Preko 20 milijuna njemačkih zaposlenika svaki dan mora putovati na posao prilično daleko, u prosjeku 17-ak kilometara od boravišta. Toga bi se trebalo biti svjesno čak i kod poziva na zaštitu okoliša, piše Deutsche Welle.
Naime, prema izvješću njemačkog Instituta za istraživanje gradnje, gradova i prostornog planiranja, prošle godine je gotovo 20 I pol milijuna ljudi bilo zaposleno u drugoj općini od one gdje im je prijavljeno boravište. To čini oko 60 posto zaposlenih, ali im se broj povećao za 140 tisuća jer ih je i ukupno nešto više.
U prosjeku, radno mjesto je tim svakodnevnim putnicima udaljeno "solidnih" sedamnaestak kilometara od mjesta stanovanja!
Toga bi trebali biti svjesni i svi zagovornici alternativnih i ekološki prihvatljivih prometnih sredstava, budući da je odlazak na posao biciklom u tom slučaju potpuno nerealna opcija.
Popis gradova gdje je najviše takvih putnika govori i o drugim problemima: na prvom mjestu je grad München u koji stiže 455.000 zaposlenih iz njegove okolice, slijede Frankfurt na Majni (405.000), Hamburg (392.000), Berlin (391.000) i Köln (305.000).
To ne svjedoči samo o gospodarskom potencijalu tih metropola, nego i o već nedostižnim cijenama nekretnina i stanarina koje si osobe s manjim prihodima više jednostavno ne mogu priuštiti. Osim te socijalne dimenzije, problem je i prometna politika u ovoj zemlji: tamo gdje je mreža javnog prijevoza slaba je i prosječan put takvih zaposlenih najduži.
Zaposleni koji žive u općini Märkisch-Oderland u pokrajini Brandenburg još su u težoj poziciji; prosječno putuju svaki dan po 27 i pol kilometra na posao i onda isto toliko nazad – najvjerojatnije u Berlin koji je otprilike toliko udaljen od te općine.
Na drugom mjestu su stanovnici općine Ludwislust-Parchim u pokrajini Mecklenburg Vorpommern sa 27,3 kilometara jer dio njih radi u Hamburgu (iza nekadašnje granice DDR-a), a na trećem mjestu je Altmarkkreis Salzwedel u Sachsen Anhalt s 27 kilometara; on leži u blizini Wolfsburga negdje na pola puta između Berlina i Hannovera.
Thomas Pütz iz tog instituta svjedoči kako je u doba korone i rada kod kuće broj takvih putnika bio nešto manji.
Home Office pomaže i smanjiti gužve u prometu, što se povoljno odražava I na klimu, dakle okoliš i zdravlje zaposlenih – istaknuo je.
Svako radno mjesto, međutim, nije niti pogodno za rad od kuće, a sve više tvrtki želi vratiti svoje zaposlenike na radno mjesto tako da su i gužve na cestama opet svakodnevica. Stoga su ceste opterećene, I to ne samo javnim prijevozom, nego I osobnim automobilima, piše DW.