StoryEditor
SplitLJUBAV I LOVA

Svi, kao, nešto ronzaju kontra Valentinova, a lakše je dobiti termin za magnetsku rezonancu nego naći praznu stolicu u restoranima

Piše Ana Franić
13. veljače 2020. - 12:21
Tko zna di će oni sutra...Zvonimir Barišin/HANZA MEDIA

Još sitno odbrojavamo do Valentinova, dana zaljubljenih. Dio naših građana ga voli i boljim polovicama redovito kupuju poklone, a drugi ne priznaje jer na Valentinovo gledaju kao isforsirani praznik koji je nametnut.

- Ma, baš u inat neću s momkom na Valentinovo na večeru. Tužno je da je to nekima jedina prilika da sa svojim boljim polovicama odu na večeru ili dobiju buket ruža. Više cijenim kad me momak na "običan" dan iznenadi i odvede negdje, nego za Valentinovo kada se, kao, mora.

Gdje je čar kad baš na taj dan očekuješ cvijeće, čokoladu ili nešto slično, a s druge strane ako ne dobiješ nešto od navedenog onda krene ljutnja, svađa i slično. Treba se voljeti svaki dan, a ne samo 14. veljače, govori mi prije nekoliko dana prijateljica. 

Priznajem, slažem se s njom jer nisam ni ja ljubiteljica Valentinova, ali s druge strane veliki je broj onih koji paze na 14. veljače, što pokazuje i potrošnja koja se ostvaruje iz godinu u godinu.

- Ukupni promet u 2018. godini na Valentinovo na nivou grada Splita iznosio je oko 16,2 milijuna kuna, a na području Splitsko-dalmatinske županije 31,7 milijuna kuna. Lani je došlo do povećanja potrošnje pa je tako na području Splita potrošeno 17,5 milijuna kuna, a na razini županije 35,3 milijuna kuna, rekao nam je Ivica Kusić, čelni čovjek Porezne uprave u našoj županiji.

Usporedbe radi, prošle godine dan prije Valentinova na razini grada Splita potrošeno je oko 15 milijuna kuna, a na razini županije oko 31 milijun kuna. U 2018. godini, 13. veljače, potrošeno je 14 milijuna kuna u Splitu, a u županiji 30 milijuna kuna.  Tako se na Valentinovo u protekle dvije godine potrošilo oko dva milijuna kuna više nego inače.  

Kupuju se buketi, bombonijere, nakit i parfemi te se rezerviraju stolovi u restoranima, a što se sutra nudi u Splitu odlučili smo provjeriti kako bi pomogli onim neodlučnima koji još ne znaju gdje izvesti svoje bolje polovice.  

image
Arhiv/HANZA MEDIA

Restoran "Mala kavana" organizira Valentinovo, ali i Antivalentinovo. Večera od tri slijeda koštat će vas 100 kuna. Sutra nastupa Petar Dragojević, a u subotu na Antivalentinovo Marino Franičević

- Popunjeni smo već odavno, ali danas nam svako pet minuta zvoni telefon s istim pitanjem: imamo li slobodan stol. Inače, petkom i subotom imamo svirke uživo, a kako je Valentinovo još je veća ludnica, kazali su nam iz Male kavane.

Fabrique pub osmislio je večeru od tri slijeda po cijeni od 300 kuna za dvije osobe. 

- Sva mjesta su već popunjena. Stalno nam zvoni telefon, a svi oni koji su se sada, u zadnji tren, sjetili rezervirati svoje mjesto, zbog popunjenih kapaciteta stavljamo na listu čekanja tako da oni upadaju ukoliko se oslobodi stol, rekli su nam iz Fabrique puba.

Restoran Zinfandel food & wine bar pripremio je menu za 220 kuna po osobi s uključenom čašom pjenušca.

U Jazzbine organiziraju Antivalentinovo jer kako kažu, žele pokazati da je romantika samo na Valentinovo isfurana i da se prava ljubav iskazuje svaki dan, baš kao što su to radili Luigi i Bepina. 

