Brod za prijevoz kontejnera koji plovi pod zastavom Ukrajine i njegov pomalo pripiti zapovjednik (koji je neposredno prije udara odbio savjet lučkog peljara da angažira remorker), sudjelovali su u pomorskoj nesreći u vranjičkom dijelu Sjeverne luke u travnju 2022. godine, a sada je sud donio presudu o odšteti jednom od oštećenih brodova koji su tamo bili na vezu.
Naime, brodaru iz Kijeva kao vlasniku teretnog broda, splitski Trgovački sud je nepravomoćno presudio kako mora nadoknaditi štetu koja je nastala vlasniku turističkog broda koji je u luci u Vranjicu bio vezan uz odobrenje Lučke uprave, a gdje ga je njegova posada pripremala za turističku sezonu.
Brodar iz Kijeva tako će, ako presuda postane pravomoćna, morati Dalmatincu, vlasniku turističkog broda, platiti 42.151 euro i 52.898 eura za popravak oštećenja i izmaklu dobit jer dva mjeseca nije mogao izvršiti dogovorene turističke aranžmane.
Prema dostupnim informacijama, teretni brod je ploveći krmom unatrag tijekom manevra bokom udario u turistički brod, te je svojom ogradom zakačio njegovo čelično uže, a tijekom odmicanja teretnog broda je "nastupilo istezanje pramčanog dijela turističkog broda, te odvajanje i pomicanje elemenata strukture".
Okrivio buru
Zapovjedniku broda pod ukrajinskom zastavom bio je izmjereno 0,47 promila alkohola u krvi. Ukrajinski brodar je naveo da je do nezgode došlo prilikom premještanja broda na drugu stranu Vranjičko-solinskog bazena i to za vrijeme udara bure.
Dalmatinski kapetan turističkog broda na vezu pokušao je spriječiti direktan udar, ali je to ipak bilo nemoguće jer je ukrajinski brod višestruko veći i teži. Uslijedilo je pucanje bokobrana, nagnječenje broda i struganje.
Iz prijave o pomorskoj nezgodi Lučke kapetanije proizlazi da je tom prilikom ukrajinski brod oštetio pet plovila koja su bila vezana u nizu.
Inspekcijski zapisnik navodi da je vjetar bio u jačanju, te da je lučki peljar savjetovao asistenciju tegljača, ali je zapovjednik teretnog broda to odbio, kao i da pramčani potisnik nije bio ispravan od 2017. godine i da nije bilo dokaza o postupcima kompanije koji bi bili usmjereni na otklanjanje kvara.
Vlasnici oštećenih brodova su nakon pomorske nesreće ishodili zabranu isplovljavanja broda ukrajinskog brodara, koji brod je pušten nakon par dana kada je njegovo osiguranje uplatilo traženi novac na račun suda kao osiguranje da će se namiriti nastala šteta. Tako je teretni brod ukrajinskog brodara mogao nesmetano otići iz Sjeverne luke i nastaviti prevoziti terete, a prije 45 dana nalazio se u luci u Istanbulu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....