StoryEditorOCM
4 kantunaMUKE ŠJOR PJERA

Kupio povratnu kartu za trajekt iz Ancone za Zadar, a ‘Jadrolinija‘ ukinula liniju! "Tko će mi nadoknaditi ekstra troškove?‘ Brodar: ‘Mi ćemo!‘

Piše Ivica Nevešćanin
19. srpnja 2020. - 21:14

Šjor Pjero je za stolom ispijao espresso kad je zazvonio telefon.

– Buongiorno! – pozdravio ga je ugodni ženski glas s druge strane Jadrana. Bila je to djevojka iz agencije u kojoj je u srijedu, 15. srpnja, kupio povratnu kartu za trajekt od Ancone do Zadra.

– Znate, malo prije smo dobili informaciju iz "Jadrolinije" da je trajektna linija od Zadra do Ancone privremeno prekinuta. I da će se ponovno uspostaviti tek 3. kolovoza. Žao mi je... – govorila je djevojka na talijanskom, a šjor Pjero je osjetio nervozu u želucu.

'Samo dođite u Gaženicu'


Bio je petak poslijepodne, sjedio je u jednom zadarskom kafiću, i u trenu se naježio kad je shvatio da će mu propasti povratna karta. Kupio ju je u srijedu u Anconi, prije dva dana, nakon što je vlakom došao sa sjevera Italije, gdje inače već godinama živi i radi. Kratki poslovni dolazak u Zadar htio je iskoristiti i za posjet rodbini te čim je u četvrtak rano ujutro trajektom pristao u Gaženicu i smjestio se u centru grada, plativši šest noćenja unaprijed, krenuo je do prve poslovnice "Jadrolinije", kako bi bio siguran da mu povratna karta za srijedu, 22. srpnja, vrijedi.

– Naravno da vrijedi, budite bez brige. Samo dođite u Gaženicu dva sata prije polaska – smirila ga je službenica u poslovnici "Jadrolinije".

To je bilo u četvrtak, a niti 24 sata kasnije, sve se promijenilo. Što se dogodilo, pitao se šjor Pjero. Čim je poklopio razgovor s talijanskom agenticom opet se uputio u zadarsku poslovnicu državnog brodara. Misli se, iz Ancone sam krenuo u srijedu navečer, u Zadar sam došao u četvrtak ujutro, popodne sam potvrdio povratnu kartu, i sada mi u petak iz Italije govore da je linija za Zadar ukinuta! Kako ću doći doma, na poslu moram biti 24. srpnja?!

– Žao mi je gospodine, ali trajektna linija za Anconu je privremeno ukinuta – kaže mu službenica spuštajući pogled od nelagode. – Obavijest o tome dobili smo baš jutros – dodala je.
– Ali, ako je linija ukinuta, kako sam ja mogao kupiti povratnu kartu u srijedu – pitao je.
– A zašto ste kupili povratnu kartu? – odgovorila je protupitanjem žena, a šjor Pjeru se smračilo. Ipak se suzdržao od izljeva bijesa zatraživši alternativno rješenje za povratak.
– Možete u utorak za Anconu ići trajektom, ali iz Splita – predložila mu je službenica, a njemu je opet došlo da eksplodira.

Povratna karta za vlak


Dakle, zbrojio je u sebi, ne samo što sam izgubio povratnu kartu, nego ću još dan ranije morati ići autobusom za Split i od tamo u utorak navečer za Anconu. A povratna karta za vlak mi je u četvrtak, što znači da cijelu srijedu moram biti u Anconi i tamo još prespavati! Pa tko će mi pokriti taj dodatni trošak autobusa do Splita, nove karte do Ancone i noćenja u Anconi? Zašto sam doveden u zabludu da trajekt iz Ancone do Zadra vozi kad ne vozi – ispričao nam je svoju muku šjor Pjero.

Odmah smo provjerili na službenim stranicama "Jadrolinije". Tamo prva u redu stoji vijest od 10. lipnja 2020. da se "početak plovidbe na međunarodnoj liniji Zadar – Ancona odgađa do 31. srpnja 2020. godine". Zašto? Ne piše.
Nije bilo druge nego odgovore potražiti kod Renate Lesice, glasnogovornice "Jadrolinije".

