Nedavno smo pisali o tome kako veliki broj objekata u staroj gradskoj jezgri zatvori svoja vrata tijekom jesenskih i zimskih mjeseci. Tijekom šetnje od 30 minuta prošli tjedan smo fotografirali više od 50 trgovina, kafića i restorana koji su bili zatvoreni.
Danas su se na vratima brojnih objekata mogle vidjeti naljepnice s jasnom porukom "I‘m not a tourist" s čime se želi sugerirati da je većina objekata namijenjena isključivo gostima koji nas posjećuju tijekom ljetnih mjeseci, a za domaće nakon što odu ne ostane ništa.
Treba iskoristit ovu priliku za čestitati svima koji rade tijekom cijele godine i trude se održati grad na životu. Ironično je sjetiti se da je Dioklecijanova palača očuvana upravo zato što se u njoj svih ovih godina nastavio život, što ju je u konačnici i svrstalo na popis svjetske baštine UNESCO-a i zbog koje dolazi veliki dio turista.
Prošle godine smo se također prošetali centrom grada uoči prosinca, a iz poslovnica koje su radile kazali su da bi im uvelike pomoglo kada bi se smanjile cijene komunalija koje su previsoke, ako se usporede sa zaradom i ostalim nametima.
– Kada su došli šoping-centri, stvari su dodatno krenule nizbrdo. Dolazak u grad nam je svima postao tlaka, ali nije se ni Grad potrudio olakšati život i rad svima nama u centru.
Za moje poslovanje, parking je jedan od glavnih problema. Znam da se ne može diktirati što se događa u privatnim prostorima, ali bilo bi dobro da se nagrađuju na neki način oni koji rade tijekom cijele godine. Loše okićen centar nije razlog zašto nema ljudi, razlog tome je puno dublji – kazala nam je Tea Morić Šitum, koja je bila primorana trajno zatvoriti svoju galeriju koja je na istome mjestu radila više od 40 godina.
Razlozi za ovakvu situaciju su brojni, a mi se nadamo da će što više Splićana početi odlaziti u centar, podržati one koji su i dalje otvoreni te potaknuti što više ugostitelja i prodavača da otvore svoja vrata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....