Prometni kaos od Bačvica do Žnjana zbog megaprojekta kojim će se doslovno kanalizacija pola grada prespojiti na pročistač na Stupama i dalje ide svojim tijekom. Treba stisnuti zube radi većeg dobra, javnog interesa. Od 20. ožujka pa sve do 19. travnja kolnik od glavnog prilaza lučici Zenta do prilaza za višekatni ugostiteljski objekt i lučicu će biti zatvoren za sav promet, a pješaci nogostup mogu nesmetano koristiti.
Zato su se vlasnici 800 vezova ”stresli” kada su dobili obavijest od županijske Lučke uprave prema kojoj do 20. ožujka moraju svoje brodice sa suhog veza spustiti u more. Kako će održavati brodice i što će sad s njima, bilo im je glavno pitanje.
No, tek ih je šokirao ostatak poruke: zbog radova je upitan dolazak autodizalice u Zentu, dok lučka dizalica ne radi, a u travnju bi tek trebali početi radovi na ugradnji nove! Brodice u moru ne mogu van.
- Brod neće moć ni u more ni iz mora i to tko zna dokad. Ovo je sramotno za Lučku upravu da im dizalica ne radi i da su doveli toliko ljudi u takvu situaciju – čulo se prošlog tjedna sa Zente kada su primili obavijest.
Već prije mjesec dana su vlasnici brodica paničarili kako će se cila lučica zatvorit i da će im komunalci lupat kazne. Čim smo došli na Šetalište kalafata, vidimo načičkane automobile! Naš svit, možda su i iz dišpeta ostavili vozila, u šali će nam djelatnik Lučke uprave SDŽ-a. Doduše, na nekim vozilima su i oznake izvođača radova.
Izvođači se nisu sjetili prilaza za hitne slučajeve
Panike nema jer se na kraju sve riješilo na vrijeme, govori nam Marin Giljanović, voditelj lučice Zenta, i objašnjava kako su se u zadnji tren snašli i sa stečajnim upraviteljem ”PŠD Zenta”, društva koje je nekoć upravljao lučicom, uspjeli dogovoriti ”rentanje” stare lučke dizalice te su je popravili svojim novcem. Rješenje je tu, samo naravno, usluga se plaća od 14 do 222 eura, ovisno o dužini brodice.
- Od 800 brodica, 100 njih je bilo na suhom vezu, a možda je svaki deseti vratio brod u more, ako ćemo iskreno. U slučaju potrebe, autodizalice će preko Žnjana ući na istočnu kapiju (do Trstenika). To je put za Hitnu pomoć i vatrogasce. "Vodovod" se nije sjetio da treba interventni prilaz, a zamislite da se samo jedan od 800 brodova zapali - kazuje voditelj.
Vlasnici brodica neće moći doći vozilom pred glavni ulaz, već na zapadni, pa će kolicima moći odvesti stvari ako pronađu parking na potezu od "Kalafatića" do bazena "POŠK-a", za što je potencijalno rješenje da Lučka uprava zatvori mali parking ispod uprave, objašnjava voditelj.
- Od Grada bismo tražili da se uz ogradu luke označi vatrogasni pristup jer Hitna nema di proć. Uz to, kazali su nam da ovi novi brodovi za Hitnu pomoć ne mogu pristat ovdje jer im je kratko, nego na Rivi pristaju – kazao nam je naš sugovornik.
Ljeti će biti još jedan problem i to pravi problem, upozorava Giljanović.
- Kupili smo novu dizalicu i barem dva mjeseca nećemo moći spuštat brodice u more. Treba maknut staru i iskopat temelje za novu dizalicu. Računali smo to napraviti u srcu sezone kada nemamo potribu vadit brodove, tada bi trebali bit najmanje na suhom - kazao je.
Korisnici vezova nisu zabrinuti, ali su nam rekli da im je svejedno jer se usluga ionako plaća.
- Ma odvest ću brodicu na Spinut pituravat i sređivat, tamo je gužva pa čekam red. Riješili su oni, ali šta mi vridi kada opet sve plaćamo - kazao nam je stariji muškarac, koji je brodicu došao pogledati sa psom.
- Doveo sam brodicu sa Zvončaca nakon što mi je oštećena u nevrimenu. Plaćam ovdi suhi vez oko 100 eura misečno. Skupo je, ali to je tako. Naviknuli smo. Ma bitno da se ima kako spustit – govori čovjek na suhom vezu dok je sređivao brodicu.
Ako baš bude hitno, a nema se novca ili snage prebaciti, voditelj Giljanović nam je rekao da vlasnici mogu doći na mjesto za pristanak Hitne pomoći i Lučka uprava SDŽ-a će im brodicama prebaciti 50 litara goriva.