Električni bicikl koji se jutros iz čista mira zapalio na Bolu potaknuo je dodatne sumnje i kritike onih koji od početka nisu bili favoriti električnih vozila.
- To su ti ta električna vozila, da je ima normalnu biciklu ne bi mu se ovo dogodilo sigurno - govori nam jedan Splićanin kojeg smo zatekli u razgledavanju zapaljene bicikle koja je nakon što su je vatrogasci ugasili ostavljena kraj kontejnera blizu jutrošnjeg mjesta nesreće.
S tim mišljenjem slažu se i mnogi drugi Splićani koje smo zaustavili za komentar na ovaj nesretni događaj.
- Nisam nikad bila pobornik ovakve vrste vozila pogotovo zbog ovakve opasnosti. U bilo kojem trenutku iz čista mira može doći do zapaljenja u kojem netko nedužan može nastradati. Sreća da nikoga nije bilo oko nje kada se zapalila - priča nam naša sugovornica.
Poplava jeftinih električnih vozila
Kako bi saznali nešto više o tome zašto se ovakve situacije događaju popričali smo s prometnim stručnjakom Željkom Marušićem.
- Kod električnih vozila opasnost od zapaljenja uvijek postoji pogotovo kod bicikli i romobila, ali je bitno da se one dobro održavaju i da su kvalitetno napravljene. Najveći je problem što su se sada na tržištu pojavila jeftina električna vozila koja su sagrađena od nepouzdanih dijelova zbog kojih je opasnost puno veća - objašnjava nam Marušić.
Cijene električnih bicikli na tržištu jako variraju, može ih se pronaći u rasponu od tisuću, pa sve do deset tisuća eura, a kako sugerira stručnjak trebamo biti jako oprezni prilikom kupnje.
- Ja bih savjetovao građane da ne kupuju bicikle od neprovjerenih marki već da uzimaju ono što je sigurno i za što znaju da je kvalitetno - poručuje.
Profesor Marušić napomenuo je kako je bitno da iz ove situacije izvučemo nekoliko pouka.
- Prvo treba uvidjeti koje marke je zapaljenja bicikla i kako je ona uopće došla u Hrvatsku. Tu imamo veliki problem jer mislim da treba postrožiti kontrole da u našu zemlju ne ulaze nekvalitetni proizvodi. Kakve su kontrole trenutno ne znam, ali s obzirom na to kakva se sve vozila kod nas mogu pronaći na tržištu, sigurno ih treba poboljšati - navodi Marušić i ističe nešto na što još trebamo biti oprezni.
- Mislim da bi trebali početi zabranjivati parkiranje električnim vozilima izvan određenih parkirnih mjesta jer zamislite da se ovakva situacija dogodila naprimjer na Marjanu, pa to je ogromna opasnost. Danas je srećom sve prošlo dobro, ali ovakva situacija se može dogoditi bilo kad i smatram da je zato bitno da se pazi gdje se ovakva vozila parkiraju.
Također, po meni je još jedna stvar na koju treba pripaziti prijevoz električnih vozila na trajektima. Veliki broj svjetskih zemalja to je već zabranio jer ako na pola kanala dođe do zapaljenja kao i danas onda smo u gadnoj situaciji. To su samo neke od stvari na koje moramo obratiti pažnju - zaključuje Marušić