StoryEditorOCM
Hrvatskaa sigurnost?

Inspekcija pregledala Jadrolinijin trajekt i otkrila ozbiljan problem sa sajlama! Stručnjak: ‘Praktički se ne zna ništa‘

Piše Vijesti SD
13. rujna 2024. - 08:17

Nakon što su na Jadrolinijinom trajektu Mljet pukle noseće sajle te je pramčana rampa pala u more tijekom plovidbe prema Supetru, Hrvatski registar brodova je 4. rujna proveo inspekcijski nadzor na još jednom Jadrolinijinom trajektu. Pregled koji su na trajektu Kornati u Valbiski izveli inspektori HRB-a, otkrio je nove probleme vezane uz sustav upravljanja sigurnošću na trajektima Jadrolinije.

Trajekt Kornati blizanac je Mljeta, trajekta na kojem su pukle noseće sajle te je pramčana rampa pala u more tijekom plovidbe prema Supetru. 

”Naime, nadzor napravljen na trajektu Kornati, jednom od blizanaca Mljeta, utvrdio je da sajle – odnosno, čelična užad koju se postavlja na pramčanim rampama Jadrolinijinih trajekata kako bi ih po potrebi podizala i spuštala – uopće nisu certificirane. To znači da sigurnosna čelična užad nema svjedodžbe i jamstva priznate tvrtke, proizvođača ili organizacije”, za Nacional je izjavio stručnjak upoznat s provedenim postupkom i svjestan “mogućih teških posljedica za sigurnost plovidbe, brodova i sigurnost posada Jadrolinijinih trajekata”.

image

Radnici na rampi koja je upala u more

Jakov Prkić/Cropix

“Praktički, nadzor HRB-a”, naglasio je Nacionalov izvor, “pokazao je da se čelične sajle o kojima ovisi sigurnost pramčanih rampi na trajektima našeg najvećeg brodara, kupuju, nabavljaju, postavljaju kad se i kako se kome svidi, odnosno, nabavljaju se od nepoznatog proizvođača i bez jasno provedenog natječaja”.

Izjavu koju je neposredno nakon pada pramčane rampe na trajektu Mljet dao predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, da se “sajle na trajektima mijenjaju svake godine”, Nacionalov sugovornik smatra “proizvoljnom i netočnom”. Kada bi imala ili kada bi poštovala sustav upravljanja sigurnošću, provedenim natječajem o nabavi, prema navodima istog izvora, Jadrolinija bi dobila certifikate odnosno jamstva proizvođača da se radi o provjerenoj čeličnoj užadi koja daje stabilitet i sigurnost. Taj izvor je istaknuo i da ovako Jadrolinija od dobavljača kojeg je netko u toj tvrtki sam odredio, dobiva samo Izjavu o sukladnosti.

S obzirom na to, moglo bi se tvrditi da u Jadroliniji ne postoje jasno utvrđeni obvezni intervali pregleda i promjena te procedure zamjene čelične užadi. Izgleda da je ostavljeno na volju svakoj posadi da sama odlučuje kad će, hoće li i kojim povodom zamijeniti sigurnosnu čeličnu užad.

“Neslužbeno, na trajektu Mljet sajle su zadnji put promijenjene prije više od četiri godine. To je informacija iz izvora bliskih posadi broda”, kazao je Nacionalov sugovornik.

Ništa od navedenog nije propisano postupcima SUS-a. Zna se samo da je dobavljač čeličnih sajli za Jadrolinijine trajekte tvrtka Eurocable Group d.o.o. iz Jakovlja. Uvidom u djelatnost tvrtke vidi se da je registrirana za proizvodnju ostalih elektroničkih i električnih žica.

“Iako je spomenuta tvrtka registrirana za proizvodnju kabela, ni nadzor HRB-a nije mogao utvrditi tko je proizvođač čeličnih sajli za pramčane rampe trajekata, odnosno, koja ih tvrtka proizvodi. Tako se ne zna ništa o kvaliteti i karakteristikama čeličnih sajli koje se postavljaju na brodove, ne zna se njihova izdržljivost, udovoljavaju li uvjetima manipulacije pramčanim rampama. Uzus o tome da se čelične sajle obavezno moraju mijenjati najkasnije svakih sedam godina, koliko je trajala originalna sajla postavljena u brodogradilištu, praktički ne postoji. Sajle se moraju mijenjati i kontrolirati što češće”, navodi sugovornik Nacionala, dodajući da su i izjave o sukladnosti dobavljača Eurocable Group bez ikakve vrijednosti.

