Prometne gužve na prilazima i izlazima iz Splita postala su već svakodnevica. ‘Otupili‘ su građani na čekanje i kretanje mic po mic. Najgore je donedavno bilo na brzoj cesti Solin - Klis na gradilištu budućeg čvorišta Mravince gdje se vozilo zapadnim kolnikom, ali zbog dolaska sezone prometna regulacija vraćena je u normalu.
Upravo, na tom čvoru čeka se dugogodišnji spas u novoj splitskoj obilaznici koja bi od Mravinaca, preko Karepovca i TTTS-a, jednom trebala stići i do Omiša. Tako bi se rasteretilo i najprometnije križanje u zemlji, ono kod Stobreča.
Lokacijska dozvola za izgradnju dionice čvorište Mravince – čvorište TTTS duljine 2,5 kilometara sa spojnim cestama podijeljena je u više faza izgradnje.
- Za faze 1, 2 i 3 ishođene su građevinske dozvole i obuhvaćaju izgradnju čvora Mravince koji služi za odvajanje prometa s brze ceste Solin - Klis - Sinj iz smjera Sinja i Solina na buduću brzu cestu Mravince - TTTS - Stobreč - Dugi Rat. Izgradnja je započela u rujnu 2023. godine.
Faza 4 je četverotračna prometnica, s dva odvojena kolnika, od čvorišta Mravince do čvorišta TTTS s ulazno-izlaznim rampama na čvoru Karepovac. Značajni objekti na trasi su nadvožnjak Karepovac duljine otprilike 55 metara i tunel Gladnjici duljine otprilike 350 metara, te bukobrani duljina 520 metara, 236 metra i 128 metara. Faza 5 obuhvaća čvor Karepovac - objasnili su nam iz Hrvatskih cesta.
Kad kreću radovi?
Novost je da je za faze 4 i 5 nedavno potpisan ugovor o izvođenju radova s tvrtkom Strabag.
- Cijena bez poreza na dodanu vrijednost iznosi 32.728.366,07 eura, porez na dodanu vrijednost je 8.182.091,52 eura pa je cijena s porezom na dodanu vrijednost 40.910.457,59 eura i rokom izvođenja od 24 mjeseca. Ugovorni rok i radovi započet će uvođenjem izvođača u posao - odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta.
Zanimalo nas je i kada će Strabag biti uveden u posao.
- Bit će uveden u posao po ishođenju dozvole, ali svakako ne za vrijeme trajanja turističke sezone - kazali su nam iz Hrvatski cesta.
Gradu Splitu poslali smo upit u kojem su statusu spojne ceste oko Karepovca na trasi prolaska buduća cesta koje su u nadležnosti Grada i kada će biti gotove. Upit smo poslali sredinom svibnja, ali odgovor do zaključenja teksta nismo dobili.
Dio šireg projekta trebala bi biti prometnica - Put Kamena koja bi spajala Karepovac i novu splitsku obilaznicu, a jedna od njezinih glavnih namjena trebala bi biti najkraće povezivanje velikog gradskog deponija i buduće pretovarne stanice za otpad s brzom cestom Solin - Klis. Cilj je da se, kada jednog dana, bude izgrađen Županijski centar za gospodarenjem otpadom kod Lećevice, otpad s Karepovca najkraćim putem bude otpreman u novo postrojenje. Riječ je o ideji koja datira još iz 2015. godine.