StoryEditor
Biznispriopćenje hgk

Black Friday: zbog bojazni od online trgovaca kojima je pandemija već donijela značajan rast, moguće je da offline trgovine budu davale veća sniženja

26. studenog 2020. - 14:12
Damjan Tadić/Ilustracija/Cropix

Black Friday akcija, koja se ove godine obilježava 27. studenoga, tradicionalno označava početak povećane potrošnje koja se proteže u prosinac - mjesec najveće potrošnje, a predviđa se da će zbog pandemije kupci više nego dosad kupovati online, pa bi tzv. offline trgovci zbog toga mogli ponuditi veća sniženja.

Kako se ističe u priopćenju Hrvatske gospodarske komore (HGK) objavljenom u četvrtak, zbog izbjegavanja mogućih gužvi u prodavaonica uslijed pandemije koronavirusa, neki su trgovci Black Friday akciju već najavili i online putem. 

S druge strane, upravo zbog bojazni od online trgovaca kojima je pandemija u ovoj godini već donijela značajan rast prometa, moguće je da trgovine u maloprodaji (offline) daju veća sniženja od čega će u konačnici najviše profitirati upravo kupci.

Voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić ističe da se trend kontinuiranog rasta online trgovine bilježi od početka godine te da on iznosi za 14 posto. 

"Za očekivati je da će se ove godine, jednako kao i prijašnjih, najviše prodavati elektronika, jer na nju idu najveća sniženja, a nakon toga odjeća i obuća i to po sniženim cijenama od 50 do 70 posto, što je poprilično dobro sniženje“, naglasila je Ravlić, koja očekuje dodatni rast online trgovine.

"Nekako se taj dan pretvorio u tjedan, potom u čitav mjesec akcija koje imaju različite nazive. Ove godine očekujemo da potrošnja bude ipak manja od lanjske s obzirom pandemiju“, dodaje.

U 2017. godini potrošnja je na Black Friday iznosila 460 milijuna kuna, u godini kasnije je porasla na 680 milijuna kuna, a lani je u četiri dana akcije utrošeno 1,34 milijardu kuna.

Black Friday akcija izvorno je potekla s američkog tržišta s ciljem rješavanja zaliha u trgovini, a sniženja su tamo još i veća nego u Hrvatskoj.

"U Americi je riječ o sniženjima i do 90 posto. U početku domaći trgovci nisu davali tolika sniženja, no iz godine u godinu ona se povećavaju, pa se danas tako raspon sniženja kreće od 20 do 70 posto“, navela je Ravlić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. siječanj 2021 21:30