Iz Sali stiže odlična vijest: tamošnji „projekt stoljeća” bit će završen prije predviđenog roka! Devedeset milijuna kuna vrijedni radovi na izgradnji lukobrana i uređenju mjesne rive u najgorem će slučaju biti dovršeni do Nove godine, ali postoji mogućnost da se gradilište zatvori i prije tog roka.
-U posljednjih mjesec dana je vidljivo da su izvođači radova drastično ubrzali ritam radova i da napreduju velikom brzinom. Vidimo da se već uređuje saljska riva i na nekim dijelovima postavlja kamen. Oduševljeni smo kako to sada izgleda, ovo je projekt od ogromne važnosti ne samo za Sali nego i za cijeli Dugi otok, zadovoljan je i općinski načelnik Zoran Morović.
Njegovo oduševljenje dijele i otočani među kojima se već obavljaju pripreme za narednu turističku sezonu s mjesnom lukom koja im jamči itekako uspješnu godinu. U Županijskoj lučkoj upravi ne gledaju toliko daleko, ali su i oni zadovoljni kako u samom finišu napreduju radovi u Salima.
-Do kraja godine operativni program kroz koji su osigurana sredstva za ovaj projekt će biti završen, a radi se o jednom od najzahtjevnijih projekata koji se događa u lučkoj infrastrukturi. Dobit ćemo 150 metara privezne obale i 120 metara lukobrana. Optimist sam, uvjeren sam da će do 31. prosinca sve biti dovršeno, kaže Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave.
Škibola dodaje da će od ponedjeljka do srijede biti obavljena posljednja betonaža na lukobranu nakon čega preostaje još ugradnja kamena „dolita”.
-Ovo je naš drugi projekt iz ovog operativnog programa EU kroz kojega smo dobili 85 posto sredstava, dok je preostalih 15 posto osiguralo resorno ministarstvo. Čak smo i iz EU dobili pohvale za tempo kojim radovi napreduju. Zasluge za to idu i „Kali gradnji” i slovenskoj tvrtki „Adria ing”, izvođačima radova, dodaje Škibola.
Drugi projekt kojega ravnatelj ŽLU spominje je izgradnja trajektnog pristaništa u Tkonu, što je financirano kroz isti operativni program kao i izgradnja lukobrana u Salima. U oba slučaja se radi prije svega o projektima koji osiguravaju sigurnost luka i veći protok prometa, zbog čega ni uvjet o petogodišnjem moratoriju na komercijalnu upotrebu novoizgrađene infrastrukture nikome ne pada tako teško.
Naime, u Tkonu se ne naplaćuju vezovi na novim gatovima ni veliko parkiralište uz trajektnu luku, a jednako tako ni u Salima novoizgrađeni nautički vezovi u sljedećih pet godina neće ići u komercijalizaciju.
Unatoč tome, saljski se turistički radnici vesele sljedećoj sezoni koju će dočekati s potpuno sigurnom i zaštićenom lukom u koju će preko cijele godine moći uplovljavati i već brodovi od onih koji su se dosada privezivali u mjesnoj luci.