ISPRAVAK JADROLINIJA

Nakon objavljenog teksta, javili su nam se iz Jadrolinije i poslali ispravak koji je objavljen na sljedećoj poveznici: Jadrolinija: ‘Netočno je da na pramčanoj rampi trajekta Kornati sajle nisu certificirane, netočno je i ime dobavljača‘, a u cijelosti ga prenosimo i u nastavku:

"1.     U naslovu i u članku se netočno navodi kako na pramčanoj rampi Jadrolinijinog trajekta Kornati sajle nisu certificirane. U članku se, citirajući neimenovanog sugovornika o nalazu nadzora Hrvatskog registra brodova, navodi i kako je nadzor napravljen na trajektu Kornati utvrdio da sajle, odnosno čelična užad koju se postavlja na pramčanim rampama, uopće nisu certificirane.

Točno je kako su na rampama broda Kornati sajle, pa tako i ona na pramčanoj rampi, tvornički certificirane. Redovni pregled Hrvatskog registra brodova, ISM pregled broda, izvršen je 4. rujna 2024., te u izvješću HRB-a nisu ustanovljene neusklađenosti vezane uz sustav brodskih rampi i čelik čela. Na sva pitanja HRB-a prilikom pregleda je odgovoreno, te su inspektoru prezentirani tvornički certifikati tvrtke Eurocable VN, kao i informacija o promjeni sajli, obavljenoj tijekom redovnog remonta broda u brodogradilištu (pramčana  2024. te krmena 2022. godine). U izvještaju HRB-a zabilježeni su zapisi redovitog održavanja rampi po predviđenoj listi provjere.

2.      U članku se navodi netočno ime dobavljača Eurocable Group d.o.o. iz Jakovlja.

Točno je da je naziv dobavljača Eurocable NV i riječ je o renomiranoj i cijenjenoj belgijskoj tvrtki s preko 50 godina iskustva u industriji čelične žice. 

3.      U članku se, citirajući neimenovanog sugovornika, neslužbeno i netočno navodi kako su sajle na trajektu Mljet zadnji put promijenjene prije više od četiri godine.

Točno je da su sajle na trajektu Mljet zadnji put bile promijenjene u razdoblju kraćem od četiri godine, konkretnije 2022. godine, iako je kod ove klase broda propisano mijenjanje unutar svakih pet godina. Unatoč ovom propisanom roku, u praksi se sajle mijenjaju prosječno svake dvije godine pa i češće po potrebi.

U članku se netočno parafrazira neimenovanog sugovornika kako su ‘‘izjave o sukladnosti dobavljača Eurocable Group bez ikakve vrijednosti.‘‘

Točno je da Izjave o sukladnosti dobavljača Eurocable NV potvrđuju da su u skladu sa „CE – machinery directive 2006/42/CE)“ direktivom. 

OGLAS

Slijedom navedenog pozivamo vas da u cijelosti, bez izmjena i nadopuna, a sukladno odredbi čl. 41 i čl. 42 Zakona o medijima, na istom ili istovrijednom mjestu programskoga sadržaja na kojem je bila objavljena informacija na koju se ovaj ispravak odnosi, objavite ispravak sljedećega sadržaja:

‘‘Sajle na rampi Jadrolinijinog trajekta Kornati su tvornički certificirane“

Na rampama  Jadrolinijinog trajekta Kornati sajle, pa tako i ona na pramčanoj rampi, su tvornički certificirane. Redovnim pregledom Hrvatskog registra brodova nisu ustanovljene neusklađenosti vezane uz sustav brodskih rampi i čelik čela. Inspektoru su prezentirani tvornički certifikati tvrtke Eurocable VN, kao i informacija o promjeni sajli, obavljenoj tijekom redovnog remonta broda u brodogradilištu. U izvještaju HRB-a zabilježeni su zapisi redovitog održavanja rampi po predviđenoj listi provjere.

