StoryEditorOCM
SplitOkupacija

Vapaj s istoka Splita: ‘Ovo je totalno ludilo, tisuće auta idu preko nas!‘ Pogledajte ovaj kaos u uskim uličicama...

Piše Damir Šarac
24. svibnja 2024. - 15:50

Svakog jutra i popodneva, a još intezivnije s početkom turističke sezone, uske ulice kotara Šine pretvaraju se u poprište prometnog kaosa. Duga kolona automobila vijuga između kuća i vrtova, cestama koje su ionako nedostatne i neprilagođene za normalni promet. Tim uličicama tisuće vozača krateći put i pokušavajući izbjeći gužvu na brzoj cesti - Jadranskoj magistrali.

Iz smjera Omiša, primjerice, uđu na raskrižju prema TTTS-u na Šine Ulicom Slanice ili Gospe od Karmela, pa Templarskom do Gumare, preko Sirobuje na Ulicu Hrvatske neovisnosti kako bi izašli kod Cityja. A iz smjera Splita ulazi se kod Plodina pa preko Orišca u Stobreč. A idu i na nadvožnjak pa Alkarskom ulicom ili Markovim putem do Gumare. Iz grada se ide s Vukovarske na Kilu, pa Kamen, spušta na Šine i Ulicom Četvrte brigade prema TTTS-u. U koloni su i stranci: a oni krenu za drugima, pa kud ih put dovede.

image

Uključenje iz Ulice Slanice na Ulicu 4. gardijske brigade

Kotar Šine

Uglavnom, labirint malih ulica je totalno začepljen, a stanovnici istočnih naselja su očajni, kaže nam Marina Kovačević, predsjednica kotara Šine:

- Problemi prometne komunikacije i infrastrukture nisu ništa neobično za grad koji se širi na prigradska naselja, odnosno suburbiju, kako se to stručno kaže, ali ono što je u našem gradu specifično, a mogli bismo reći i unikatno, jest da desetljećima niti jedna vlast ne može dovršiti započete projekte poput Vukovarske ulice i nadvožnjaka Vukovarske na magistrali, te da desetljećima niti jedna vlast ne može privesti svrsi izgrađeni podvožnjak Duilovo-Lovrinac.

image

Marina Kovačević

Duje Klarić/Cropix

Nebrige vlasti

To su odreda projekti urbane sanacije, odnosno integrativne i kohezivne prometne komunikacije, koji se moraju realizirati jer za njih nema alternative – smatra Marina Kovačević, ističući kako je Split zbog nebrige dosadašnjih gradskih vlasti obolio od prometne tromboze, a izbjegavanje začepljenih arterija Poljičke, Vukovarske i Jadranske magistrale postalo je nešto poput novoga hit sporta u gradu:

- Idemo preko Kile, preko Kamena, preko Šina, preko Stobreča – čitavi kvartovi oko Poljičke, Vukovarske i magistrale svakog su dana paralizirani jer ne znamo kuda više možemo proći! Penjemo se jedni drugima na glavu, provlačimo među kućama, mimoilazimo sa šleperima i romobilima u tijesnim uličicama, psujemo, vičemo, plačemo, smijemo se od muke, dajemo otkaze, razvodimo se, a sve u kolonama i čepovima u drugom najvećem gradu u Hrvatskoj - opisala nam je predsjednica Kovačević.

Dodaje kako su mandati Andre Krstulovića Opare i Ivice Puljka potraćeni jer su i jedni i drugi svu svoju inteligenciju, upornost i moć uvjeravanja usmjerili na politička prepucavanja i obećavanja pustih projekata koje smo već smo i zaboravili, umjesto na rješavanje problema.

image

Gužva u Ulici Slanice

Kotar Šine

- Obe garniture karakterizira izraziti prijezir prema solidarnosti kakav nismo vidjeli od Margaret Thatcher, a za posljedicu ima da nam se život u Splitu pretvorio u preživljavanje najjačega, da prvi put u povijesti Splićani bježe sa zapada na istok. Od svinjogojstva do optike u dvadeset godina, to je kratki opis evolucije života na istoku Splita u 21. stoljeću.

I bio bi to idiličan obiteljski život daleko od gradske vreve kakav smo devedesetih u čudu gledali u američkim filmovima i serijama da nije prometnih čepova iz noćnih mora koji su postali svakodnevnica desecima tisuća ljudi koji žive i rade u Splitu. Da je to privremeno stanje dok se neki problem aktivno rješava na višim razinama izvršne vlasti, ne bi bilo potrebe da se „obični ljudi“ time bave.

U ime građanske inicijative „Split je naš!“ pozivam sve izabrane saborske zastupnike da već na prvim sjednicama Hrvatskog Sabora zatraže intervenciju Vlade i nadležnih ministarstava u rješavanju ovog pola stoljeća starog prometnog problema. Do ovih izbora Split se u Saboru od strane zastupnika bez obzira na stranačku pripadnost u nekom proaktivnom smislu nije niti spominjao. Ovo im je prilika da se ovoga puta umjesto jedni na druge, okome na probleme grada iz kojeg dolaze i čiji građani su ih izabrali – zaključuje Marina Kovačević, predsjednica kotara Šine.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 10:45