Iz poduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine (AC FBiH) objavljena je video prezentacija dionice Koridora 5C, koja obuhvaća dio od Ovčara kod Konjica do ulaza u budući tunel Prenj, kao i južnu obilaznicu za Konjic, javlja Jabuka.tv.
Planirana dionica autoceste bit će duga 10,3 kilometra, a uključuje sljedeće infrastrukturne elemente:
- Vijadukt dužine 463,50 metara
- Most dužine 60 metara
- Vijadukt dužine 480 metara
- Tunel s lijevom cijevi dužine 682 metra i desnom cijevi dužine 580 metara
- Tunel s lijevom cijevi dužine 1,3 kilometra i desnom cijevi dužine nešto više od jednog kilometra
- Vijadukt dužine 540 metara s lijeve strane i 605 metara s desne strane
- Petlju s vijaduktom dužine 590 metara s lijeve strane i 610 metara s desne strane
U blizini petlje planirana je izgradnja benzinske postaje s odmaralištem.
Južna obilaznica Konjica
Uz glavnu dionicu, projekt predviđa i izgradnju južne obilaznice za Konjic, duge 3,5 kilometara, na magistralnoj cesti M17. Ova obilaznica uključuje:
- Tunel dužine 825 metara
- Vijadukt dužine 82 metra
- Most dužine 387 metara
Najveći izazov: Tunel Prenj
Za dionicu Koridora 5C Ovčari – tunel Prenj izrađen je idejni projekt, a trenutno je u izradi glavni projekt. Tunel Prenj, koji će biti dug 10,9 kilometara, postat će:
- Najduži tunel na Koridoru 5C
- Deveti najduži tunel u Europi
- Trideseti najduži tunel u svijetu
Procijenjena cijena izgradnje tunela iznosi 600 milijuna eura. Direktor AC FBiH, Denis Lasić, najavio je da će izgradnja tunela biti ugovorena u proljeće 2025. godine, dok se završetak kompletne autoceste očekuje do 2030. godine.
Skraćenje putovanja
Izgradnja tunela Prenj omogućit će skraćenje vremena putovanja između Sarajeva i Mostara za jedan sat, čime će ovaj projekt značajno doprinijeti povezivanju i razvoju regije, piše Jabuka.tv.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....