StoryEditorOCM
4 kantunaSEZONA SE BLIŽI...

Korona "štopala" putovanja: Nijemci "otkrili" vlastitu domovinu, ostanu li (opet) ljetovati kod kuće, našem se turizmu ne piše dobro!

Piše Mišel Kalajžić
19. ožujka 2021. - 20:32

Zadarski turizam, poput ostalih destinacija u Dalmaciji, uvelike ovisi o dolasku njemačkih turista na ljetovanje, a trenutna je situacija takva da je masovan dolazak gostiju iz Njemačke u turističkoj sezoni 2021. upitan zbog koronakrize. Zapravo Nijemci bi mogli ovoga ljeta masovno ostati kod kuće – upozorava stručnjak za kamping turizam Jerko Sladoljev.

- Nijemcima je Njemačka 2020. godine bila kao cilj prva za ljetovanje u koroni među svim destinacijama za odmor. Unatoč kontinuiranoj pandemiji, tri od četiri korisnika ljetovali su prošloga ljeta doma. Njemačka je veliki pobjednik sezone 2020. godine - više od 45 posto ispitanih Nijemaca izjavilo je da su ljetovanje proveli u svojoj zemlji. Nijemci su jako sretni zbog razvoja događaja na domaćem njemačkom tržištu putovanja i drago im je što sada svojim domaćim korisnicima i ekonomiji mogu pomoći i mogu ponuditi više domaćih sadržaja – kaže Sladoljev.

S druge strane Turistička industrija Njemačke ostvarila je 61 posto manju prodaja u prva tri kvartala 2020. godine. Stalna ograničenja putovanja radi suzbijanja pandemije korone utjecali su na poslovanje turističke industrije. Pad prodaje bio je posebno velik u drugom tromjesečju prošle godine, u kojem je pao velik dio prve blokade povezane s koronom: od travnja do lipnja 2020. industrija je ostvarila 91 posto manje prodaje nego u istom razdoblju prethodne godina. Pad je donekle oslabio u trećem tromjesečju: od srpnja do rujna 2020. turističke su tvrtke i dalje ostvarile 75 posto manje prodaje nego od srpnja do rujna 2019 – naglašava Sladoljev i upozorava:

- Sudeći po ovim trendovima ljetni odmor Nijemaca u Hrvatskoj ne izgleda pozitivno, predstoje nam mnogo teže tržišne bitke i metode da se privuku Nijemci, osobito iz razloga što nemamo nažalost klasične marketinške alate jer su se mnogi ugasili. Od tridesetak klasičnih sajamskih priredbi za turizam u Njemačkoj skoro 80 posto je otkazano ili premješteno u vremena kada nam nisu posebno zanimljivi. Osim akcije „Safe stay in Croatia“ koje je vrlo dobro zamislilo Ministarstvo turizma, a koje je ustvari „obećanje” za koje treba velika odgovornost domicilnog stanovništva da se i održi, potrebno nam je turističko tržišno oružje nove generacije koje će „natjerati” Nijemce u Hrvatsku. Jesmo li spremni da ga izmislimo, održimo i opet budemo miljenici na ovom tržištu, pogotovo Bavarske? Možda i jesmo ali ga (još) nemamo – primjećuje Sladoljev, dodajući kako je postupno uvođenje cjepiva protiv virusa trebalo pomoći povratku povjerenja potrošača i pridonijeti ublažavanju ograničenja putovanja, ali su ta očekivanja u odnosu na jesen 2020. sada ipak – puno opreznija.

Sve u svemu čeka nas neizvjesna sezona, pogotovo ako Nijemci (opet) ostanu doma. Odmor u Njemačkoj vrlo je popularan među vlastitim građanima: prema anketama, Njemačka je daleko najpopularnije putničko odredište Nijemaca s tržišnim udjelom od oko 30 posto putovanja.

- To će na našu žalost biti dramatično povećano (do 50 posto) u ovoj godini upravo zbog okolnosti kojima smo svjedoci. Ili kako bi to rekli turistički djelatnici „kad se u Njemačkoj kihne, mi u Hrvatskoj dobijemo upalu pluća”. Ako Njemačka u 2021. godini uglavnom ostane kod kuće, ne piše nam se dobro - zaključuje Jerko Sladoljev.

Hrvatska je u normalnim godinama bilježila oko tri milijuna dolazaka i preko 21 milijun noćenja iz Njemačke. Prošle godine te brojke su se prepolovile. Puno su više izgubili (ali i zaradili) naši susjedi Talijani - bilježili su 59 milijuna noćenja iz Njemačke, od ukupno 428 milijuna 2019. godine...

Kamping je u Njemačkoj prošle godine poslovao usprkos koroni vrhunski. Neke regije kao Brandenburg, Sachsen, Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern imale su i dvoznamenkasta povećanja od 11 pa do Sachsen-Anhalta 22 posto noćenja. Korona je stvorila stanoviti domaći „boom„ u putovanju Nijemaca po domaćim destinacijama, ponovno otkrivajući svoju domovinu. U najvećoj potražnji Njemačka je mudro zadržala stare cijene i tako ostala cjenovno najpovoljnija europska kamping destinacija sa 33.37 eura za tročlanu obitelj. Italija je imala povećanje usprkos koroni sa cijenom od 49.82 euro za tročlanu obitelj s djetetom u kampu, slijedi Švicarska sa 46,66 eura i onda Hrvatska sa 46.61 euro. Dakle po skupoći naših kamping usluga smo treća destinacija. Iza nas su povoljniji Danska (44,32), Španjolska (43,05), Austrija (40,84), Francuska (37,83)...

19. travanj 2024 16:38