Kada se koronavirus krenuo širiti po Hrvatskoj, jedna od bitnih stvari bila je zaštiti otočane kojih ionako na hrvatskim otocima ima iznimno malo. Uvedene su e-propusnice koje i danas vrijede za pojedine otoke, a reducirane su i plovidbene linije. Sada, kada se život počeo polako vraćati u normalnu, brodske linije i dalje nisu vraćene u svoju punu snagu.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo u petak je objavio i dodatne preporuke za rad brzobrodskih linija i trajekata, a kako se brodari nose s mjerama i poštuju li ih putnici, upitali smo one koji plove u zadarskom akvatoriju.
- I dalje nemamo informacija kada će se naše linije vratiti u 'punu snagu'. Od samog početka širenja koronavirusa trudimo se raditi što odgovornije. Članovi posade nose maske i rukavice, imaju dezinficijense, a od prvog dana se pridržavamo svih uputa koje je donio Nacionalni stožer. Promet se povećao onog trenutka kada su se ukinule propusnice, u brodovima se drži distanca između putnika, a smanjeni su i kontakti posade s putnicima, govori nam Mirjana Šarin, direktorica Miatradea, tvrtke koja je koncesionar linije koja povezuje Zadar Olib Silbu i Premudu, a u zadnjih mjesec dana i Ist te Molat u jednoj liniji. Iako se promet zbog ukidanja e-propusnica povećao, za sve brzobrodske linije i dalje je na snazi odredba o ograničenom broju putnika. Naime, broj putnika treba ograničiti tako da je najviše 50 posto mjesta popunjeno, odnosno pola kapaciteta broda.
- Jadrolinija trenutno plovi prema reduciranom privremenom redu plovidbe koji je donesen u suradnji s Agencijom za obalni linijski putnički promet i resornim ministarstvom, a sve prema Odluci Nacionalnog stožera. Putovanja su organizirana prema uputama epidemiologa te sadrže osnovne smjernice kao što su nošenje maski i rukavica, držanje distance od drugih putnika, izvijestili su nas iz Jadrolinije dodajući kako se, prema njihovim saznanjima, ne razmatra smanjene reduciranih linija već povećanje plovidbe zbog relaksacije mjera Nacionalnog stožera. Ističu kako su njihovi putnici već dobro upoznati s uputama kojih se trebaju pridržavati tijekom putovanja te kako posada upozorava nesavjesne putnike na udaljenost koju je potrebno držati.
Zanimalo nas je još planiraju li brodari zbog krize koju je izazvao koronavirus, ostaviti cijenu ljetnih karata jednaku onima u zimskim vremenima, odnosno hoće li zimeske cijene ostati i za vrijeme turističke sezone, što je nedavo zatražio i Otočni sabor.
- Zaprimili smo priopćenje Otočnog sabora, ali problem je što ne znamo što nas čeka u budućnosti. Mislim da je stajalište svih brodara takvo da ako se granice ne otvore da ćemo zimske cijene zadržati kako bi hrvatski turisti mogli jeftinije putovati. No, ako se granice otvore i budemo imali strane turiste onda bi cijene trebalo prilagoditi onim ljetnima. Bitno je da stanovnici otoka imaju svoje otočne iskaznice i povlaštene karte tako da se oni ne moraju brinuti, istaknula je direktorica Šarin dok su iz Jadrolinije kazali kako imaju potpisane koncesijske ugovore s Agencijom za obalni linijski putnički promet kojima se reguliraju obveze brodara Jadrolinije i regulatora Agencije.
- S obzirom na izvanredne okolnosti nastale zbog epidemije i veliki, značajni pad prihoda, uz razumijevanje naših korisnika, zajedno ćemo s Agencijom i resornim ministarstvom donijeti pravovremenu odluku, naveli su iz Jadrolinije.