StoryEditorOCM
Splitu ulozi moderatora

Šuta okupio upućene u probleme oko prometa u Splitu: ‘Dosegnuli smo kritičnu točku! Ponudili su rješenja za spas grada

Piše SPLIT SD
8. studenog 2024. - 19:34

Na okruglom stolu "Split bez gužvi" pod moderatorskom palicom HDZ-ova kandidata za gradonačelnika Splita Tomislava Šute sudjelovali su regionalni direktor Hrvatskih cesta Mario Šimundić, član uprave Hrvatskih željeznica Darko Barišić, projektant i direktor tvrtke "Trivium" Miroslav Jakovčević, gradska vijećnica Ivana Zelić ispred "Split parkinga" i gradski vijećnik Ivica Budimir iz tvrtke "Colas".

Šuta je odmah na početku bez puno okolišanja ustvrdio da je situacija s gužvama alarmantna i da su Splićani s pravom nezadovoljni. Istaknuo je da na potezu od Solina do Stobreča dnevno prođe i do 60 tisuća vozila. Kada će Split napokon biti bez gužvi, prvo je pitanje koje je postavio regionalnom direktoru Hrvatskih cesta Mariju Šimundiću.

image

Tomislav Šuta

HDZ Split

- Riječ je o pitanju za milijun dolara’ - odgovorio mu je Šimundić i složio se da je infrastruktura dosegnula kritičnu točku.

- To se nije dogodilo posljednjih dvije tri godine, to je posljedica premalo ulaganja posljednjih trideset godina i sada svi zajedno vidimo posljedice takvog nedovoljnog ulaganja - kazao je.

Šimundić je nabrojio sve aktivnosti koje Hrvatske ceste trenutno provode na širem splitskom području, od početka radova na tunelu Kozjak, dokumentacije za most Kaštela - Split, nastavka radova na Širini nakon dugotrajnih arheoloških istraživanja i čvora Mravince na brzoj cesti Solin-Klis zbog kojeg nastaju gužve.

Istaknuo je da krajem ove godine očekuje početak radova na spoju Mravince - TTTS te da je u tijeku javna nabava za dionicu od Dugog rata do tunela Komorjak. Na Šutino inzistiranje o rokovima na izgradnji obilaznice Split-Omiš, Šimundić je kazao da su pored vidljivih radova na terenu kompletni ljudski resursi Hrvatskih cesta, što se tiče projektiranja, alocirani na projekt ove obilaznice.

image

Projekti Hrvatskih cesta

HDZ Split

Rasprava je nastavljena s pitanjima o gradskim cestama pod ingerencijom Hrvatskih cesta.

- Prijelazom Zagorskog puta iz gradske u državnu cestu pristupilo se izmjeni projektne dokumentacije jer postojeća dokumentacija Grada prema procjeni Hrvatskih cesta nije zadovoljavala kriterije za građevinsku dozvolu - kazao je Šimundić i osvrnuo se na Solinsku ulicu za koje ju je istaknuo privremeni zastoj u ishođenju građevinske dozvole do geodetskog usklađenja s lučkim područjem Sjeverne luke.

image
HDZ Split

Okupljeni su dobili i konkretan odgovor na pitanje što je s nadvožnjakom na Visokoj koji nije u funkciji već 35 godina

- U tijeku je izrada projektne dokumentacije njegove sanacije, a u planu nabave za ovu godine predviđen je natječaj za sanaciju kako bi se nadvožnjak stavio u punu pješačku funkciju - otkrio je Šimundić i dodao da su u planu nabave i radovi na rekonstrukciji prvih 500 metara Poljičke ceste do Velebitske ulice.

- Što se tiče nastavka Poljičke, tu tek trebamo ishoditi građevinsku dozvolu zbog neusklađenosti s GUP-om. Želimo ukloniti autobusne stanice koje se nalaze u voznim trakama, ali tu se susrećemo s problemom zaštite stabala. Gradu smo poslali prijedlog i dobili odgovor da će usvojiti naše primjedbe da se izmjeste stanice - zaključio je Šimundić, a iz publike su pitali kako stabla nisu bila problem Kauflandu.

image
HDZ Split

‘Grad Split nije kontaktirao HŽ vezano za Istočnu obalu‘

Član uprave Hrvatskih željeznica Darko Barišić podsjetio je da su početkom ove godine predali četiri idejna rješenja povezivanja željeznicom Splita i Zračne luke Split, ali da još nisu dobili odgovor lokalnih zajednica. Šutu je zanimalo i izmještanje Glavnog željezničkog kolodvora na Kopilicu i predaja Istočne obale na upravljanje Gradu Splitu. Istaknuo je da je to jedan od njegovih osobnih prioriteta te da očekuje maksimalnu suradnju od strane Hrvatskih željeznica. Na Šutino pitanje je li ih tko kontaktirao iz Grada Splita u svezi Istočne obale, Barišić je odgovorio negativno.

image
HDZ Split

- Što se nas tiče, ako zadovoljimo tehničko-tehnološke uvjete nama na Istočnoj obali ne treba ovoliki prostor. Nama je dovoljno da se vlak prihvati i otpremi, tako isto i na Kopilici. Sve ostalo je na Gradu Splitu i GUP-u.

