StoryEditorOCM
4 kantunaRADOVI I ROKOVI

Mještanima Novog Bokanjca zbog nove prometne regulacije, pun kufer aglomeracije: Kroz naselje prolazi „županijska cesta”, a tražimo i barkajole...

Piše Iva Ivanac
25. travnja 2022. - 22:03

- Barkajoli nam stižu idući tjedan!

- Barkajoli?!

- Da, da, pravi barkajoli. Pa jeste li vidjeli kolika su nam jezera u kvartu?!

Jezero na Bokanjcu? Ajde da i to vidimo, kažemo Šimi Rušinu (HSP), predsjednik Mjesnog odbora Novi Bokanjac, koji nas je pozvao u goste. Dozlogrdili su mu problemi kroz koje njegovi sumještani moraju prolaziti svaki dan. Shvatio je da od pustih apeliranja, ukazivanja i moljakanja nema previše koristi, pa se okrenuo zafrkanciji, sada smišlja viceve na račun svog kvarta, a za sve je kriva, kako kaže, aglomeracija Zadar-Petrčane. 

Od kada je ona krenula pojedini kvartovi Zadra pretvorili su se u velika gradilišta, a projekt vrijedan preko pola milijarde kuna posebne probleme stvara stanovnicima Novog Bokanjca. I samom Rušinu kojem je već puna kapa. Nije ovo prvi put da govori o problemima s kojim se njegovi sumještani susreću, ali sad mu je prekipjelo zbog privremene prometne regulacije koja je sav kolni promet prema Pagu i Ražancu, preusmjerila kroz – Novi Bokanjac. 

- Zbog radova na Putu vrela, sad nam županijska cesta prolazi kroz naselje! Šta tu ima čudno? Oni koji su radili ovakvu prometnu regulaciju sigurno nisu bili na terenu. Pazite, radovi se odvijaju na cesti koja vodi prema Pagu i Ražancu i preko koje u Zadar dnevno dolazi veliki broj automobila. Sada svi ti automobili prolaze nama kroz naselje. Uz to što prolaze naseljem, jedan dio te "novootvorene županijske ceste" uopće nije asfaltiran, a "nova prometnica" prolazi i djelom gdje je nemoguće da se mimoiđu dva automobila, vrti Rušin glavom. Sjedimo s njim u automobilu točno iznad uskog grla "nove" prometnice i na svoje oči gledamo o čemu nam govori.  

image
Luka Gerlanc/Cropix

- Evo, vidite... Tu dva auta jednostavno ne mogu proći, pokazuje nam rukom uz napomenu da najveće veselje u prometu za mještane Novog Bokanjca dolazi kada padne kiša.

- Nedavno sam, po kiši, od jednog kraja naselja do drugog prolazio punih 45 minuta. Za tu mi relaciju inače, kada nema "novootvorenih županijskih cesta", treba manje od pet minuta. Što se dogodilo? 

Prilikom svake veće kiše u ulici Franje Fanceva, odmah na njenom početku, stvori se velika lokva preko cijele širine kolnika. Duga je nekih desetak metara i vozila je moraju zaobići. Uz nju se sada u istoj ulici, nekih dvjestotinjak metara dalja, pojavila još jedna, gotovo iste veličine. Još jedno jezero, za one barkajole, a mogli bi i za novi jedriličarski klub... 

- Zamislite situaciju: jutro, ljudi idu na posao, voze djecu u školu, vrtiće, stotine auta pokušava proći Fancevom s dvije velike lokve, a zbog vode se može voziti samo jednim kolnikom. Pa ovi koji imaju pravo prednosti ne žele pustiti niti jedno auto sa suprotne strane jer im je pun kufer što su već u koloni i kasne. Onda se napravi prometni čep pa nitko ne može ni tamo ni vamo. Eto! Dobro jutro na Bokanjcu – ruga se Rušin. Nije on protiv gradnje, zna da se mora raditi i malo se strpiti dok se ne napravi, ali...

- Neke su se stvari trebale malo bolje napraviti da građani koji tu stanuju mogu normalnije živjeti. Od početka prošle godine smo u prašini, blatu, gužvi, a ni to nije sve. Svako malo nam nestane vode, ali potpuno nenajavljeno. Nije problem kad najave i dovezu cisternu, ali zna nestati popodne pa smo do ujutro bez pitke vode. I tako, ima tu još stvari o kojima bi se dalo razgovarati, ali nećemo se žaliti previše. Ipak ćemo ovim projektom konačno, u 21. stoljeću, dobiti kanalizaciju... - ispraća nas predsjednik MO Novi Bokanjac.

Peronja: "Prometnu regulaciju odobravaju Grada i MUP"

Direktora zadarske Odvodnje Grgu Peronju pitali smo za prometnu regulaciju na Novom Bokanjcu koja mještanima zadaje glavobolju. 

- Na Novom Bokanjcu izvode se radovi vrijedni 250 milijuna kuna i mi smo jako zadovoljni dinamikom posla izvođača. Izvođač izrađuje prometnu regulaciju i ona se provodi u dogovoru s Gradom, a u tom procesu obaviješten je i MUP te gradski prijevoznik Liburnija. Prije nego što se sve stranke ne usuglase, regulaciju nije moguće provesti. Kada su u pitanju iznenadni nestanci vode, vjerujem da se oni događaju zbog toga što su vodovodne cijevi postavljene dosta plitko pa se prilikom kopanja dogodi puknuće, ali i zbog toga što je cjevovod stariji pa se kod bilo kakve trešnje u blizini cijevi može dogoditi puknuće, ističe direktor Peronja koji nas je za iznenadne nestanke vode uputio na direktora Vodovoda, Tomislava Mateka.

- S izvođačem je postignut dogovor da će nas obavijestiti kada se dogodi puknuće tako da možemo izaći na teren i zatvoriti vodu. Međutim, zna se dogoditi da izvođač zatvori vodu, a onda nam ne javi da je to napravljeno. Da nemaju vode, saznamo na koncu od građana koji nas zovu. Najmanji nam je problem poslati obavijest i cisternu da ljudi imaju pitku, ali to ne možemo napraviti ako nemamo informaciju - istaknuo je direktor Matek. 

 

25. studeni 2024 14:44