i lokalni predstavnici Mosta, Akcije mladih i Modesa.
-Oko ovoga je ujedinjena kompletna politička scena Zadra, osim HDZ-a, svi smo protiv toga da se Gaženica daje pod ovim uvjetima u koncesiju. Čak ni vladajući ne osporavaju da su financijski uvjeti katastrofalni, već u javnost puštaju besramni spin kako bez turskih investitora neće biti kruzera i kako Gaženica neće biti home port. To je teška neistina. Turci nisu brodari nego operateri i moraju pregovarati s brodarima jednako kao što to mogu i naši predstavnici koji bi bili u puno povoljnijem položaju jer bismo izbjegli posrednike i mogli ponuditi povoljnije uvjete. Turski su se investitori pokazali kao nepouzdani partneri skloni pregovorima ispod stola, što se pokazalo i u Dubrovniku gdje je ugovor s njima raskinut. U Zadru su Marinu Dalmacija platili tvrtkama Zdenka Zrilića, po medijskim špekulacijama, oko 50 milijuna eura, a nakon toga im je produžena koncesija za 42.000 eura. Privatnoj osobi 50 milijuna, a nama 42.000! Pa im se dopusti izmjena plana da u toj marini nasipavaju more i rade objekt od 900 kvadrata – kome je to dopušteno? Kada u projektu Maraska nisu dobili ono što su željeli, uvrijedili su se i neće rade. Oni bi nešto besplatno, dogovorima ispod stola s lokalnim moćnicima. Oni su totalno nepozdani partneri, rekao je Marko Pupić Bakrač najavljujući da će "učiniti sve da spriječimo ovu koncesiju".
-Treba vidjeti kome će u potkoncesiju ići parking jer je to već dogovoreno, kao i suha marina, preostali prostori – sve je to dogovoreno ispod stola. Sve su to imena ljudi koji se vuku od 1990. godine, kriminalci i ratni profiteri, zaključio je Pupić Bakrač.
Marjana Botić smatra da u cijelu priču treba uključiti i DORH, ali onaj iz Zagreba:
-Jedna od instanci kojima ćemo se obratiti je i DORH u Zagrebu koji je dužan štititi interese RH, a ovdje je svakome vidljivo da interesi države nisu zaštićeni. Ako se koncesija potpiše pod ovim uvjetima, ovo je nova Glinica, a ne strateška luka kao zamašnjak razvoja cijele Dalmacije. Zanima nas je li DORH u Zagrebu obaviješten od Općinskog državnog odvjetništva što se događa s natječajem i ponudom ove luke. Izvrdavanjem zakona Gaženica se svela na lokalnu lučicu o kojoj je odlučivalo sedam članova UV Lučke uprave. Je li moguće da kao narod i građani možemo dopustiti da se o uloženim milijardama razgovara na lokalnoj razini i da državni odvjetništvo bude s lokalne razine, što je vrlo sumnjivo i koruptivno? Posebno me zanima zašto se ovaj natječajni postupak vodi ispod praga vrijednosti koji bi jamčio višu razinu odlučivanja. Na to nikad nismo dobili odgovor, što je sramotno s obzirom da se radi o tolikom novcu i odgovornosti, rekla je Botić.
Na opasnost od koncesioniranja obale upozorio je i Rudolf Dvorski:
-Koncesije su novi model privatizacije Hrvatske. Nikad nisam čuo da je koncesija nekome oduzeta i vraćena u ruke lokalnih i javnih tvrtki. Ovdje koncesionar nije investitor, u 20 godina će s 14 milijuna održavati luke. Kako ovaj koncesionar funkcionira na drugim odredištima? Prije pet godina kupili su luku Bar u privatizaciji, a danas se tamo događaju štrajkovi, prosvjedi i otpuštanja, ono što se u Gaženici ne bi trebalo događati. Doduše, nećemo imati puno problema jer su najavili samo 28 radnih mjesta. Ako ne pružimo otpor, bojim se da će sutra cijela obala otići u koncesiju, jer nakon ovoga više nema nazad i zato ćemo pružiti otpor do kraja: nećemo nikome dati Gaženicu u ruke, poručio je Dvorski.
MIRO BULJ: Šaljemo poruku premijeru i ministru: Gospodo, nećete!
-Koncesije na pomorsko dobro i luke su ključ završnog udarca, zadnjeg čavla u hrvatske nacionalne interese i predaja državne suverenosti. Milijarde kuna odlaze u tuđi džep. Šaljemo poruku premijeru i ministru: Gospodo, nećete! Krik naroda Zadra i Dalmacije će se čuti i u Zagrebu, rekao je Bulj.
MARKO PUPIĆ BAKRAČ: Škifiću, gdje je 300 plovila što ih ostavio Stanislav Antić?
-Postavio bih pitanje ravnatelju Lučke uprave Robertu Škifiću: gdje je 300 polovila koje je Stanislav Antić ostavio u SAS-u nakon svog odlaska? Da danas imamo SAS kakvog je Antić ostavio, manje bismo ovisili o turizmu i lijepom vremenu, rekao je Pupić Bakrač.
RUDOLF DVORSKI: Netko želi zavući ruku u džep građana i uzeti što treba
-Organizirana su razna pisma potpore ovom projektu. Treba jasno reći da je prije godinu dana predsjednik Upravnog vijeća Božidar Longin rekao da za ovaj terminal i našu luku postoji više zainteresiranih brodara. Danas – ništa! Pa ispada da ako nam ne dođe turski koncesionar – neće biti ništa ni od čega! Ali, to nije istina, ovdje se radi samo o tome da netko želi zavući ruku u džep građana i uzeti što treba, izjavio je Rudolf Dvorski.