Postoji već više od pola stoljeća i u njemu ste, ako dolazite iz Splita ili okolice, proslavili neke od najvažnijih životnih trenutaka. Nekome su roditelji tu sklopili bračne zavjete, a pitate li, pak, one koji su u 80-im godinama prošloga stoljeća ostavili svoju mladost, reći će vam da su tu pohodili nezaboravne matineje, dok nešto novije generacije tu pamte maturalne večeri i opraštanje od srednjoškolskih kolega. Riječ je o hotelu "Le Meridien Lav" koji je, izuzev luksuznog hotelskog resorta, od samog otvaranja neodvojivi dio života lokalne zajednice. A sada, imate priliku upoznati i Andrijanu Mladinu, direktoricu marketinga i prodaje resorta "Lav", koja godinama radi na tome da "Lav" bude prvi izbor, kako stranih posjetitelja, tako i domaćeg čovika. Tijekom godina izmijenilo se nekoliko vlasnika resorta, "Odien grupa" posljednja je preuzela kompleks i raznim investicijama podigla ga na još veću razinu.
Za početak trebate znati da je Mladina još od srednjoškolskih dana znala da je turizam njen poziv. Logičan je slijed, potom, bio upis smjera "Hotel and Resort Management" na američkom koledžu "Rochester Institute of Technology" u rodnom joj Dubrovniku gdje je i započela svoje prve poslovne turističke korake.
- Sama ta činjenica što sam iz Dubrovnika obilježila je moj životni put jer je Dubrovnik i prije Domovinskog rata živio turizam. Nakon fakulteta dobila sam priliku raditi u perjanici dubrovačkog turizma, hotelu Excelsior, gdje sam počela kao pripravnik u prodaji, zatim kao referent prodaje te naposljetku kao Revenue Manager. Strast za radom u turizmu, dinamičnom okruženju gdje nijedan dan nije isti, jednostavno me "preuzela" od prvoga dana - navodi svoje početke. Uslijedilo je potom pridruživanje preopening timu resorta "Le Meridien Lav" 2006. gdje je prvo radila kao direktorica revenue menadžmenta prije nego je preuzela poziciju direktorice marketinga i prodaje.
Znanje i iskustvo su, vidimo, tu, stoga smo odmah krenuli "u glavu" s pitanjem što nedostaje turizmu u Splitu.
- Zadatak svih nas u turizmu je postaviti cilj i definirati plan kako taj cilj ostvariti, a to već godinama nemamo. Trebamo se svi zapitati kakvu destinaciju želimo za 10 ili 50 godina. Imam osjećaj da smo još u fazi pronalaženja i da previše stvari prepuštamo slučajnosti na račun predivne obale i još uvijek čistog mora. I to je u redu ako to vidimo kao cilj, ali onda moramo to jasno reći – za 10 godina želimo biti ovdje gdje smo i danas! No, mislim da se mnogi ipak neće složiti s time. U Splitu bih voljela uskoro vidjeti više sadržaja i zabave za obitelji poput zabavnih parkova sa različitim sadržajima, bogatiju ponudu za ljude koji nužno ne idu na partije, bolju ponudu brendiranih dućana. Voljela bih da Split doista bude mediteranski grad s kvalitetnim mediteranskim načinom života - pojašnjava.
Iako turizam mnogi olako shvaćaju kao "sezonsku" djelatnost, stavimo li to u brojke i nije baš tako. Turistički najplodnije godine za našu zemlju, 2019., turizam je činio vrtoglavih 21 posto domaćeg BDP-a, a Mladina upravo to, između ostalog, ističe kao jedan od razloga zašto poslu pristupa s velikom dozom odgovornosti.
- Svi u ovom poslu nosimo dozu odgovornosti, a najvažnije je zapitati se na čemu će naša djeca graditi živote i karijere? Zbog toga je važno što konkretnije promišljati o održivom turizmu za koji sam sigurna da pripada našem podneblju. Teret trenutne odgovornosti je daleko lakši jer uz sebe imam tim fantastičnih ljudi koji o svim segmentima industrije i života razmišljaju slično meni - istaknula je. Taj pojam "sezonski", mada se veže za većinu hotela u Dalmaciji, nije slučaj kod "Lava" koji je ujedno i dio prestižne hotelske grupacije "Marriott".
