StoryEditorOCM
SvijetINTERNETSKI RAT

Musk je X pretvorio u Trumpov u propagandni alat; Facebook, Instagram, Google i YouTube zabranili izborno oglašavanje

Piše J. Kapor
6. studenog 2024. - 00:05

Društvene mreže su, moglo bi se reći, u ozbiljnom ratu za novog predsjednika SAD. Na jednoj od TED konferencija, Elon Musk je svojedobno rekao da je kupio Twitter, današnji X, jer ga vidi kao "platformu za slobodu govora širom svijeta". Jer, kao što znamo, sloboda govora je "društveni imperativ za funkcionalnu demokraciju". Za opće dobro je tako sprašio nekoliko milijardi dolara, ali - božesakloni! - nije to napravio da bi još malo uvećao svoje bogatstvo. Ne treba mu - po Bloombergu njegovo bogatsvo procijenjeno je na neto 248 milijardi, a po Forbesu na 215,6 milijardi dolara. Par milijardi amo ili tamo, ne znači ništa.

Sve je bilo dobro dok nije došlo vrijeme izbora za američkog predsjednika, a tu je Musk svoju platformu za slobodu govora pretvorio u propagandni alat čovjeka osuđenog za više kaznenih djela, jedinog američkog predsjednika koji nije priznao izborni poraz nego je podržao nerede koje su izazvali njegovi simpatizeri. Svoju osobnu podršku Trumpu nije tajio i upravo s njime čeka izborne rezultate u ljetovalištu Mar-a-Lago pored West Palm Beacha.

- Društvena mreža X bila je središte za proliferaciju lažnih tvrdnji o izbornim prijevarama, a vlasnik stranice, milijarder Elon Musk, iskoristio je značaj svoje platforme za širenje teorija zavjere o prebrojavanju glasova i drugim normalnim izbornim procedurama dok je na pogrešan način dijelio podatke o ranom glasovanju kako bi proglasio "odlučujuću republikansku pobjedu" - kaže se u objavi Nacionalnoh javnog radija (NPR).

image

Jakub Porzycki/NurPhoto via AFP

Jakub Porzycki/Nurphoto Via Afp

CNN javlja da su Facebook, Instagram, Google i YouTube krenuli u suzbijajnje političkih oglasa ne bi li se borili  protiv dezinformacija koje bi mogle potkopati povjerenje u rezultate izbora ili potaknuti nemire. Zabrana novog političkog oglašavanja isprva je istjecala u utorak navečer, ali u ponedjeljak ju je kompanija Meta produžila do kraja ovog tjedna. Google kaže da će implementirati sličnu, privremenu reklamnu stanku nakon zatvaranja zadnjih birališta, a ta će zabrana ostati na snazi ​​neodređeno vremijeme. TikTok ne dopušta političke oglase još od 2019. pa nije dio ove priče.

Nasuprot tome, X je ukinuo zabranu političkog oglašavanja prošle godine.

Čini se da su ranije spomenute društvene mreže ozbiljno zakasnile sa svojom odlukom jer su savezni službenici za provođenje zakona upozorili da bi ekstremisti s  nigdje dokazanim "pritužbama vezanim uz izbore", mogli sudjelovati u nasilju nakon izbora. Obmanjujuće izborne tvrdnje Elona Muska na X-u, tvrdi CNN pozivajući se na analize, pregledane su više od 2 milijarde puta. Facebook, Instagram, Google i YouTube narušili su u izvjesnoj mjeri i vlastiti kredibilitet jer kažu da poduzimaju sve kako bi zaštitile internetski informacijski ekosustav, a onda pokazale nepovjerenje u vlastite timove internetske sigurnosti koju je počela narušavati i umjetna inteligencija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. studeni 2024 00:06