StoryEditorOCM
4 kantunaVELIKA INVENTURA - EVO GDJE SE, ZAŠTO I DO KADA KOPA PO GRADU

Darko Kasap: Molim građane za strpljenje, uskoro ćemo dobiti nove prometne transverzale!

26. listopada 2017. - 20:15
vruljica_radovi3-041017

Iako se gradske ulice ovih dana "napadaju" građevinskim strojevima sa svih strana i na mnogim dionicama, Grad Zadar je investitor na "samo" dva velika projekta. Prvi je na raskrižju Strossmayerove i Mažuranićeve ulice kod gradske marine, gdje se zajedno s Ministarstvom unutarnjih poslova zajednički sufinanciraju radovi vrijedni 2,8 milijuna kuna od čega 70 posto iznosa, odnosno 2,2 milijuna kuna, investira MUP u okviru rješavanja problematičnih prometnih točaka na području grada. Ta se sredstva moraju potrošiti do konca godine jer bi inače propala, a riječ je o sličnom projektu kao što su bili izgradnja rotora u Ulici Put Murvice i rotora kod Čistoće gdje se također MUP uključio sa sufinanciranjem.

- To je razlog zbog kojega smo sad išli u taj projekt jer nismo mogli to učiniti za vrijeme turističke sezone zbog pojačanog prometa, a nakon Nove godine više ne bismo moglo potrošiti njihov dio sredstava. Ako nešto ostane radova, to ćemo vlastitim sredstvima dovršavati u Novoj godini, ali do konca 2017. moramo utrošiti sredstva MUP-a – objašnjava Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo svjestan mnogih teškoća u prometu s kojima građani "žive" već tjednima.

- Žao mi je zbog gužvi i ja se ispričavam građanima zbog toga. Molim ih za razumijevanje jer mi nemamo neki drugi termin u kojemu to možemo odraditi, pa bih zamolio naše građane da budu strpljivi dok se radovi ne obave, jer će nam nakon toga svima biti bolje s obzirom da ćemo dobiti protočnije gradske ulice i olakšanu prometnu situaciju – naglašava Kasap.

Drugi projekt Grada Zadra je spoj Ulice Benka Benkovića i Ulice Put Nina koji je također vrlo zahtjevan s obzirom na prometnu regulaciju.

- To će biti praktično jedna nova gradska transverzala i ona će u velikoj mjeri rasteretiti upravo promet na Meladi zbog kojega se stvaraju najveće gužve. Cijela "filozofija" prometa više neće ići Tuđmanovom prema zapadnom dijelu grada, već ulicom Domovinskog rata prema Ulici Put Nina. Tuđmanova se u budućnosti treba spojiti kroz Vruljicu prema postojećoj prostorno-planskoj dokumentaciji s Putom Nina, kao što je sada privremeno spojena preko rotora kod Zgrada solidarnosti. Inače ulica koja vodi do Strossmayerove i Mažuranićeve, sve od Lipotice preko Male pošte, prema Vruljici i Boriku, po količini prometa je treća najfrekventnija gradska ulica. Na prvom mjestu je Bulevar odnosno Ulica Ante Stračevića, a na drugom Ulica dr. Franje Tuđmana. Zbog toga je izuzetno zahtjevna zbog privremene prometne regulacije, pa se zbog toga morao napraviti privremeni rotor na Meladi. Radi se o značajnoj promjeni u privremenoj prometnoj komunikaciji, ali građani se polako navikavaju iako su gužve, osobito u jutarnjim satima prilično velike pa se stvaraju duge kolone. To je naša prometna stvarnost, ali na žalost radi se o projektima koji se rješavaju po nekoliko mjeseci, pa i godinu dana i zbog toga moramo malo i trpiti privremenu regulaciju i gužve – ističe Kasap.
To su dva projekta koje Grad Zadar radi, a Hrvatske ceste su investitor paralelno na velikom projektu rekonstrukcije Ulice Ante Starčevića, Liburnske obale prema Jazinama i Ulice Nikole Šubića Zrinskog pored Opće bolnice. No i tu se gradska uprava "ubacila" u projekte kako bi realizirala radove na spomenutim dionicama koji su u ingerenciji lokalne samouprave.