Točan naziv dobavljača je Eurocable NV i riječ je o renomiranoj i cijenjenoj belgijskoj tvrtki s preko 50 godina iskustva u industriji čelične žice. Sajle na trajektu Mljet zadnji put bile promijenjene u razdoblju kraćem od četiri godine, iako je kod ove klase broda propisano mijenjanje unutar svakih pet godina. Unatoč ovom propisanom roku, u praksi se sajle mijenjaju prosječno svake dvije godine pa i češće po potrebi. Izjave o sukladnosti dobavljača Eurocable NV potvrđuju da su u skladu sa „CE – machinery directive 2006/42/CE)“ direktivom.‘‘

U Rijeci, 13. rujna 2024.

JADROLINIJA RIJEKA

JADROLINIJA RIJEKA, po odvjetniku Romanu Biharu:"

ISPRAVAK HRB

Nakon objavljenog teksta, javili su nam se iz Hrvatskog registra brodova i poslali ispravak koji je objavljen na sljedećoj poveznici: Eurocable Group: ‘Ne proizvodimo čelične sajle i ne isporučujemo svoje proizvode Jadroliniji‘, a u cijelosti ga prenosimo i u nastavku:

"Dana 13. rujna 2024, na internet portalu Slobodne Dalmacije objavljen je članak pod naslovom „Nadzor HRB-a utvrdio da na pramčanoj rampi Jadrolinijinog trajekta Kornati sajle nisu certificirane", preuzet s portala tjednika Nacional, a koji sadrži netočne i nepotpune informacije, neistinite navode i izvedene zaključke u kojima se HRB spominje u negativnom kontekstu.

Skrećemo pažnju kako je sukladno čl. 40 do 42. Zakona o medijima HRB tjedniku Nacional dana 11. rujna 2024. već uputio zahtjev za objavom ispravka informacije iz predmetnog članka, a što tjednik Nacional iz nama nepoznatih razloga nije ispoštovao.

Nastavno i vezano uz članak s portala tjednika Nacional, i kako je prenesen na vašem portalu skrećemo pažnju na slijedeće:

1. U naslovu i u tekstu članka navodi se netočna informacija kako je navodno nadzor HRB-a utvrdio da na pramčanoj rampi Jadrolinijnog trajekta Kornati sajle nisu certificirane"

Kao što se HRB očitovao u odgovoru na novinarski upit, HRB je dana 4. rujna 2024. obavio redovnu ISM prosudbu sustava upravljanja na brodu Kornati, a ne pregled, inspekcijski nadzor ili nadzor kao što je netočno i neistinito navedeno u članku, što je bitna razlika i što to bi (neimenovani) navodni stručnjak kojeg se navodi da je konzultiran koji je "upoznat s provedenim postupkom" i koji je "svjestan mogućih posljedica za sigurnost plovidbe" trebao znati razlikovati.

Takoder, i kao što se HRB očitovao u odgovoru na novinarski upit, predmetna prosudba nije bila povezana niti uvjetovana događajima u svezi pada pramčane rampe za ukrcaj/iskrcaj vozila na brodu Mijet.

Ispravna i istinita informacija je da u izvještaju HRB-a s provedene prosudbe sustava upravljanja nisu navedene nesukladnosti u svezi čelične užadi za podizanje/spuštanje rampi za iskrcaj/ukrcaj vozila i njihove certifikacije. Tijekom predmetne prosudbe pronađeni su zapisi o redovnom održavanju te izmjeni čelične užadi 2022. i 2024. godine, zasebno za pramčanu i zasebno za krmenu rampu, kao i pripadni certifikati proizvođača čelične užadi.

2. U članku je također navedena netočna informacija kako su inspektori navodno otkrili nove intrigantne pojedinosti vezane uz sustav upravljanja sigurnošću na trajektima Jadrolinije.

Sadržaj teksta navodi na zaključak kako se radi o inspektorima HRB-a, što nije istina. Nije jasno na osnovu čega novinar isto zaključuje te iznosi netočne informacije, čime su povrijeđena prava i interesi HRB, te narušena reputacija HRB-a i njegovih zaposlenika.

