Nije tajna da su cijene automobila porasle. Pandemija COVID-19, inflacija i nedostatak jeftinih opcija urotili su se protiv prosječnog Amerikanca koji si više ne može priuštiti novo vozilo. Amerika je druga po broju proizvedenih automobila u svijetu u 2023., odmah iza Kine, a proizvođači su krenuli slijediti neke nove trendove.
Prema podacima CoPilot-a, cijene novih automobila porasle su za nevjerojatnih 30% u posljednje četiri godine. Kad uzmete u obzir da samo 10% svih vozila prodanih u Sjedinjenim Državama košta manje od 30.000 dolara, nije ni čudo što Amerikanci svoje automobile čuvaju duže. A kupnja rabljenog automobila nije toliko bolja opcija, podaci pokazuju da samo 28% popisa rabljenih automobila ima cijenu ispod 20.000 dolara, piše CarBuzz.
Najnovije brojke pokazuju da je prosječna cijena novog vozila prodanog u Americi oko 48.451 dolara. Publikacija Market Watch napominje da američkim kupcima automobila treba godišnji prihod od 100.000 dolara za kupnju automobila. Ali prosječni prihod u američkom kućanstvu procijenjen je na 80.8093 dolara, a podaci sugeriraju da novi automobili nisu preskupi, nego Amerikanci nisu plaćeni kao prije 20 godina.
Na temelju podataka Market Watcha, više od 60% američkih kućanstava ne može si priuštiti kupnju novog automobila, što čak uključuje i jeftinija vozila. Još je gore za samce, jer 82% njih zarađuje ispod praga od 100.000 dolara. Između studenog 2019. i studenog 2023. prosječna cijena novog automobila u Americi porasla je za gotovo 10.000 dolara.
Jedan do čimbenika koji su doveli do toga je i pandemija COVID-19. Potražnja je 2020. gotovo stala, ali je iznenada porasla 2021. Uz usporenu proizvodnju, proizvođači nisu mogli pratiti potražnju kupaca, djelomično zbog poremećaja u opskrbnom lancu.
Kao rezultat toga, kupci su postajali očajni i kupovali što god su mogli po visokim cijenama. Proizvođači su dali prednost vozilima više klase, koja su isplativija, ali kupce koštaju više.
Ne zaboravimo da američki kupci automobila vole veće kamionete i SUV-ove. Uz sve manju popularnost manjih automobila, ima smisla da proizvođači automobila prestanu proizvoditi tzv. gradske automobile u korist većih i skupljih modela. Ali postoji i dobra vijest. Cijene novih i rabljenih automobila konačno su se vratile u normalu, pri čemu su cijene rabljenih pale na prihvatljivu razinu.