Estetika Wesa Andersona istodobno je elegantna i hirovita, glamurozna i razigrana, a to postiže pomnim planiranjem svih vizualnih elemenata filma. Čak i oni koji nisu gledali njegove radove znaju kako izgledaju, što je i važnije od same radnje, koja se ponekad čini pomalo praznom u usporedbi s raskoši onoga što gledamo.
Zahvaljujući osobitostima u svom izražaju, redatelj je stvorio podžanr američke kinematografije koji je utjecao i na brojne druge autore, među kojima je definitivno Noah Baumbach, čije filmove je i producirao, ali njegovo značenje u tom smislu nadmašuje filmsku i ulazi u sferu pop-kulture.
Hipsterski svijet pojavio se prije petnaestak godina, a danas je posve ušao u mainstream. Melankolija koju stvara uređenje prostora, alternative folk i indie glazba te pastelne boje, kao i specifični modni odabiri, već odavno su se uvukli u svijet visoke mode i lanaca kafića, restorana i barova.
U modnom smislu ono što predstavlja njegov utjecaj, najbolje pokazuje ultimativna wesandersonovska kombinacija Margot Tenenbaum koju glumi Gwyneth Paltrow. Bezizražajnih izraza lica, ravne kose počešljane u stranu, nonšalantno odijeva Fendi bundu i Lacoste tenisku haljinu, kombinaciju koju su nakon toga nosile valjda sve "it" djevojke na tulumima za noć vještica.
Otkad je Alessandro Michele postao kreativni direktor modne kuće Gucci, njezin stilski zaokret odvio se posve pod utjecajem ove estetike, a modeli na revijama počinju izgledati kao članovi obitelji Tenenbaum kombiniranjem retro sportskih asesoara i luksuznih materijala. Reklame brenda su pravi filmovi Wesa Andersona (za siromašne). Gucci nije jedini, imitaciji toga stila pridružili su se mnogi, ali nitko tako eksplicitno.
Mjesto na kojem su obilježja njegovih filmova posebno zavladala i zapravo preuzela primat jest Instagram. Od toga kako snimate hranu do toga koju odjeću objavljujete, možda je, bez da ste toga svjesni, inspirirano filmovima koje nikada nužno niste morali ni vidjeti. Eskapizam nadrealnog Andersonova svijeta očito je toliko utjecajan da danas posve individualno egzistira u svijetu društvenih mreža.
Najbolje to pokazuje profil "Slučajno Wes Anderson", koji objavljuje slike iz stvarnog života bilo da se radi o švicarskim Alpama, pločicama muslimanskih džamija ili dokovima Hamptonsa, koje izgledaju kao da su izvadci iz njegovih filmova. Fotografije snimaju potpuni amateri jednako kao i profesionalci, a obilježava ih prvenstveno simetrija, a zatim i specifičan spektar boja.
To što nam se simetrija sviđa nije stvar naših preferencija ni odabira. U zanimljivom videu Kurzgesagt objašnjava kako ljepota nije ni pitanje opće površnosti ljudske vrste, već evolucijska sposobnost. Prilagođeni smo da preferiramo repetitivne oblike, poznatije kao uzorke i simetrične prizore jer su nam onomad, dok nismo znali puno toga, jamčili da je sve u redu, da je biljka ili životinja koju ćemo pojesti zdrava, da je šuma u koju ćemo zakoračiti sigurna.
Sumnjamo da je Andersonov prepoznatljivi stil nastao sa sviješću o tome, prije će biti pod utjecajem tog podražaja nego tog saznanja, ali je definitivno uspio zavesti veliki dio globalne populacije jer autoru Instagram profila dolaze fotografije sa svih strana svijeta.
"Sve što vidite u filmu Wesa Andersona tipično je, uglavnom, na određene načine ugodno oku, bilo simetrijom ili paletom boja, a to su elementi koji privlače vašu pažnju kada prelistavate feed", kaže Wally Koval, autor profila "Slučajno Wes Anderson".
Ovog mjeseca izdao je i prvu istoimenu knjigu fotografija koje je prikupio dvogogodišnjim vođenjem Instagrama. Oko 180 fotografa iz 50 zemalja dalo je svoj doprinos u prikupljanju više od 200 lokacija koje su se našle na 368 stranica knjige. Scenograf i "location scout" budućih Andersonovih projekata uistinu imaju sreće ili pak nesreće ako redatelj ne želi koristiti nijedno od ovih mjesta u svojim filmovima, čime će biti ozbiljno limitirani s obzirom da ih je uistinu pregršt.