3. U članku je također navedena netočna informacija kako je navodno "nadzor HRB-a praktički pokazao da se čelične sajle o kojima ovisi sigurnost pramčanih rampi na trajektima našeg najvećeg brodara, kupuju, nabavljaju, postavljaju kad i kako se kome svidi, odnosno, nabavljaju od nepoznatog proizvođača i bez jasno provedenog natječaja" te kako štura izjava HRB-a navodno "potvrđuje izrečenu sumnju da su inspektori HRB-a, Područnog ureda u Rijeci, i sami iznenađeni lošim stanjem, organizacijom i upravljanjem te razinom sigurnosti na trajektima Jadrolinije".

Citirani navod je potpuno neistinit i sadrži netočne informacije, budući se neosnovano imputiraju izvedeni i netočni zaključci, a HRB neosnovano i bezrazložno spominje u negativnom kontekstu, čime su također povrijeđena prava i interesi HRB, i narušena reputacija HRB-a i njegovih zaposlenika.

Navedeni članak pod naslovom „Nadzor HRB-a utvrdio da na pramčanoj rampi Jadrolinijinog trajekta Komati sajle nisu certificirane", samo je nastavak sličnih članaka objavljenih u više navrata u tjedniku Nacional, koji sadrže netočne i nepotpune informacije o HRB-u.

S tim u vezi, skrećemo pažnju da objavljivanje takvih netočnih i nepotpunih informacija o HRB-u narušava ugled i otežava poslovanje HRB-a, te čini znatnu štetu, za koju nakladnik koji takve informacije objavljuje odgovara sukladno odredbi članka 21. Zakona o medijima.

Sukladno odredbi članka 40. Zakona o medijima, pozivamo vas da ovaj zahtjev za ispravkom informacije objavite u Slobodnoj Dalmaciji na istom mjestu, te da navedeni članak uklonite s vaše internetske (web) stranice (portala).

S poštovanjem,

 

Damir Roje, dipl. ing.

Ravnatelj"

ISPRAVAK EUROCABLE GROUP D.O.O.

Nakon objavljenog teksta, javili su nam se iz tvrtke Eurocable Group d.o.o. i poslali ispravak koji je objavljen na sljedećoj poveznici: HRB: ‘Netočno je kako je navodno nadzor HRB-a utvrdio da na pramčanoj rampi trajekta Kornati sajle nisu certificirane‘, a u cijelosti ga prenosimo i u nastavku:

"Vezano uz članak "Inspekcija pregledala Jadrolinijin trajekt i otkrila ozbiljan problem sa sajlama! Stručnjak: ‘Praktički se ne zna ništa‘" kojeg je Slobodna Dalmacija objavila u digitalnom obliku 13.09.2024. น 08:17 želimo demantirati neistinite navode "Zna se samo da je dobavljač čeličnih sajli za Jadrolinijine trajekte tvrtka Eurocable Group d.o.o. iz Jakovlja. Uvidom u djelatnost tvrtke vidi se da je registrirana za proizvodnju ostalih elektroničkih i električnih žica." I "Sajle se moraju mijenjati i kontrolirati što češće", navodi sugovornik Nacionala, dodajući da su i izjave o sukladnosti dobavljača Eurocable Group bez ikakve vrijednosti."

Želimo istaknuti slijedeće činjenice:

- tvrtka Eurocable group d.o.o., Jakovlje, ne proizvodi čelične sajle, nego proizvodi električne vodove i kabele od bakra I aluminija koji su u skladu sa svim važećim standardima sigurnosti i kvalitete.

- tvrtka Eurocable group d.o.o., Jakovlje, ne trguje ni sačime osim s električnim vodovima i kabelima.

- tvrtka Eurocable group d.o.o., Jakovlje, ne isporučuje svoje proizvode Jadroliniji.

Slijedom gore navedenog tražimo ispravak navedenog članka u digitalnom i tiskanom izdanju.

Eurocable group d.o.o. će i dalje raditi u skladu s najvišim standardima i odgovornošću prema svim svojim dionicima.

S poštovanjem, Uprava društva".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 06:42