Ministar turizma Gari Cappelli u petak je u Zadru prokomentirao najave o proširenju i gradnji nekoliko aerodroma na obali Jadrana - od Rijeke, preko Zemunika i Stankovaca, pa do splitskog Resnika. Investicije u zračne luke bi, uvjeren je ministar Cappelli, bitno pridonijele produženju turističke sezone.
-Jedna od glavnih stvari koje sad činimo jest da Hrvatska postane prvenstveno avio destinacija. Ovogodišnji rezultati svih zračnih luka u Hrvatskoj pokazuju između 15 i 20 posto povećanja prometa. To nije slučajno jer smo prošle godine s touroperatorima i vlasnicima avio kompanija dogovarali letove iz svih mogućih destinacija. Na kraju smo otvorili i vezu s Dubaijem preko koje smo povezani s 80 zemalja svijeta. Ovih dana smo završili pregovore sa svim jačim aviokompanijama i touroperatorima u svijetu. Krećemo s nacionalnim programom Ministarstva i Turističke zajednice na način da dajemo potporu u pred i posezoni, to znači da krećemo s jakim avioprogramom u veljači koji će trajati do pred kraj godine i s time ćemo produžiti turističku sezonu, izjavio je ministar Cappelli.
U Zadru je ministrova najava dočekana s velikom pažnjom ne samo zbog rekonstrukcije Zračne luke na Zeminku, ngo još više zbog izgradnje potpuno novog aerodroma u Stankovcima. O tome se govori već godinama, a nakon silnih birokratskih barijera i otvorene skepse, ovaj veliki projekt se ipak pomiče s mrtve točke.
-Investitor je ispunio desetke dokumenata iz kojih proizlazi da će investicija kada bude dovršena iznositi oko 400 milijuna eura. U prvoj bi se fazi izgradili pista, kontrolni toranj i upravna zgrada, ali to nije klasičan aerodrom za slijetanje i uzlijetanje aviona. Priča je u tome što se radi o privatnim vlasnicima aviona koji u Stankovcima žele imati servisni centar i "zimovalište" sa stotinjak hangara za svoje zrakoplove. Da je riječ o klasičnom aerodromu, on se ne bi isplatio za 100 godina i zato se u Stankovcima, uz pistu, toranj i upravnu zgradu, planira izgradnja niza drugih popratnih sadržaja, od restorana, kongresnog centra, možda i kockarnica. To je izuzetno bogata klijentela koja želi imati svoj mir, objašnjava načelnik Stankovaca Željko Baradić dodajući da zračna luka u Stankovcima neće biti nikakva konkurencija velikim zračnim lukama u Zadru ili Spliitu jer se na pistu dugačku 1.400 metara predviđa dolazak samo manjih zrakoplova s maksimalnih 60 putnika.
Zračna luka bi se gradila na 100 hektara državnog zemljišta, a njena je izgradnja odavno u općinskom i županijskom prostornom planu. Za razliku od nekih sličnih projekata, ovaj ima i jednu veliku prednost:
-Investitor je Josip Crnčević sa svojim uglavnom stranim partnerima. Uspio je nakon punih devet godina u studenom prošle godine dobiti lokacijsku dozvolu, prvu lokacijsku dozvolu za izgradnju aerodroma u Hrvatskoj, a iz nedavnog istupa ministra Gorana Marića jasno je da će do kraja ove godine investicija konačno biti ubrzana. Čeka se raspisivanje javnog natječaja prije kojega će biti donešena odluka hoće li se investitorima ponuditi zemljište na otkup ili neki vid koncesije, pravo građenja ili pravo služnosti. Uglavnom, tek nakon toga moguće je zatražiti i dobiti građevinsku dozvolu za izgradnju piste, kontrolnog tornja i upravne zgrade, kaže Baradić veseleći se tome što će izgradnja zračne luke u Stankovcima, nakon devet godina skupljanja prašine po različitim državnim institucijama, konačno biti uvrštena među strateške državne projekte.
Prema najavama iz Ministarstva državne imovine realizacija dugo najavljivanog turističkog projekta trebala bi se dogoditi "u što skorijem roku", a novim bi investicijama na ruku trebale ići i izmjene Zakona o strateškim investicijskim projektima koji se do kraja rujna nalazi na javnom savjetovanju.