Ako je linija Ancona – Zadra od 10. lipnja u prekidu, kako je čovjek mogao kupiti povratnu kartu 15. srpnja? I zašto su mu dan kasnije, 16. srpnja, u vašoj poslovnici u Zadru rekli da je sve O.K., pitamo je.

– Odluka o privremenoj obustavi međunarodne linije Zadar – Ancona donesena je 17. srpnja 2020. godine te je odmah objavljena na mrežnoj stranici "Jadrolinije". Putnik je odmah po objavi odluke o istoj bio obaviješten. Ispričavamo se oko nesporazuma vezano za datum objave vijesti na web-stranici.

Znači čovjek je kupio povratnu kartu dva dana prije odluke o prekidu linije! Zašto je trajektna linija u prekidu?
– Zbog uvođenja restriktivnih mjera od strane Republike Italije prema državljanima zemalja Sjeverne Makedonije, Srbije te Bosne i Hercegovine te zbog značajnog pada prometa, Uprava "Jadrolinije" je donijela odluku o privremenoj odgodi prometovanja na liniji Zadar –​ Ancona.

Sve se može kad se hoće


Od kada je linija u prekidu i do kada će to biti – do 31. srpnja ili do 3. kolovoza?
– Trenutačna odgoda plovidbe je od 16. do 31. srpnja ove godine, te će sve informacije biti objavljene na našoj web-stranici.

Hoće li naš sugovornik morati kupovati novu kartu iz Splita za Anconu? Hoćete li mu nadoknaditi razliku u cijeni karte?
– Uredba o pravima Europskog parlamenta i vijeća br. 1177/2010 putnika kaže: U slučaju kada je putnički prijevoz otkazan ili u polasku iz luke kasni za više od 90 minuta, putnici imaju pravo na preusmjeravanje ili povrat cijene putne karte od prijevoznika. U konkretnom slučaju gospodinu će se po dolasku u Split vratiti cjelokupan iznos prijevozne karte Zadar –​ Ancona i izdati nova karta Split –​ Ancona uz povrat razlike u cijeni.

Hoćete li mu nadoknaditi neplanirane troškove (noćenje u Anconi) s obzirom na to da je očito doveden u zabludu kako se linija između Ancone i Zadra normalno održava?
– Uredba propisuje i sljedeće: U slučaju otkaza ili kašnjenja u polasku kod kojeg je nužan smještaj putnika u trajanju od jednog ili više noćenja, ili kod kojeg je nužan ostanak duži od onog koji je putnik planirao, kada i ako je to fizički moguće, putniku koji polazi s terminala prijevoznik nudi besplatan odgovarajući smještaj na brodu ili na kopnu, kao i prijevoz od lučkog terminala do smještajnog objekta i natrag. Za svakog pojedinog putnika prijevoznik može ograničiti plaćanje ukupnih troškova smještaja na kopnu, isključujući troškove prijevoza od lučkog terminala do smještajnog objekta i natrag, na iznos od 80 eura po noćenju, za maksimalno tri propisuje i da se putnicima plati noćenje kada je to neophodno (uz ograničenje na 80 eura po osobi), ako je isto neophodno. U konkretnom slučaju ne radi se o noćenju prije polaska linije, već o noćenju nakon dolaska linije, a što je trošak koji je "Jadrolinija", iako obveza o tome nije propisana, u ovom iznimnom slučaju voljna prihvatiti.

Eto, sve se može kad se hoće.

Dobro je znati...

Uredba o pravima Europskog parlamenta i vijeća br. 1177/2010 putnika među ostalim kaže: Isplata povrata predviđenog u stavku 1. točki (b) i stavku 2. izvršava se u roku od 7 dana u gotovini, elektroničkom bankovnom doznakom, platnim bankovnim nalogom ili bankovnim čekom, i to u iznosu ukupnih troškova putne karte po cijeni po kojoj je ona kupljena, za dio puta koji nije izvršen, odnosno dijelove puta koji nisu izvršeni, i za izvršen dio, odnosno izvršene dijelove kada putovanje više ne služi svrsi u odnosu na putnikov prvobitni plan putovanja. Kada je putnik s tim suglasan, cjeloviti povrat može se isplatiti u obliku vaučera i/ili drugih usluga i to u vrijednosti koja odgovara cijeni kupljene putne karte, pod uvjetom da su uvjeti za to prilagodljivi, posebno u pogledu roka važenja i u pogledu odredišta.

01. svibanj 2024 12:28