U Šibeniku ti je sve nadohvat ruke i od svega što ti treba u životu udaljen si sat vremena. Kako? A lijepo.
Ljeti do svakog otoka u šibenskom arhipelagu stigneš bez puno muke. Zimi, ako poželiš na snijeg, u planinu, sjedneš u auto i za uru si do Velebita, Dinari ili Mosoru. Ako ti se troše novci u većim trgovačkim centrima, do Zadra ili Splita stigneš, a da put i ne osjetiš.
Gledajući geografski položaj, Šibenik se nalazi na idealnoj lokaciji – kazao nam je nedavno jedan poznanik, kojem moramo priznati da je bio u pravu.
Svemu rečenom, treba dodati još jedan podatak koji će tu tezu i potvrditi, a važan je u kontekstu cestovne infrastrukture i prometne povezanosti koja, dojma smo, uspješno prati razvoj Šibenika u posljednjih desetak godina. Naime, na dionici autoceste A1 koja prolazi kroz Šibenik i Šibensko-kninsku županiju nalaze se četiri čvora, odnosno ulaza i izlaza s Dalmatine.
Redom: Vrpolje, Šibenik, Skradin i Pirovac, a uskoro se otvara i novi, peti spoj i to na dionici dugoj samo 40 kilometara! Što je znatno bolje od Zadra, za koji se svojedobno govorilo da je tadašnji resorni ministar i kasniji gradonačelnik Božidar Kalmeta (HDZ), dobro lobirao za dva ulaza/izlaza s ključne prometnice, a da ne govorimo da je neusporedivo kvalitetnije od Splita, drugog po veličini grada u državi i prvog po prometnom opterećenju, kojem je Dalmatina došla (samo) u Dugopolje, jer čvor Vučevica, realno govoreći, još dugo će biti vrlo lokalnog značaja.
Novi čvor na trasi A1, nazvan Šibenik – Podi gradi se, podsjetimo, nešto više od sedam kilometara istočnije od čvora Šibenik, odnosno tri i pol kilometra od čvora Vrpolje. Osim činjenice što će biti novi impuls i vjetar u leđa razvoju grada, od novog ulaza na Dalmatinu najviše će profitirati gospodarska zona "Podi" koja ovim projektom, postaje jedna od dviju u cijeloj Dalmaciji, a možda i šire, s izravnim spojem na autocestu.
Ne treba ni naglašavati koliko će novi priključak na autocestu značiti i za lokalne prometnice koje će uskoro biti rasterećene kamionskog prometa. Šibenik praktički dobiva novi prilaz gradu sa svoje istočne strane, a to znači bolju povezanost s naseljima u neposrednom zaleđu koja administrativno pripadaju gradu.
Evo još jedan zanimljiv podatak. Za usporedbu, Zadarska županija ima pet čvorova na gotovo 70 kilometara trase od tunela "Sveti Rok" do Benkovca, dok Splitsko-dalmatinska županija, koja je površinom tri puta veća od Šibensko-kninske, ima sedam ulaza i izlaza na autocestu, ali na potezu dugom oko 130 kilometara.
- Što reći na to, očito smo dobri lobisti – sa smiješkom će Danijel Mileta (HDZ), šibenski dogradonačelnik, dodajući kako bi prema ugovorenom, radovi trebali biti gotovi do konca veljače sljedeće godine.
Kada će novi čvor biti pušten u promet? E, za to smo se obratili "Hrvatskim autocestama" (HAC), evo njihova odgovora:
- Izgradnja čvora Podi obavlja se prema planiranoj dinamici. Budući da se planira uvesti novi sustav naplate, trenutno se provode aktivnosti na racionalizaciji postojećeg rješenja naplatne postaje u novom čvoru.
Nakon ishođenja potrebnih dozvola te izgradnje naplatne postaje, čvor će biti pušten u promet, a što se prema trenutnim planovima očekuje tijekom 2024. godine - kazali su iz HAC-a.
Iako smo očekivali nešto konkretniji odgovor, novi čvor na Dalmatini, optimistično će Mileta, mogao bi biti pušten u promet već u prvoj polovici sljedeće godine.
- Vjerujem da će se to dogoditi do svibnja 2024. – zaključuje šibenski dogradonačelnik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....