Cjelogodišnji su turizam, tumači ova marketinška stručnjakinja, uspostavili zahvaljujući kongresnim događanjima zbog kojih su kvalitetno produžili sezonu od ožujka do novogodišnjih blagdana. Goste, osim toga, izvan špice sezone privlači i atraktivna "Spa" ponuda u koju je "Odien grupa" uložila preuredivši do temelja prostor za opuštanje "Re:Cupera Wellness & Spa". Standard koji je obvezujući za sve "Marriott" hotele jest da je kvaliteta konstantno na nivou. Ako ste se ikada zapitali kako je "Lav" sve ove godine u tome uspio, odgovor se krije, osim u konstantnim edukacijama i vrijednom radu splitskog tima, i u internim kontrolama, točnije tajnim kupcima koji često provjeravaju je li razina usluge i uređenja hotelskih soba u skladu s brendom. "Lav", međutim, veli nam Mladina, ne vide isključivo kao luksuzni resort s pet zvjezdica.
- Posebno me veseli što smo još uvijek omiljena lokacija za maturalne plesove, vjenčanja, krstitke i sve važne obiteljske proslave. Plan je da i dalje ostanemo dio lokalne zajednice i još se više otvorimo građanima. Zbog toga smo napravili dodatnu dvoranu za vjenčanja, pokrenuli smo i niz zanimljivih programa, poput stand - up večeri, pub kvizova, "Whiskey cluba". Na proslavi 50. godišnjice hotela predstavili smo monografiju "Legende o Lavu" u kojoj smo izvukli brojne osobne uspomene o Lavu, a u čemu su nam pomogli bivši i sadašnji zaposlenici i naši gosti - kazuje.
"Provrtili" smo i uvijek aktualnu temu - izazovi s kojima se žene susreću na rukovodećim pozicijama. Liderske su pozicije, nažalost, još uvijek većinom rezervirane za muškarce, no Mladina se za svoje mjesto uspjela izboriti. Priznaje nam da je od samih početaka radila većinski u muškim timovima što, međutim, njene vještine i kompetencije nije "bacilo" u drugi plan.
- Sretna sam i zahvalna što se nikada nisam susrela s diskriminacijom na poslu zbog toga što sam žena. Svakako, smatram da je ženama koje žele ostvariti karijeru, dok u isto vrijeme grade obitelj i dom, i dalje puno teže nego muškarcima. Za stvarati karijeru i obitelj u isto vrijeme nužno je imati iznimnu podršku, a nisam sigurna koliko je zaista žene imaju, i od strane obitelji, kolega na poslu, ali i cjelokupne zajednice. Dok još uvijek vrtići rade do 16, a škole do 12 sati, teško će ijedna žena bez nečije pomoći uspjeti. A da ne spominjem i razlike u primanjima za iste poslovne pozicije, potpuno je nezamislivo da u 21. stoljeću takve razlike još uvijek postoje. Kao majka dvoje djece i supruga kapetana koji je često odsutan, bez "baka servisa", teta čuvalica i podrške najbližih nikada ne bih bila ovdje gdje jesam - zaključila je naša sugovornica. Za kraj nam je otkrila i ključ uspješnog vođenja jednog velikog hotelskog resorta poput "Lava".
- Iza svakog uspjeha u "Lavu", a usudim se reći da je slično i u životu, stoji uspješan timski rad! Kvalitetno i dostojanstveno vođenje tima je definitivno broj jedan. Svom timu nisam šef već lider, a to znači da zajedno idemo ka cilju. Puno sam svog vremena i profesionalnog truda uložila u educiranje ljudi, u stvaranje strategija s ciljem jačanja timova. Pritom nije samo ključno bilo prenijeti znanje već prije svega osamostaliti ljude da mogu biti odgovorni za svoj dio posla. Vjerujem da je takav pristup od samog početka bio izvrstan temelj za naš uspješan posao i suradnju. Nadalje, bitna je i fleksibilnost pomoću koje se prilagođavate raznim planiranim ili ne planiranim situacijama, zatim komunikativnost, strpljenje, želja za stalnim učenjem kao i otvorenost prema novim idejama, uz, naravno, vještinu pregovaranja koja je u poslu neizostavna - konstatirala je.