Mi još ne znamo gdje Grad želi imati glavni željeznički kolodvor. To se realno može napraviti i na Kopilici da se uopće ne mora dolaziti na Istočnu obalu ako Grad tako odluči - kazao je Barišić i otkrio da će do početka 2027. put vlakom od Splita do Zagreba trajati 4 i pol sata uz nastavak daljnje modernizacije pruge u svrhu postizanja brzine do 160 km na sat zahvaljujući uvrštenju u TEN-T mrežu.

Šuta je podsjetio na izmjene Zakona o cestama koje je kao saborski zastupnik i član Odbora za promet inicirao, a koje bi trebale omogućiti Splitu i drugim gradovima da samostalno poput države provode postupke izvlaštenja. Prisutne je upitao kako će se ove izmjene manifestirati na gradske prometnice.

Odgovorio mu je Miroslav Jakovčević iz "Triviuma" navodeći da ćemo uskoro za male novce napraviti velike pomake u prometnoj infrastrukturi Splita.

- Imamo Manđerovu ulicu o kojoj pričamo 30 godina i koja ima 70 metara neriješenog profila, a čijim bi se završetkom povećao kapacitet Gundulićeve dva do tri puta. Zatim Zajčevu u kojoj 45 metara neriješenih imovinsko pravnih odnosa blokira četverotračnu prometnicu dužine 2300 metara, a čime bi dobili i novi ulaz u bolnicu te rasterećenje križanja kod Auto Hrvatske - nabrajao je Jakovčević.

image
HDZ Split

Istaknuo je i prijedlog trase Poljud-Perun za koji je kazao da se do sada nije pojavljivao u prijedlogu u raznih rješenja, a tiče se se ulice Put Mostina. Na prezentaciji je pokazao predviđenu trasu i ustvrdio da Split prema GUP-u ima mogućnost elegantnog rješenja za jeftinu izgradnju prometnice koja bi povezivala Perun, odnosno Žrnovnicu, Srinjine, Tugare i Omiš s Poljudom.

‘Puljak nije izgradio metar novih cesta‘

Šuta je još jednom istaknuo ono što cijelo vrijeme javno komunicira, a to je da u mandatu Ivice Puljka nije izgrađeno ni metar novih cesta. Zašto je to tako, pitao je svog kolegu i gradskog vijećnika Ivicu Budimira iz tvrtke "Colas".

- Evo sada je kolega Jakovčević prije mene pokazao prometnice za koje ne treba izmjena GUP-a, praktički imamo spreman prostorni plan, a svjedoci smo da zadnje četiri godine imamo nula metara novih cesta. Izvlaštenja su veliki problem i po tom pitanju se ništa ne radi, nije pripremljeno ništa za budućeg gradonačelnika - kazao je Budimir i povukao paralelu s Lećevicom.

- Često se u javnom prostoru može čuti pitanje kada će Lećevica biti gotova. E sad zapamtite što ću vam sada reći. Lećevica će biti gotova, a Grad Split ovom dinamikom neće otkupiti zemljište i izgraditi cestu preko koje sve smeće treba izaći do Lećevice. Nažalost, prije će biti Lećevica nego pretovarna stanica - zaključio je Budimir.

‘Velik dio javnih bicikli nije u funkciji‘

Jedna od odličnih ideja i nešto što se realiziralo u prethodnom mandatu su bili i bicikli, koje danas dobrim dijelom nisu u funkciji. Velika obećanja trenutnog gradonačelnika Puljka bila su glede izgradnje biciklističkih staza, gospodin Jakovčević prethodno je spomenuo kako zamišlja taj prometni prsten - kazao je Šuta i zamolio za komentar gradsku vijećnicu Ivanu Zelić ispred Split parkinga.

- Smatram da je jako važno da imamo jedan strateški pristup rješavanju takvih problema. Grad Split, nažalost, još uvijek nije donio SUMP, odnosno Plan održive urbane mobilnosti grada. SUMP je prošao javno savjetovanje, ali pred Gradsko vijeće još nije došao.

Međutim, svjedoci smo da rješavanje takvih problema ovisi o političkim odlukama. Svi se sjećamo da je trenutni gradonačelnik Puljak krenuo u kampanju s izjavama da neće biti populist i obećavati gradnju garaža, nego da svi moramo smanjiti broj naših vozila. Danas pred odlaskom u kampanju, isti taj gradonačelnik obećava 20-30 garaža na novim lokacijama. Evo upravo iz tog razloga važno je da imamo jedan strateški dokument na snazi - poručila je Zelić.

image

Sudionici okruglog stola

HDZ Split

Okrugli stol zaključen je uz zahvalu Tomislava Šute uz napomenu da kao građanin ne može biti zadovoljan s obzirom da su gužve takve kakve jesu.

- Ipak, promjena je vidljiva, vidim da su se u Hrvatskim cestama maksimalno fokusirali na grad Split. Bit ćemo kooperativni, uporni i dosadni da se projekti što brže realiziraju i dogode. Vidjeli smo da postoje rješenja, na rješenjima se radi što se tiče državne razine, a ona rješenja koja se tiču ingerencije Grada Splita, uz pomoć građana ubrzat ćemo iduće godine - najavio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2024 11:30