StoryEditorOCM
4 kantunaNIJE NEGO

Gradonačelnik Dukić odbacio Meštrovićeve primjedbe: Više puta smo provjerili, preoblikovanje HNK Zadra je u skladu sa Zakonom i Pravilnikom!

Piše Iva Ivanac
16. listopada 2023. - 15:33

Gradonačelnik Branko Dukić se na današnjem Kolegiju referirao na prošlotjedne izjave nezavisnog vijećnika Enia Meštrovića koji je kazao kako nije moguće pokrenuti preoblikovanje HNK Zadar u sprotsko dioničko društvo jer udruga ne postoji pet godina, što je, ističe Meštrović, zakonski preduvjet za preoblikovanje.

- Poštujem način i angažman vijećnika Nezavisne liste koji su ovim temama posvetili i vrijeme i brigu. S jednakim smo oprezom i mi pripremali prijedlog odluke o prihvaćanju sklapanja Sporazuma o reguliranju međusobnih odnosa između Hrvatskog nogometnog kluba ZADAR, Investitora i Grada Zadra. Dubinski smo ušli u svaki članak Zakona o sportu, sadašnjeg i budućeg Pravilnika, savjetovali se sa strukom, sve provjerili u komunikaciji s bivšim predsjednikom Povjerenstva za preoblikovanje pri Ministarstvu turizma i sporta, kazao je gradonačelnik Dukić dodajući kako je oprez vijećnika razumljiv zbog čega je u materijale za 7. točku Dnevnog reda sutrašnje sjednice Gradskog vijeća stavio dodatak obrazloženja.

- On ima više važnih stavki pa ću ih izložiti zasebno. Prva je postupak preoblikovanja. Zakon o sportu jasno definira kako sportsko dioničko društvo može nastati preoblikovanjem sportskog kluba i ne propisuje nikakav minimalni broj godina postojanja sportske udruge. Sportsko dioničko društvo se može osnovati i izvan postupka preoblikovanja, dakle, bez postojanja sportske udruge.

Pravilnik o preoblikovanju sportskog kluba – udruge za natjecanje u sportsko dioničko društvo ne sadržava odredbu koja bi propisivala minimalno postojanje sportske udruge u trajanju od pet godina kao preduvjet za početak postupka preoblikovanja. Konkretno, okolnost da je Klub započeo svoje poslovanje unutar predviđenih pet godina nije ograničavajuća za provedbu postupka preoblikovanja jer takvo ograničenje nije utvrđeno Zakonom, a Pravilnikom određenih pet godina predstavlja tek jednu od okolnosti koja se ima sagledati u donošenju odluke o iznosu temeljnog kapitala, te se ta odredba mora u ovom slučaju primijeniti na odgovarajući način.

Nadalje, Pravilnik utvrđuje minimum temeljnog kapitala tako da on predstavlja najmanje iznos od 25 posto prosječnih godišnjih rashoda sportskog kluba – udruge za natjecanje u proteklih pet godina, pri čemu se ne računa ona godina u kojoj je rashod bio najmanji u tih pet godina kao ni ona godina u kojoj je rashod bio najveći. Ukoliko udruga postoji manje od pet godina, tada se jednostavno uzima stvarni broj godina postojanja, rekao je Dukić dodajući kako u ovom slučaju, predviđeni iznos temeljnog kapitala višestruko nadmašuje iznos koji bi bio određen kao minimum temeljem navedene odredbe pa u skladu s tim izračun 25 posto prosječnih godišnjih rashoda nije ni relevantan za njegovo određivanje.

- Stoga okolnost da je HNK Zadar započeo svoje poslovanje prije manje od pet godina nije ograničavajuća za provedbu postupka preoblikovanja jer takvo ograničenje nije utvrđeno Zakonom niti Pravilnikom te je predloženi sporazum u cijelosti utemeljen na pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima i usmjeren je na razvoj nogometa na zadarskom području, istaknuo je Dukić dodajući kako je drugi stavak obrazloženja korištenje sportske infrastrukture.

- U Prijedlogu sporazuma u Članku 5. Stavak 1. Grad Zadar se obvezuje povjeriti Klubu na upravljanje nogometna igrališta „Stanovi“ i „Bagat“ na rok od 15 godina. To je u skladu s Člankom 63. Zakona o sportu koji propisuje da se upravljanje javnom sportskom građevinom može ugovorom povjeriti sportskoj udruzi, sportskom savezu, sportskoj zajednici, obrtu, ustanovi i trgovačkom društvu registriranom za upravljanje sportskom građevinom. U predloženom sporazumu se kao obveza Grada Zadra navodi davanje nogometnih igrališta „Bagat“ i „Stanovi“ na upravljanje Klubu, a ne Investitoru. Također, Člankom 4., stavkom 1. Pravilnika o preoblikovanju, naveden je i sadržaj upravljanja javnom sportskom građevinom i to kao pravo igranja i korištenja, a ne kao pravo davanja u zakup. Nadalje, predloženim sporazumom udio Grada Zadra u budućem sportskom dioničkom društvu iznosi 25 posto + jedna dionica te se ugovara pravo prvootkupa dionica, upravo radi zaštite cjelokupnog javnog interesa pa tako i u dijelu upravljanja sportskom infrastrukturom, dodao je gradonačelnik ističući kako investitor ima i australsko i hrvatsko državljanstvo.

- Neovisno o tome, predloženim Sporazumom strane sporazuma ugovaraju primjenu hrvatskog prava i nadležnost suda u Zadru. Vrijedi istaknuti da investitor, zajedno sa suradnicima, u Australiji već uspješno upravlja nogometnim i ragbi klubovima, dostavio je i dokaz svoje solventnosti, a iznos temeljnog kapitala je podatak koji je nebitan kao financijski pokazatelj uspješnosti poslovanja za razliku od iznosa ukupnog kapitala i njegovog odnosa s drugim bilančnim pozicijama. Uz sve ove činjenice ističem kako je predloženi sporazum u cijelosti utemeljen na pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima i usmjeren na razvoj nogometa na zadarskom području, zaključio je Dukić.

23. studeni 2024 21:19