I tri dana nakon stravične nesreće na autocesti A1, na "Petrolovoj" benzinskoj postaji smještenoj na odmorištu "Mosor jug" kod Trnbusa u omiškom zaleđu, u kojoj je život izgubio 80-godišnji vozač BMW-a porijeklom iz okolice Zagreba koji već desetljećima živi u Švedskoj, a nekoliko osoba je teže ozlijeđeno nakon njegova udara vozilom u agregat za točenje goriva, još se rasvjetljavaju uzroci tragedije.
Prema prvim izjavama očevidaca koji su se zatekli na mjestu nesreće, vidjeli su vozača naslonjene glave na upravljaču koji se bez kočenja sjurio prema agregatu i zabio se u parkirano vozilo koje je bilo spojeno na točionik za gorivo. Pretpostavlja se da je čovjeku najvjerojatnije pozlilo što je dovelo do tragičnih posljedica.
Međutim, javnosti je manje poznato da se upravo oko tog odmorišta u razdoblju od njegova otvaranja 2007. godine do danas dogodilo desetak prometnih nesreća. Među njima je ne tako davni slučaj koji je očito prošao "ispod radara" šire javnosti u kojem je vozilo završilo na krovu i zaustavilo se tik do spremnika za autoplin, govori da je nešto ostalo sporno nakon izgradnje tog malog dijela Dalmatine, na potezu od čvora Dugopolje prema Blatu na Cetini i Šestanovcu.
Prema neslužbenim informacijama, naftna kompanija "Petrol" u više navrata upozoravala "Hrvatske autoceste" (HAC) na lošu izvedbu ulaza s autoceste u samo odmorište gdje se vozači koji dolaze iz smjera Dugopolja i Biskog "strmoglavljuju“ niz nepreglednu nizbrdicu na čijem dnu ih dočekuje rubnjak ili po domaću "korniž" gdje i oni iskusniji dobivaju iskrivljenu sliku kamo skrenuti.
Posebno se to događa pri ulazu u odmorište većom brzinom od ograničenja kada vozači nemaju kada razmišljati, pogotovo ako su na toj lokaciji prvi put.
Naš sugovornik koji je zbog osjetljivosti situacije želio ostati anoniman tvrdi da i iskusniji vozači i bolji poznavatelji prilika na tom dijelu Dalmatine znaju dobiti "pogrešnu sliku" prostora.
- Nema sumnje u to da se tu radi o lošoj izvedbi - ističe naš izvor.
Odmorište "Mosor jug" u javnost je dospjelo još 2011. godine kada su procurile informacije o izgradnji dvaju sanitarnih čvorova za što je HAC konzorciju domaćih građevinskih tvrtki predvođenim splitskim "Konstruktor-inženjeringom" platio 3,5 milijuna kuna iako je u troškovniku osnovnog ugovora o gradnji te dionice navedeno da su ukupni troškovi za gradnju tih dvaju "zlatnih" WC-a nešto viši od pola milijuna kuna.
Vrijeme je to kada se zlatom plaćalo WC školjku čija je cijena s ugradnjom iznosila nešto malo manje od 5000 kuna, držač za papir - 3500 kuna, koš za smeće - 700 kuna, a oznake za muški i ženski WC te onaj za osobe s invaliditetom plaćale su se nešto više od 400 kuna po komadu. Tada se govorilo da je osim cijena toaletnih prostora, porasla i cijena izgradnje cijelog odmorišta.
Zbog nepredviđenih troškova izvođači radova od HAC-a su zatražili dodatnih gotovo 11 milijuna kuna za što su i dobili suglasnost tadašnje Uprave državne tvrtke. Tako da je samo za dodatne radove na WC-ima i na odmorištu ukupno isplaćeno 13 milijuna kuna više nego je bilo predviđeno osnovnim ugovorima i troškovniku.
Policijsku upravu splitsko-dalmatinsku pitali smo koliko se prometnih nesreća dogodilo u blizini spomenutog odmorišta od njegova otvaranja prije 17 godina, a dobili smo podatke vezane uz potez od čvora Bisko do Šestanovca.
- S obzirom na vođenje statističkih i analitičkih podataka nismo u mogućnosti dostaviti vam podatke za traženu mikrolokaciju (odmorište Mosor jug, op.a.) već za određeni dio autoceste koji obuhvaća i područje odmorišta.
Tijekom proteklih 17 godina evidentirane su ukupno 72 prometne nesreće, odnosno prosječno četiri godišnje. Jedina nesreća s poginulom osobom dogodila se 2017. godine.
Analizirajući statističke podatke ne možemo govoriti da se na ovom području učestalo događaju prometne nesreće, a posebno ne one s teško ozlijeđenim osobama - naglašavaju iz policije, pri čemu je primjetno da se većina nesreća dogodila tijekom posljednjih osam godina.