Nakon nešto manje od 3,5 godina od početka radova, u potpunosti je dovršen podvožnjak ispod rulnice Zračne luke Zadar, koji će opet izravno povezati Zemunik sa Zadrom.
Kako smo doznali od Marija Šimundića, voditelja Tehničke ispostave Hrvatskih cesta Split, podvožnjak je prošao tehnički pregled i već se ovoga tjedna očekuje dobivanje uporabne dozvole i – puštanje novoizgrađene dionice u promet.
– Podvožnjak je izgrađen u obliku AB okvirne konstrukcije dužine 116 metara, te s pristupnim rampama ukupna dužina objekta iznosi 444 metra. U sklopu radova, ali putem drugog ugovora, izvedena je i rekonstrukcija pristupnih cesta, tako da ukupna dužina dionice iznosi oko 900 metara. Ukupna vrijednost radova na izgradnji podvožnjaka s pristupnim rampama iznosi oko 40 milijuna kuna – kazao je Šimundić.
Poznato je da je projekt zastao zbog problema oborinskih voda koje su se pojavile u podvožnjaku i u jednom razdoblju potpuno zaustavile radove. Na koji je način riješen problem oborinskih voda, što je svojedobno usporilo realizaciju, pitali smo Šimundića.
Zaštita od vode
– Problematika visokih podzemnih voda riješena je izradom novoga tehničkog projekta zaštite predusjeka podvožnjaka na način da se zaštita od prodora vode izvede izgradnjom zatvorene armiranobetonske konstrukcije s kompletnom hidroizolacijom umjesto osnovnim projektom predviđenog klasičnog zemljanog usjeka. U sklopu radova na izgradnji novog podvožnjaka rekonstruirana je i dionica državne ceste DC422, Zračna luka Zadar – spoj na županijsku cestu ŽC6040, s rekonstrukcijom samog spoja državne ceste DC422 sa županijskom cestom ŽC6040 na način da DC422 postaje prioritetna (s prednosti prolaza) u odnosu na županijsku cestu ŽC6040 – dodao je Šimundić.
Izvođač radova na izgradnji podvožnjaka bila je tvrtka "Colas" iz Varaždina, nadzor je obavljala zagrebačka tvrtka "Investinženjering", dok je projektnu dokumentaciju izradila tvrtka "Via-plan" iz Varaždina. Najzahtjevniji dijelovi gradnje bili su upravo zemljani radovi jer je prigodom iskopa uočena pojava visoke razine podzemne vode koja je zahtijevala kontinuirano dreniranje građevinske jame, odnosno u konačnici i promjenu samog tehničkog rješenja predusjeka. U sklopu radova bilo je potrebno ispoštovati i visoke sigurnosne standarde same Zračne luke te se prilagoditi režimu avioprometa. Taj je zadatak uspješno obavljen zahvaljujući odličnoj suradnji svih sudionika u građenju s predstavnicima Zračne luke Zadar, kažu u Hrvatskim cestama, koje su financirale čitav projekt.
Kako doznajemo, otvorenje podvožnjaka očekuje se odmah nakon ishođenja uporabne dozvole, a nakon što je održan tehnički pregled 29. lipnja.
Iako je sporazum za proboj podvožnjaka ispod rulnice Zračne luke Zadar potpisan još prije deset godina, dugo je vremena malo tko vjerovao da će se uopće realizirati, premda su ga u Zemuniku tada potpisali tadašnji ministar pomorstva, prometa i veza, utjecajni Zadranin Božidar Kalmeta, predstavnici Hrvatskih cesta i tadašnji načelnik općine Zemunik Joso Marušić, nakon što se suočio s bijesom mještana jer je, primjenom sigurnosnih propisa, zatvoren čuveni cestovni prolaz iz Zadra prema Zemuniku preko aerodromske piste, što je bila neobična posebnost u svjetskim razmjerima.
Nije bio 'apaurin'
Nezadovoljni zatvaranjem ceste prema Zadru, odnosno preusmjeravanjem na brzu cestu "Kalmetinu", Zemuničani su se "digli na noge" i tražili direktnu vezu sa Zadrom. Dugo se mislilo da je potpisani sporazum bio samo "apaurin" za umirivanje Zemuničana, ali se u međuvremenu ispostavilo da je podvožnjak zbilja potreban i zbog same Zračne luke, koja, prema međunarodnim propisima, mora imati dva neovisna cestovna pristupa, pa je prije tri godine počela realizacija projekta koji su zaustavile najprije podzemne vode, a zatim i epidemija koronavirusa.
Na kraju je podvožnjak dovršen, a sad se najavljuje i produženje rulnice kako bi na zadarski aerodrom u budućnosti mogli slijetati i najveći zrakoplovi, oni na interkontinentalnim letovima, čime bi Zadar mogao biti direktno povezan s najvećim svjetskim gradovima zračnim linijama.
A Zadar sa Zemunikom – cestom.