Hrvatske ceste predstavile su Gradu Zadru idejno rješenje izgradnje obilaznice na Bilom brigu, temeljem kojega gradske službe trebaju u izmjenama Prostornog plana korigirati neke dijelove same obilaznice, kako bi je mogli prostorno definirati. Izrada idejnog rješenja i studija utjecaja na okoliš za novu obilaznicu, sukladna je prostornom planu Grada Zadra i županijskom prostornom planu. Izgradnja te prometnice od velikog je značaja za odvijanje prometa u tom dijelu grada budući da će se njezinom izgradnjom rasteretiti postojeći prometni pravac koji u ljetnim mjesecima bilježi više od 15 tisuća vozila dnevno.
Zbog toga je još u lipnju prošle godine direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić potpisao Ugovor o izradi idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš za izmještanje državne ceste 306 do D8, područje Bilog Briga u Zadru, u dužini 2 i pol kilometra. Ugovor je potpisan sa zajednicom ponuditelja Geo projekt iz Splita i Mobilita Evolva iz Zagreba u iznosu od 1 milijun i 150 tisuća kuna. Rok za dovršetak projektne dokumentacije je 18 mjeseci.
Nova zadarska obilaznica predviđena je od raskrižja kod Supernove gdje bi se izgradio denivelirani rotor koji će u dvije visinske razine regulirati prolaz sadašnje Jadranske magistrale. Bit će to zahtjevan građevinski zahvat zbog konfiguracije terena, ali i zbog glavnog magistralnog cjevovoda koji dolazi do vodospreme Putarica. Na sugestiju iz gradske uprave uvrstit će se i nekoliko okomitih budućih prometnica sa sjevernog dijela na obilaznicu, što je uvršteno i prostornim planovima. Idejno rješenje predstavljeno je na nedavnom sastanku s gradskom upravom gdje su usuglašeno načelno svi važni elementi projekta. Hrvatske ceste nastavit će s projektiranjem, dok će Grad Zadar prostorno-planski uskladiti sve detalje budućih trasa i koridora.
Kao što je već poznato, nova će zaobilaznica od budućeg rotora kod Supernove „obilaziti” postojeću prometnicu iznad Bilog briga i potom će se spuštati natrag na postojeću obilaznicu kod raskrižja s Putem Bokanjca i Ulicom Hrvatskog sabora, te bi u nastavku postojećom prometnicom prema Žmirićima postala četverotračna. Na sastanku je dogovoreno da konzultant Hrvatskih cesta analizira i nastavak obilaznice koja ide od Supernove prema Ploči, pa dalje spojem prema Kalmetini i projektiranjem obilaznice Jadranske magistrale prema Bibinjama i Sukošanu, čime bi se formirao čitav novi koridor.
Uz dosada rekonstruirane ulice Ante Starčevića i dijela Tuđmanove, nastavlja se rekonstrukcija ostalih zadarskih prometnica. Raskrižje Žmirići su u visokoj fazi realizacije, odnosno u fazi pred izdavanja građevinske dozvole, nakon čega bi se krenulo s rekonstrukcijom i tog raskrižja.
Uskoro se očekuje i početak izgradnje raskrižja Ulice Put Biliga i Ulice Hrvatskog sabora, poznate zadarske „crne točke”. Riješeni su imovinsko-pravni odnosi, otkupljeno je potrebno zemnljište, pa bi radovi trebali započeti kroz idućih nekoliko dana.