HBO GO je prošlog vikenda u ponudu stavio svih deset epizoda druge sezone Huluove serije "The Great" o usponu mlade ruske vladarice Katarine Velike tako da je dostupna i za "bindžanje".
Vrijeme čini svoje, stoga i HBO i Hulu sve češće puštaju serije odjednom, a ne epizodu po epizodu ili dvije po dvije, s obzirom na to da je to postala streaming praksa današnjice.
Moguće da se prilagođavaju tržištu, a isto tako je moguće i da su fanovima "Velike" što prije htjeli dati nastavak priče. Ipak, kao i prethodnu sezonu, drugu je bolje gledati pomalo, radije nego da se "bindžerski" otuče odjednom u jednom danu, zbog velikog broja epizoda (deset) i trajanja (blizu sat vremena po epizodi).
Druga sezona je solidna, po dometima li-la kao prva, a bilo je jasno da će do nje doći kad je "The Great" prošle godine iznjedrio citatnu doskočicu ("Huzzah!"), ostvario više no pristojnu gledanost i bio nominiran za dva Emmyja, u kategoriji režije (Matt Shakman) i scenarija (Tony McNamara), te za isto toliko Zlatnih globusa, samo u kategorijama glumca i glumice (Elle Fanning, Nicholas Hoult).
"Velika" još uvijek ne doseže razinu filma "Miljenica" koji je napravio malu revoluciju kad su u pitanju satirične kostimirane aristokratske komedije iz povijesti, ali umije biti na tom tragu, dakle pametna, zabavna i zarazna, za klasu bolja od, recimo, "Bridgertona".
McNamara je scenaristička/kreatorska poveznica između filma i serije. Njegovo pero je satirički britko i oštro na relaciji seks-moć-politika kao ključnih motiva serije ("Ja sam utjelovljenje jebenog šarma", "Kad dođeš u Francusku zatvori noge i otvori knjigu"), pa i romantično intrigantno ("Voli me tajno, možda čak i tajno od sebe"), no otupljuje ga razvlačenje radnje i prolongiranje epizoda koje rezultira vrtnjom u krug praznim hodovima i povremenim bizarnostima samo bizarnosti radi (krokodil na dvoru).
Režija ima povremene inspiracije, ali je manje zaigrana u odnosu na prvu sezonu, možda i zato što je mlađeg Shakmana ("Igra prijestolja", "Nasljeđe", "The Boys", "WandaVision") zamijenio dvostruko stariji i seriozniji Colin Bucksey, osvajač Emmyja za jednu epizodu "Farga".
S treće strane glumci su još bolji i (samo)pouzdaniji u svojim ulogama nego prvi put. Fanning i Hoult opet zaslužuju nominacije za Emmy i Zlatni globus pronalazeći u Katarini Velikoj i Petru III. više nijansi dok likovi, nakon njezina svrgavanja supruga s prijestolja i pokušaja da od Rusije stvori "veliku naciju koja može konkurirati Francuskoj", prolaze nesuglasice kao (bivši) supružnici.
Njihov odnos je volim-mrzim...-volim (?), oni mijenjaju uloge od ljubavnika do zatvorenika i saveznika, s obzirom na to da je ona trudna s njegovim djetetom (budućim carem Pavlom), a i voli da je on oralno zadovolji ("clitty bitty").
Pojava Katarinine majke Ivane, u tumačenju glumački nikad aktivnije Gillian Anderson ("Sex Education", "The Crown"), potencira dinamiku među likovima, posebice kad počne raditi iza kćerknih leđa i kad je seksualno nesputani Petar poželi odvući u krevet. Doista, "ovdje nikad nije dosadno", kako zaključi jedan lik uz poklič "huzzah".