Sutra u Vanille nastupa Saša Matić. Cijena ulaznica je 90 kuna, a na dan koncerta 100 kuna.

Hoteli su osmislili pakete za parove koji uključuju i uživanje u njihovom spa i wellnessu. 

image


 
Paun Paunović/HANZA MEDIA

Romantični bijeg od stvarnosti nudi i Hotel Split u Podstrani. Za večeru ćete izdvojiti 160 kuna po osobi, a prije ili poslije večere možete uživati u njihovom posebnoj ponudi: opuštanje u njihovom spa centru. Za 150 kuna po osobi možete 45 minuta uživati u privatnoj sauni, hamamu ili jacuzzi uz poseban romantični ukras za Valentinovo, a noćenje je moguće po cijeni od 450 kuna.

Za one koji žele sve navedene pripremili su posebnu ponudu koja uključuje noćenje, romantični paket u njihovom spa, večeru od tri slijeda te doručak za 750 kuna. 

Paket aranžman Time for Love pripremio je Time Boutique Hotel. Cijena paket aranžmana iznosi 950 kuna, a uključuje noćenje s doručkom za dvije osobe, romantičnu večeru u četiri slijeda i čašom pjenušca i korištenje wellnessa.

Hotel Le Méridien Lav u svom paketu za dvije osobe nudi noćenje, večeru od 3 slijeda, dvije masaže u trajanju od 30 minuta, doručak, korištenja Spa i Wellness sadržaja te poklon paket kozmetike po cijenu od 900 kuna, a postoji mogućnost i nadoplata dodatnog noćenja (15.-16. veljače) za 590 kuna uz uključen doručak i korištenje wellness & spa sadržaja. 

Hotel Ola u Seget Donjem za 825 kuna nudi noćenje, doručak, romantičnu večeru za dvoje, piće dobrodošlice, opuštajuću masažu stopala za dvoje, saunu, unutarnji bazen, teretanu i 20 posto popusta za tretmane u njihovom Wellnessu & Spa. 

Za svakoga ponešto, ali slobodno mjesto u restoranima za Valentinovo, danas je nemoguće pronaći...

Postali smo fini i gotovo- frapantno raste uvoz cvijeća


Iz Hrvatske gospodarske komore su objavili kako je uvoz ruža prošle godine porastao s 376 tisuća eura u siječnju na 639 tisuća eura u veljači pa se sličan trend rasta očekuje i ove godine.

- Usporedimo li veljaču 2019. s veljačom prethodne godine uvoz ruža porastao je za 14 posto, s 1,2 milijuna komada na 1,4 milijuna komada.

U prvih deset mjeseci 2019. uvezli smo ruža u vrijednosti od preko 5 milijuna eura, što je porast od 31,3 posto u odnosu na isto razdoblje u 2018. kada je uvezeno 3,8 milijuna eura.

Velika većina uvoza dolazi iz Nizozemske (4,8 milijuna eura), a manje količine uvozimo iz Slovenije, odnosno Njemačke, poručili su iz HGK.

Rastao nam je i ukupni uvoz rezanog cvijeća sa 8,1 milijuna eura na 10,6 milijuna, odnosno 30 posto, a uz ruže smo najviše uvozili rezano cvijeće za bukete i ukrase (3,6 milijuna u prvih deset mjeseci 2019.).

- Paralelno s rastom uvoza bilježimo pad izvoza ruža i cvijeća općenito. Tako smo od siječnja do kraja listopada 2019. izvezli ruža u vrijednosti od 186 tisuća eura ili 15 posto manje nego u istom periodu u 2018. (220.000 eura).

Najviše izvozimo u Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu. Ukupan izvoz cvijeća pao je za 1 posto, sa 704 tisuće eura u prvih deset mjeseci 2018. na 696 tisuća u istom razdoblju lani, kazali su iz HGK.

Izdvojeno

04. kolovoz 2020 09:13