StoryEditorOCM
4 kantunaALO HC OPET PROBLEMI

Na rekonstruiranom raskrižju Tuđmanove vozači neprestano čine fatalnu grešku, potrebno je što prije ispraviti dok se nije dogodio katastrofalan sudar

Piše Mišel Kalajžić
28. veljače 2020. - 19:29

Rekonstruirano raskrižje ulica Put Murvice i Franje Tuđmana u izvedbi Hrvatskih cesta pušteno je u promet prošloga tjedna i naizgled funkcionira dobro. Trajanje semafora dobro je izbalansirano, gužvi iz svih pravaca skoro i da nema, a preregulirani su i prometni pravci na prilazu raskrižju iz smjera Ulice Ante Starčevića (Bulevara), iz smjera City Gallerije, te iz pravca Relje.

Iz pravca City Gallerije Ulica Franje Tuđmana zadržala je direktni desni skretač prema Relji, izgrađen je lijevi odvojak prema Putu Murvice, dok se u pravcu Bulevara vozi s čak dva prometna traka. 

Iz smjera Puta Murvice može se voziti lijevo (jednim dijelom čak s direktnim zelenim svjetlom), ravno prema Relji, te desno prema City Galleriji.

Iz smjera Relje najveće su promjene i one su postale uzrok pogibeljnih situacija koje se događaju svako malo, a pravo je čudo kako nije do sada došlo do nekog težeg sudara. Naime na prilazu raskrižju iz smjera Relje ne postoje više dva prometna traka, jedan za skretanje lijevo prema City Galleriji i drugi ravno prema Putu Murvice odnosno desno prema Bulevaru, već je sad samo jedan prometni trak. Iz njega se na zelenom svjetlu ulazi u raskrižje i čeka slobodno skretanje lijevo ili se neometano vozi ravno odnosno desno. To je ujedno postao glavni uzrok zabune mnogih zadarskih vozača koji, pokazalo se još jednom, voze po navici, a ne prema prometnim znakovima i signalizaciji. Naime većina vozača koji iz pravca Relje žele skrenuti lijevo na raskrižju prema City Galleriji, prestroje se lijevo u pogrešan prometni trak za kojega još uvijek misle da je predviđen za skretanje lijevo, ne shvaćajući pritom da se nalaze u pogrešnom smjeru, onim kojim vozila iz pravca Bulevara skreću lijevo i jure prema Relji!

Nakon što se suoče s nailazućim vozilima bude trubljenja, nervoze i brzog bježanja u svoj prometni trak. Dijelom su za tu situaciju odgovorne i Hrvatske ceste koje nisu na valjan način obilježile izmjenu prometnih trakova. Dosadašnje oznake na asfaltu za skretanje lijevo izgrebane su, ali još uvijek vidljive na površini, a puna crta koja dijeli prometni trak od suprotnog nije dovoljno naglašena, pa se vozači vrlo lako zbunjuju.

S druge strane, kao što smo već rekli, vozači iz pravca Bulevara prema Relji imaju mogućnost skretanja s čak dva paralelna prometna traka što znatno ubrzava promet i smanjuje gužve. Valjalo bi pod hitno još bolje obilježiti prometni trak iz pravca Relje, jer inače lako može doći do katastrofalnog sudara s obzirom da vozila iz smjera Bulevara prema Relji nailaze vrlo brzo. A tamo ih u pogrešnom prometnom traku dočeka vozilo iz suprotnog smjera!

Iako su se gužve na toj dionici znatno smanjile, očekuje se da bi zbog najavljenih radova na plinofikaciji EVN-a u dijelu ulice Put Stanova, opet mogao biti pojačan promet iz Puta Murvice prema raskriužju s Tuđmanovom. Do tada bi svakako spomenute nedostatke valjalo otkloniti. Pitanje je je li uopće rekosntruirano raskrižje dobilo uporabnu dozvolu. Prema trenutnoj situaciji, zbog uočenih nedostataka, inače dobro izvedeno  raskrižje do sada ne udovoljava sigurnosti u potpunosti. Hrvatske ceste su na potezu (i popravcima)...

16. studeni 2024 03:47