- Imali smo nekoliko koordinacijskih sastanaka sa Hrvatskim cestama i komunalnim poduzećima kako bismo se uskladili. S obzirom na uvjete Hrvatskih cesta u kojima se inzistira kako najmanje sedam godina ne smije biti prekapanja, odnosno naknadnih radova na obnovljenim dionicama, sva infrastruktura koja bi se trebala izmijeniti, rekonstruirati i nadograditi, sada se treba ugraditi prije konačne rekonstrukcije. Tako će državna Lučka uprava pripremiti određenu infrastrukturu za nadzorne kamere obalnog pojasa i pristaništa minikruzera, Grad Zadar će postaviti "slijepu kanalizaciju" za neku buduću infrastrukturu i upravljanje prometom na tom području, Vodovod treba rekonstruirati sve što smatra da im je dotrajalo, Odvodnja je već izgradila jedan dio kanalizacije... Uz to će se raditi i preostali nedovršeni obalni zid u uvali Jazine u okviru sporazuma sa Hrvatskim cestama i Županijskom lučkom upravom. Taj bi se obalni zid koji nije dovršen u dnu uvale Jazine, u tzv. trećoj fazi uređenja obale Jazina, dovršio zajedno s rekonstrukcijom ceste koje izvode Hrvatske ceste, dok bi Grad Zadar i Županijska lučka uprava financirale opločenje obalnog dijela i zida čime bi se zaokružilo uređenje obale Jazina u punoj dužini – zaključuje Darko Kasap.
 

- Građani su često "grintali" zbog izmjene zdravog asfalta na Bulevaru koji je bio jedna od rijetkih kvalitetnih ulica u Zadru izgrađenih "po zanatu"?
- To je pitanje prvenstveno za Hrvatske ceste, ali ja mogu dati svoje mišljenje. Rekonstrukcijom Ulice Ante Starčevića riješit će se neke "neuralgične točke" kao što je neuvjetan ulaz u Poreznu upravu, zatim ulaz na parkiralište Autobusnog kolodvora kod McDonaldsa će se također urediti da se prilikom izlaza ne mora učini nekoliko prometnih prekršaja kao do sada, riješit će se nekoliko divljih parkirališta, bilo da će se omogućiti ili zabraniti... Rekonstrukcijom ovih cesta će se dosta toga akceptirati od onoga što je život tamo "donio" godinama. Činjenica je da na toj cesti ima i desetak mjesta gdje su ostali tragovi granata od Domovinskog rata, ispred semaforskih raskrižja postoje nabori od kočenja u obliku "valova" koji su godinama stvoreni. To sve skupa ukazuje da je potrebna rekonstrukcija na tom dijelu. Ja sam osobno zadovoljan što se ulice u Zadru obnavljaju. U konačnici, odluku o toj rekonstrukciji donijele su Hrvatske ceste i oni koji su nadležni za to, a mi možemo samo pozdraviti da se to događa na području grada bez opterećivanja gradskog proračuna.

 

- Kad se može očekivati dovršenje većine radova na gradskim ulicama?
- Uvjeren sam da ćemo, ako nas vremenske neprilike ne uspore, do Nove godine pustiti prvi prometni čep, a to je raskrižje kod Vruljice. Treba znati da postoji mogućnost da uđemo u razdoblje od 15. prosinca do 15. siječnja kad asfaltne baze ne rade i morat ćemo pričekati veljaču za dovršenje. Spoj ulica Benka Benkovića i Put Nina trebao bi do početka turističke sezone biti dovršen. Sad smo pred prvim izazovom da izvođač od nas traži da uskoro zatvorimo Ulicu Put Nina, ali mi to ne želimo dok se ne završi put Bokanjca. Hrvatske ceste imaju svoj tempo, meni se čini da oni do ljeta namjeravaju započete trase i dionioce završiti, a ako im nešto ostane onda bi to radili na jesen 2018. godine. U svakom slučaju ove bi glavne dionice trebale biti gotove do početka sezone.
 

 

- Prebacuju li izvođači iste radnike na nekoliko otvorenih gradilišta zbog čega radove stoje?
- Ne. Mi za sada nemamo od nadzornih inžinjera koji prate dinamiku rada niti jedan prigovor u smislu da nešto ne ide prema terminskom planu. Znam da građanima ponekad izgleda da nema dovoljno radnika i strojeva, međutim situacija je takva da ne možete prije nego što se napravi odvodnja, raditi vodoopskrbu, a bez toga ne možete raditi nasipavanje nogostupa. Tehnologija ima tu svoju logiku koja nije često razumljiva kad se gleda gradilište sa strane...
 

 

U pripremi za 2018. godinu je rekonstrukcija spoja Put Biliga i Ulica Hrvatskog sabora. U budućim planovima je i rekonstrukcija Ulice Put Murvice, ali ne prije 2019. godine.
 

 

U Ulici Eugena Kvaternika (kod Super Konzuma) radove obavlja HEP. Oni imaju nekoliko zahtjeva za prekop prema komunalnim odjelima gradske uprave, ali se ta odobrenja oprezno izdaju upravo zbog velike zagušenosti.
21. studeni 2024 12:52